Červenec 2013

Blouznění z vedra

28. července 2013 v 19:12 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Teploměr ukazuje šestatřicet ve stínu, počítač vře a já též, tedy vedrem, ne vztekem, okurková sezona v plném proudu, už i ze zpráv chrlí jen zprávy o vedru. A moje myšlenky, které se z toho obrovitého chaosu myšlenek v mé hlavě týkají Lary Croft, se ptají: vždyť Lara cestuje po celém světě, i do míst, která by pekelníci považovali za chladná. Co třeba Egypt? Mám rozehraný The Last Revelation, i když jsem Tomb Raideru spíš nevěrná s jinými hrami, a když vidím Laru běhat po poušti, rosí se mi z toho čelo dvojnásobně. Jak to může vydržet? Já vím, je to jen virtuální postava, ale stejně, nevrtalo vám to někdy hlavou? Je snazší se takovými věcmi zabývat, když člověk blouzní z vedra. A já bych řekla, že Lara taky někdy blouzní...

Laro, copak takhle se člověk opírá? (The Times Exclusive, fotka odkudsi z internetu)

Všichni známe... (The Last Revelation, také internet)

Ano, Laro, krásný ohňostroj. Jen ještě přitop. (TLR, hlubiny internetu)

A po celodenní dřině se v Laře probouzí létající bersekerka! (TRL, tuším screen od Katie Fleming)

Běhat kolečka v starověkém "výtahu" kolem huhňající mumie, to mi vždycky připadalo tak dokonale šíleně úžasné... (TRL, odkudsi z internetu)

Doufám, že Lara nechce sejmout sama sebe... (TLR, internet)

Nová řada Tomb Raider komiksů začne vycházet příští rok, tedy 2014

25. července 2013 v 12:16 | Charlie |  Novinky
Jak už jsme naznačili dříve, Dark Horse Comics skutečně chystají řadu komiksů Tomb Raider. Příběh bude pokračovat po událostech Tomb Raideru z letošního roku (2013), na rozdíl od dřívějších komiksů tedy zapadne do herní série.


Na sérii již pracuje komiksová veteránka Gail Simone. "Zvolila jsem si tuhle práci sama, protože jsem si zamilovala tu hru, a určitě chceme pokračovat v tónu hry. Vždycky jsem milovala klasickou, chladnou Laru Croft, ale tohle je příběh jejího vzniku, ještě před tím, než se stala ikonou, jakou je, a to je pro mě velmi působivé. Vyprávění tohohle příběhu mě okamžitě pohltilo.

Lara, jak ji vidíme teď, nejde po pokladech. Nejde jí tak docela o vzrušení. Jde za otázkami, je to průzkumnice. Chce odpovědi. Je pravda, že v dřívějších hrách neměly postavy tak hluboce emocionální motivy svého chování, ale sakra, byly skvělé. A v některých směrech průkopnické."

Příběh by se měl osvobodit od izolace - už ne jeden ostrov, ale cesty po světě. "Hlavní věcí je, že je Lara nezastavitelná. A ostatní ji podceňují, což je jejich největší a strašlivá chyba."

Vydání prvního dílu je naplánované na 26. února 2014.

volně přeloženo z VG24/7

Novinky v Tomb Raider světě

20. července 2013 v 14:25 | Charlie |  Novinky

Čeká nás nová komiksová řada Tomb Raider?
Asi ano. Tedy, že něco se světem komiksů bude mít TR i nadále něco společného tušíme už od vydání nejnovější hry, kdy vyšel i její komiksový prequel. Na jeho posledních stranách se nacházelo cosi jako upoutávka na další komiksy (?), prostě další Lařina dobrodružství. Nyní Crystal Dynamics odkázali na prohlášení Dark Horse Comics, kteří prý chystají vzrušující novinky související s Tomb Raiderem. Že by Lara Croft: Reflections?

Jste-li vášnivými sběrateli sběratelských předmětů, jistě vás potěší zpráva, že v Tomb Raider Store mají zase slevy (teda jdu trošku s křížkem po funuse, ty slevy mají už od sedmnáctého, ale jsou ještě aktuální - do dvacátého druhého července, přepočítejte si časový posun). Navíc tu mají dva nové kousky, triko s Himiko a znakem Yamatai Island.



Tvorba od Chrise

12. července 2013 v 13:29 | Charlie |  Vaše výtvory
Po delší době tu máme opět přírůstky do této rubriky, tentokrát od Chrise.




Maria Doria a její vzor Andrea Doria

12. července 2013 v 10:08 | Charlie |  Zajímavosti
Lara Croft se při své pouti za dýkou Xian dostala na mnohá zajímavá místa. Jedním z nich byla také potopená loď Maria Doria. Jak ta pasuje do příběhu? Pokud vám to uniklo, tak vězte, že právě na této lodi se svého času plavil Gianni Bartoli, otec hlavního záporáka TR2, na kterého provedli jakýsi atentnát mniši z Barkhangu a s ním potopili celou loď a hlavně artefakt Seraph, klíč vedoucí k dalšímu artefaktu - Talionu ukrytému pod klášterem Barkhang. Právě Talion otevíral bránu k samotné dýce Xian. Pochopitelně to Lara všechno našla. Před touhle dámou nic neukryjete. A přede mnou taky ne.

Už před lety jsem se tu zmiňovala o tom, že Maria Doria v TR2 byla inspirována skutečnou lodí s podobným jménem - Andrea Doria. Byla to italská loď pocházející z Janova, přesněji šlo o luxusní transatlantický parník, poslední svého druhu před masivním nástupem letecké dopravy přes Atlantik. Loď nesla jméno po Andreovi Doriovi, janovském admirálovi, jenž žil v 16. století. Pojala cca 1200 pasažérů a 500 členů posádky. Na vodu byla spuštěna 16. června 1951, první plavbu podnikla v roce 1953. Byla to ikona italské národní pýchy, největší, nejrychlejší a prý nejbezpečnější italská loď té doby. Netrvalo ale moc dlouho a ukázalo se, že to třetí nebylo tak docela pravda. (Také vám to připomíná Titanik? Ale nebyla to zase taková tragédie, co do počtu obětí, a na rozdíl od Titaniku Andrea Doria nějakou tu plavbu vydržela.)

Andrea Doria se potopila 25. července 1956 u břehů Nantucketu (ostrov poblíž severoamerického kontinentu) po srážce s lodí MS Stockholm. Díky modernějším technologiím, než jaké byly v dobách Titaniku, se podařilo téměř všechny lidi zachránit, nepřežilo "jen" 46 z 1700. Loď se nerozlomila, potopila se vcelku. Šlo o největší námořní katastrofu u pobřeží Severní Ameriky od roku 1915, potopení SS Eastland.


To herní Maria Doria se rozpadla - sice není ve hře vidět, jak přesně, ale můžeme usoudit, že minimálně jedna část lodi se otočila vzhůru nohama, zatímco druhá zůstala v normální poloze. Porovnejte si otočení lodi v levelu Wreck of the Maria Doria a v levelech Living Quarters a The Deck. Pro zajímavost jsem na TRF našla přibližné rozvržení levelů na lodi a v lodi od The Great Chi:


Také jste si jistě všimli, že Maria Doria jistým způsobem zapadla do skal, skutečná Andrea Doria leží v podstatě na rovině.



Takhle vypadala Andrea Doria v roce 2005, je vidět, jak postoupil rozklad:


Core Design se neinspirovali jen jménem a osudem této majestátní lodi, zalíbil se jim také její luxusní vnitřek. Třeba fotografie salónku jistým způsobem připomíná salónek z Marie Dorie (akorát že ten je vzhůru nohama).



Také kapitánský můstek je povědomý.







Vzpomínáte?






23 nových konceptů

10. července 2013 v 10:27 | Charlie |  Novinky
Brenoch Adams z Crystal Dynamics nedávno na svém blogu zveřejnil hromadu konceptů z vývoje hry. Takových konceptů prý při vývoji vzniklo téměř 2,2 tisíce, aby měli vývojáři podle čeho postupovat. Slušný výkon umělců. Najdete je teď i v naší galerii - tedy ne ty dva tisíce obrázků, máme jich méně, ne všechno pustili vývojáři ven.


Ke kterému Tomb Raideru se nejraději vracíte, který jste hráli nejvíckrát?

6. července 2013 v 14:35 | Charlie |  Ankety a diskuze


Po dlouhé době zase nová anketa. Zkuste se zamyslet. Ke kterému dílu jste se nejvíckrát vrátili? Já sama mám s tímhle vzpomínáním trošku problém, protože díly TR1-TR5 jsem hrála tolikrát, že mám trochu potíže uvědomit si, který byl ten nejčastější. Ale myslím, že TR3. Nebo jsem ho alespoň nejvíckrát začala hrát, dostala jsem se daleko a pak někdo zase přeinstaloval počítač a mé (respektive naše, společné s LHC) savy byly v pr- pryč.

Barkhang Monastery a tibetský Jokhang

4. července 2013 v 20:15 | Charlie |  Zajímavosti
Rooftops of the Mighty Barkhang - Artistic Adventures

Inspiraci ve skutečných památkách hledali tvůrci Tomb Raider série často, a nejinak tomu bylo i v případě druhého dílu série, tedy Tomb Raider: Starring Lara Croft, také nazývaného Dagger of Xian. Už jsme se tu zmiňovali o Andree Dorie, lodi, která byla pro tvůrce předobrazem Marie Dorie, a ještě se tu o tom brzy rozepíšeme. I další dvojková lokace, klášter Barkhang, má svůj předobraz v realitě: Jokhang, česky přepisováno také Džókhang.


Jokhang je srdcem tibetské Lhasy, a tedy centrem celého Tibetu, nejsvětější tibetský buddhistický chrám. Nechal jej postavit tibetský král Songcän Gampo mezi lety 639-647, aby v něm mohl uložit Akšóbu, sochu Buddhy, jež mu přivezla jeho manželka, nepálská princezna. Také se ale uvádí možnost, že jej nechal postavit na oslavu svého sňatku s princeznou čínskou, která byla buddhistkou. Tak si vyberte. Tehdy byl chrám nazván Tsulag Khang, tedy "Chrám moudrosti", dnes je ale znám jako Jokhang, což znamená "Domov Buddhy".

V podstatě se dá říct, že Core si nevzali inspiraci při stavbě Barkhangu pouze z tohoto chrámu, existuje mnohem víc buddhistických svatyní a najde se jistě mnoho podobností mezi fiktivním Barkhangem a skutečnými svatostánky. Zajímavé ale je, že z Jokhangu převzali jeden slavný zdobný posvátný prvek, který se v Tomb Raideru proměnil v součást hádanky - posvátné kolo Dharma se dvěma zlatými lamami.

Vzpomínáte? :-)