Srpen 2013

Tomb Raider maraton pokračuje

31. srpna 2013 v 15:18 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Utekla jsem z bortících se trosek bájné Atlantidy (od té doby, co jsem poprvé poznala tohle Lařino atlantické dobrodružství, už pro mne Atlantida rozhodně není vidinou ráje). Natlu jsem tam nechala ležet a její mutanty jsem roztrhala na kusy. Teď je na řadě získat dračí dýku a porazit italskou mafii. Kdo do toho jde se mnou? :-)

Teď jen doufám, že si LHC neodvezla cédéčko na cesty...


Gamer Noveau Lara

31. srpna 2013 v 14:09 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Mám slabost pro secesi. S potěšením spočinu pohledem i na jiných uměleckých a stavebních stylech a slozích, ale prvky secese mne snadno okouzlí.


První otázky a odpovědi vývojářů k pokračování Tomb Raider

30. srpna 2013 v 11:04 | Charlie |  Novinky

1) Je zvažován pro Laru nějaký romantický vztah? Třeba Sam?
Noah Hughes: Na tohle mohu odpovědět obecně, v souvislostech se všemi přátelstvími a vztahy v Lařině životě.
Lařina snaha a cesta stát se vykradačem hrobek se spustila v podstatě nedobrovolně. Začala jako zájem o archeologii a stane se pohlcující vášní, pro kterou je/bude Lara ochotná riskovat svůj život. A součástí Lařiny cesty je potýkat se na hraně toho, co znamená být mladou dospívající osobou, a co to znamená pro vlastnosti vykradače hrobek. Lara si musí zvolit priority. Nemá ve svém životě čas a místo pro někoho dalšího důležitého kromě sebe sama - při jejím zápalu pro archeologii a na cestě k tomu stát se vykradačkou hrobek na to není čas. Ale to neznamená, že nemá city.
Takže si trochu pohráváme s tím, co zažívá na své rané cestě v začátečnických letech za napětí mezi životem, který vede a který mohla vést, kdyby nespadla do téhle zaječí díry. Nepředvádíme normální život, ale život vykradačky hrobek. Je tak nadšená, posedlá a zaměřená, že v sobě nemá místo pro tyhle ostatní záležitosti.


2) Bylo v nějakém bodu výroby zvažováno plavání pod vodou jako součást hry, aby tak vznikla celá nová úroveň pohybů a hádanek? Jestliže ano, proč se neobjevilo?
Noah Hughes: Já sám ve svém myšlení a vidění Tomb Raider vnímám podvodní průzkumy jako vzrušující aspekty objevování. Naše rozhodnutí o zahrnutí či nezahrnutí potápění do hry - a uvažovali jsme o tom, skutečně - bylo přijato z praktických důvodů. Neznamená to, že Lara neumí plavat.
Místo toho jsme se zaměřili na věc z té perspektivy, aby Lara věci, jež potřebuje, uměla opravdu dobře. Doplňujeme náš slovník úžasných schopností a pohybů Tomb Raider a pouhé "plavání" se nevyrovnává ostatním. Mít pouze plavání pod vodou znamená ubrat té schopnosti šarm a zábavnost. Chceme prozkoumávat a interagovat a dokonce bojovat pod vodou. Takže je to hodně ambiciózní a náročný mechanický set - je to celá nová příchuť k ostatním kouskům hry.
Takže vás můžeme ubezpečit, že opravdu vnímáme Laru jako někoho, kdo může prozkoumávat podvodní místa a hrobky a nikdy jsme se od té myšlenky neoddělili, ale hodně bojujeme se se širokou škálou v rámci možností plného využití podvodních herních prvků.


3) Na začátku hry vidíme Laru pověšenou vzhůru nohama, než podpálí kokon, který ji vězní, a spadne na ostrý bodec. Pověsili jste nohama vzhůru kvůli této části i Camillu?
Noah Hughes: Udělali jsme mnoho sekvencí hry, které nebyly nasnímány podle Camilliných pohybů, a tohle je jeden z nich. Tuto scénu nadabovala, ale nepředváděla, byla vytvořena především našimi animátory. Ale například kvůli scéně, když Lara skáče přes hlubinu a chce se chytit Rotha, Camilla skutečně skákala, ovšem jen proti zdi. Kvůli některým akčním scénám ji také zastupovala kaskadérka.


4) V téhle hře o Lařině růstu a vývoji jejích schopností přeživšího je systém vylepšování skvělým herním prvkem. Bude i v pokračování? A pokud ano, bude se zase začínat od nuly (což by vyrušilo Lařiny pokroky z této hry)?
Noah Hughes: Zvyšování úrovní a vylepšování bude mít i v budoucnu svou roli, protože chceme ukázat tu Lařinu dlouhou cestu k tomu stát se zkušenou vykradačkou hrobek.


5) Bude Lara v příští hře vypadat stejně?
Noah Hughes: Určitě se budeme snažit využít možností next gen technologií, zatím je ale příliš brzy na to říct víc.


Lékárna v božím uchu

30. srpna 2013 v 1:29 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Jsem zmatená. Proč si proboha obří socha Anubise nacpala do ucha lékárnu?

Jistě už jste slyšeli o fenoménu nedosažitelných lékáren, které jsou rozesety po celé klasické sérii Tomb Raider (a jestli jste o nich neslyšeli, tak si tu o nich brzy něco přečtete, protože se s těmi potvorami dobře znám). Tak si tak plavu v levelu Sanctuary of the Scion (no, ano, plave spíš Lara), v takové té obrovské místnosti se dvěma obřími sochami staroegyptských bohů, Hora a Anubise. Hledám, rozpomínám se, co zde vlastně mám dělat, plavu sem a tam. A najednou, těsně u stěny, mi bleskne lékárna. Nevím jak vy, ale já v TR1 většinu objektů vidím tak trochu i za rohem. Ne vždycky a ne moc daleko, ale často.


Poodplavu, abych se mohla rozhlédnout, a lékárna nikde. A přitom velká, ne jen nějaká malá lékárnička! Zvláštní, kroutím hlavou, a pak mi to dochází. Oni si z nás vývojáři zase vystřelili.


A nacpali ji Anubisovi do ucha, takže ji není možné sebrat. Grrr. Jako by jim to jednou v tom Řecku nestačilo. A pak v dalších hrách...


Tak ji holt neseberu, no. Beztak jich mám v batůžku spoustu.


A Laře se z toho tak zamotala hlava, že jí upadla.

Dodatek: Tato lékárna se prý dá sebrat - člověk musí do toho ucha šikovně skočit. Ale já ji tam Anubisovi nechala, ať si ji užije:-)

Floating Islands

27. srpna 2013 v 15:58 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Autorkou je Forty-Fathoms.


Rekonstrukce článků v rubrice Tomb Raider 1

25. srpna 2013 v 20:27 | Charlie |  Novinky
V rámci svého nynějšího zaujetí pro Tomb Raider 1 jsem se vrhla do menších oprav starých článků. Snad vám budou nyní přehlednější a přitažlivější.


P.s.: Náš Tomb Raider maraton na fóru pokračuje! Ludko už dokonce TR1 dohrál, my ostatní jsme zatím víceméně v půlce. Nevím jak vy, ale já si to náramně užívám:-)

Jak by vypadala skutečná Lara Croft?

25. srpna 2013 v 10:40 | Charlie |  Zajímavosti
A tím není myšleno jak vypadá Lara ve filmu nebo jak ji ztvárňují modelky a cosplayerky. Ne, prostě jak by vypadala Lara Croft ze hry, kdyby obživla. Jvjv si před třemi lety na tuhle otázku odpověděl.



Tomb Raider (2013) se přehoupl přes 4 miliony prodaných kusů

24. srpna 2013 v 16:23 | Charlie |  Novinky

Ještě před nějakou dobou se ze Square Enix ozývaly nespokojené hlasy, že 3,4 milionu prodaných kopií je málo. Před pár dny uvedl Darrell Gallagher ve svém článku pro magazín Gamasutra, že Tomb Raider už prodal více než 4 miliony kusů po celém světě a že je také nejrychleji prodávaným dílem z celé série. (Nicméně ten článek je celý spíš óda na propojení her s internetem.)

40 Fathoms

24. srpna 2013 v 13:15 | Charlie |  Zajímavé obrázky
I vrak může být nádherný... podivné, viďte.

Autorem obrázku je Matty17art.

Živá mrtvá mumie

23. srpna 2013 v 16:23 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
V posledních dnech se kromě jiného věnuji také hraní Tomb Raider 1 v rámci našeho "maratonu". Je docela zajímavé porovnávat své výsledky s ostatními, alespoň vidím, jak jsem pomalá:-)

A díky hraní jsem si zase připomněla jednu zajímavost z konce Peru. V místnosti, kde Lara najde první část Scionu, sedí také mrtvý Tihocan. Po stranách jeho trůnu stojí dva jeho věrní bezejmenní strážci, z nichž jeden je přece jen o něco živější než ten druhý.


Když se Lara k mumii přiblíží, můžete si všimnout, že na ni mumie reaguje - otáčí za ní hlavu. Ať se postavíte v místnosti kamkoliv, mrtvé oči vás sledují (připomíná vám to něco? :-) Nicméně mumie má ještě nečitelnější výraz než Mona Lisa :-). Laře se taková pozornost samozřejmě nelíbí, takže když vytáhnete zbraně, automaticky na mumii zamíří. Stačí do ní několikrát střelit a mumie spadne na zem a konečně se opravdu přestane hýbat.


Vím, je to jen taková drobnost, ale stejně musím přiznat, že mi z té mumie zlehka běhá mráz po zádech.

Tomb Raider maraton!

20. srpna 2013 v 17:35 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Ha! Charlie má bojovnou náladu. Tedy - má chuť změřit s vámi své síly na poli Tomb Raidera. Co si společně zahrát? Teď, když máme fórum, můžeme poměřit své síly - stačí, když každý po dohraném levelu pošleme screenshot svých výsledků.

Jen je potřeba vybrat díl - navrhuji Tomb Raider 1, začátek je začátek - a pozvat vás, abyste se ke mně v hraní připojili:-)

Kdopak má chuť? :-)

"Tombrider kostým" - To jako fakt?

20. srpna 2013 v 12:30 | Charlie |  Zajímavosti
Tak se mi zdá, že jsem při pátrání po zajímavostech o Laře narazila na takové menší peklíčko.

Jestli mne něco irituje, tak je to neschopnost některých zapamatovat si - nebo alespoň správně opsat, internet je přece plný stránek o Laře - JAK SE TA HRA VLASTNĚ JMENUJE. Je mi samozřejmě jasné, že ne každý se o Tomb Raider zajímá, existují také tací, co se na tuhle tematiku dívají opovržlivě, někdo prostě ze žertu vytváří ze jména Lary různé patvary (můj přítel mne stále škádlí s tím, že jí neřekne jinak než Larva Croft). Ale jakožto jazykovou puntičkářku mě vždycky praští do očí, když někde zahlédnu nějakou variaci Tomb Rider. Sice to zní podobně, ale význam je trochu jiný...

No, třeba dáma oblečená takto je skutečně jezdkyně po hrobkách, nebo jak by se to dalo překládat:-)


No, budiž, slečně to sluší, i když si nejsem jistá, jestli je Lařiným úmyslem být tak "supersexí", na nějaký mejdan budiž. Viděla jsem horší kostýmové variace. Ale na název mé oblíbené hry ať mi nikdo nesahá!

P.s.: Ono to možná bude tím, že ten "Tombrider kostým" je neoficiální - nelicencovaný. Protože kostým "Lara Croft", oficiální, licencovaný a běžně prodávaný, je nazvaný už správně.


P.s.s.: Jestli máte povědomí o podobných kostýmových perlách, můžete se s námi podělit třeba na fóru:-)

Dodatek od Nika: Ono to fakt existuje!


Další Chrisovy obrázky

20. srpna 2013 v 11:36 | Charlie |  Vaše výtvory
Chris nás stále zásobuje:-)


Blog LaraHCroft má nyní své fórum

18. srpna 2013 v 20:57 | Charlie |  Novinky
Nápad založit fórum tu byl přednesen už před dlouhou dobou a teď mám tu čest vám oznámit, že fórum k tomuto blogu konečně vzniklo. Tak se vrhněte do arény a začněte boj - ne, dělám si legraci, bitky se nevedou. Ale až budete mít chuť popovídat si o něčem s TR spojeným a nebude tu na blogu zrovna diskuse na téma, které byste rádi, můžete si vytvořit vlastní téma.

Nebudu to dlouho rozvádět. Však vy víte, na co fóra jsou:-)

P.s.: Je to čerstvě založený projekt, proto doufám pochopíte, že tam toho zatím moc není, a pomůžete nám ho rozjet. Přece jen je to hlavně pro vás:-) A LHC si alespoň procvičí kódování...

LaraHCroft: A nebudu sama ;-) Nutno říci, že fórum založil můj přítel Lee a udělal na fóru spoustu práce, takže adminy jsme my tři :-)

Fórum blogu LaraHCroft