Duben 2013

Screenshoty od Brook

30. dubna 2013 v 22:14 | Charlie |  Vaše výtvory
Brook mi zaslala několik snímků ze svého hraní nového TR. (Omlouvám se, že to tak trvalo, ale jsem poslední dobou pořád něčím zavalená...)





Když máte oči otevřené, vyskočí na vás Tomb Raider odevšad

27. dubna 2013 v 10:37 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Jistě, úplně vás slyším - vždyť když člověk nespí, má oči otevřené. Ano, ano. Ale člověk může nespat a přitom mít vlastně oči zavřené, ne? Ponechme stranou momenty, kdy sklopíte víčka, abyste dopřáli znaveným bulvám trochu odpočinku. Mluvím tu o zavřených očích, když jsou otevřené... a začínám se v tom motat. Ono prostě není otevřené jako otevřené.

Prostě... je to ten rozdíl mezi nočním spánkem a denním spánkem. To druhé je prostě to, že člověk, otupělý světem, nudou, únavou, svými myšlenkami... prostě nevnímá. Myslím, že mohu prohlásit, že ve dne spím téměř pořád. Ale občas se taky probudím, a pak mám pocit, že na mne Tomb Raider skáče odevšad (zvláštní slovo, viďte? Líbí se mi).

Stačí potkat na zahradě žebřík a vzpomenu si na všechny ty opičí dráhy, co jsem před lety pro sestřičku stavěla, aby si mohla hrát na Laru Croft. Protože jsem nastydlá, otevírám skříň-lékárnu, co doma máme, a bleskne mi hlavou, jestli jsou ty Lařiny lékárničky taky bezedné jako její batůžek, když se do nich vejde všechno to možné, co Lara potřebuje na různá zranění.

A taky na mne v knihovně vyskočil Marco Bartoli. Fakt. Teda pochopitelně ne doslova, chápete. Ani to nebyl ten samý týpek, co naštval Laru. Ale to si tak jdu kolem regálů s filosofickými knihami a knihami o umění, abych se dostala do "svého" literárního koutu, a najednou mě pálí v očích přesně to jméno. Pochopitelně jsem měla pocit, jako by se propojily dva mnohovesmíry a srazily se. Marco Bartoli že by psal o středověkých světicích? Zajímavá náhoda. I když - ono jméno Marco je v Itálii zřejmě celkem běžné, a Bartoli vlastně taky, tak proč ne.

Vezměte si třeba Winstona. Celým jménem Winston Smith (i když to příjmení mu spíš přiřadili fanoušci a požehnali až Crystalové). A já četla Orwellův román 1984 až po tom, co jsem se s Winstonem a Larou seznámila. Upřímně řečeno jsem měla docela problém nepředstavovat si na místě hlavního hrdiny tohoto děsivého příběhu právě Lařina Winstona. A jestli 1984 znáte, dovedete si asi představit, jak podivná představa to je.

A tak dále...

Několik zajímavostí z devatenáctého podcastu

23. dubna 2013 v 19:29 | Charlie |  Tomb Raider 9
Ano, hra už je nějakou tu dobu venku, ale to neznamená konec aktivity tvůrců...

- V původní verzi příběhu Sam nepřežila - Lara ji zabila a tedy obětovala, aby zabránila Himiko v získání síly. Tento konec ale vývojáři posléze odmítli s vysvětlením, že chtějí, aby hráč cítil spíš pocit vítězství než tíhu Lařiny oběti.

- Zajíček v Borisově kapse je pouze easter egg, Boris prý žádné děti nezabil.

- Příjmení Sam - Nishimura - je skutečně inspirováno postavou z Tomb Raider Legend. Vývojáři to berou ale spíše jako easter egg než jako záměr propojit tyto postavy.

- Hráči by prý neměli očekávat, že Lara bude v další hře už zkušenou vykradačkou hrobek. V téhle hře se naučila přežít a starověké hrobky jen "ochutnala", ale jak je pořádně vykrádat, to se prý teprve musí naučit. Jsem na pokračování hodně zvědavá...

Horizon - jeden z editačních nástrojů nového TR

23. dubna 2013 v 8:54 | Charlie |  Tomb Raider 9
Na oficiálním Tomb Raider blogu se objevují docela zajímavé články o vývoji nejnovějšího TR. Díky poslednímu příspěvku na toto téma se můžeme i podívat na to, jak vypadají některé lokace z TR "při vaření". Prostě nahlédnout do kuchyně.


Záběry jsou z nástroje Horizon, o němž si více můžete přečíst zde. (Je to pochopitelně anglicky. Musím se přiznat, že na takovouhle "technickou" angličtinu se na překládání moc necítím:-) )

Lara Croft jedním tahem

21. dubna 2013 v 17:36 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Mám pro vás úkol. Vezměte si papír, tužku, a nakreslete Laru Croft. Podmínkou je, aby to bylo jedním tahem, tedy nepřetržitou čarou, přiložíte tužku k papíru, nakreslíte, a teprve pak odlepíte špičku tužky od papíru...

Takhle úžasně se s tím vypořádal(a) Quibe.


Ha! Konečně sto procent!

21. dubna 2013 v 16:56 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Našla jsem poslední dvě miny na pláži, které mi ještě vzdorovaly a skrývaly se... a to znamená, že jsem na sto procent dohrála single player. Jdu si lehnout a úpět.


Tomb Raider (2013): Easter Eggy a reference

20. dubna 2013 v 10:31 | Charlie |  Tomb Raider 9

Aha!
Kraken
Batůžek a boty (sporné)
Sbohem, Wilsone (vymazaný easter egg)

... těšte se na doplnění dalších.

Evoluce Lary Croft - video

20. dubna 2013 v 9:33 | Charlie |  Různá videa
Skutečně jsem pocítila závan nostalgie.


Lara Croft raid'n tombs...

19. dubna 2013 v 18:50 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Heh:-)


Sbohem, Wilsone (vymazaný easter egg)

19. dubna 2013 v 11:39 | Charlie |  Zajímavosti
Když bylo v roce 2011 předvedeno první demo z nového Tomb Raider (jistě si tu událost vybavujete... je neuvěřitelné, že už uplynulo takového času, že?), všimli si fanoušci zajímavé věci - ve scavengerské jeskyni se objevil "někdo" z jiného světa. To "někdo" je v závorkách z určitého důvodu. Seznamte se s Wilsonem, míčem.

Trosečník / Cast Away (2000) je film o muži, který ztroskotá na tropickém ostrově, a je jen na něm dostat se odtud pryč. Toto téma bylo už v literatuře a filmech zpracováno mnohokrát. A stejně jako Robinson měl svého Pátka, Chuck Noland, hrdina tohoto filmu, měl Wilsona. Neměl to štěstí na to, aby zde našel dalšího člověka, proto vytvořil osobnost míči značky Wilson - a odtud pochopitelně jméno - protože potřeboval mít někoho, s kým by komunikoval, aby se nezbláznil.

No a právě tohoho Wilsona doplavily vlny oceánu i do jeskyně, kde se jednoho ošklivého dne probudila vzhůru nohama Lara Croft. Přesněji řečeno jej ale doplavila pouze do demo verze této hry. Při hraní dema tu fanoušci objevili dokonce tři exempláře tohoto "charakteru". Do samotné plné hry už ale Wilson neproplul, nevíme proč (možná něco s vlastnickými právy či co). Já sama ho tedy hledala a docela se mi po něm stýskalo...

Trosečník v podání Toma Hankse / jeho přítel Wilson

P.s.: S tímhle filmem má universum Tomb Raideru společnou ještě jednu věc - hudbu k filmu skládal Alan Silvestri, který tvořil hudbu také ke druhému filmu o Laře Croft.

Tomb Raider předběhl v hlasování na CVG Bioshock Infinite

17. dubna 2013 v 14:17 | Charlie |  Novinky

Čtenáři CVG (CombuterAndVideoGames.com) měli možnost na začátku dubna hlasovat, která dosud vydaná hra je pro ně hrou roku 2013. A příjemné je dozvědět se, že nejvyšší skóre u hráčů má nový Tomb Raider, který předběhl i velice oblíbený Bioshock Infinite, který je teď už třetí týden číslem jedna na britském žebříčku.

Prvních pět míst z hlasování CVG - nejlepší hra první čtvrtiny roku (číslo u hry je průměrem z hodnocení hráčů):

1. Tomb Raider - 8,6
2. BioShock Infinite - 8,1
3. Metal Gear Rising Revengance - 6,1
4. Crysis 3 - 6,1
5. God of War: Ascension - 5,8

K inteligenci nepřátel

16. dubna 2013 v 20:39 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Myslím, že samotná inteligence protivníků v novém TR je v zásadě docela slušná. Jakmile si vás skutečně všimnou, jsou dost nepříjemní a neodbytní (ale pokud už znáte své triky a umíte se ohánět zbraněmi, nemají proti vám šanci). Jejich vnímavost je ale často dost kuriózní. Když stojí zády k vám a vy právě škrtíte nějakého jejich kolegu, nevšimnou si ničeho. A přitom tělo padá na zem docela hlasitě (nebo je to alespoň dost neobvyklý zvuk na to, aby na něj dali pozor). Někdy se to teda hodí. Což ale neznamená, že by mne podobná situace nepobavila... :-)

Autorem obrázku je Crescent-S

Mise: Přežít

15. dubna 2013 v 9:47 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Autorem tohoto úžasného obrázku je WolfShadow14081990

Ááá... Úíí... moje záda. Na to, že je mi dvaadvacet, se cítím na nějakých devadesát. Nebo alespoň můj kříž. Holt věčné sezení u počítače a křivé hrbení se (jak říká LHC) si vybírá svou daň.

Musím se přiznat, že poslední dobou mám pocit, že to tu nějak uvadá, a už nevím, co s tím. Nemám na mysli návštěvnost, tu čert vem, ale odezvu od vás. Vím, že už jsem se vás na tohle ptala víckrát, ale radši se zeptám, než abych někoho nudila. Copak by vás zajímalo?

Stále se rozhlížím po různých zajímavostech, ale většinu z nich už jsem tu uveřejnila. Přemýšlím o nějakých článcích s tematikou inspirovanou novým Tomb Raiderem, například co se různých artefaktů týče. Ráda bych na tenhle díl také vymyslela nějaký testík.

Jo, a pokud jde o sraz. Pochybuji, že nějaký bude.

Jaký je váš rekord?

11. dubna 2013 v 18:13 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník

Nejprve důležité upozornění - údaj zobrazený na obrázku skutečně NENÍ mým nejlepším výkonem. Proběhla jsem dráhu po nějaké době bez hraní TR a je to na tom vidět (chvíli mi trvalo, než jsem našla tlačítko, kterým se Lara skrčí:-) ). Ale tak jsem si jen tak meditovala o nesmrtelnosti chrousta a Winstona a napadlo mne zeptat se vás, jak vy jste na tom vlastně s tréninkovou dráhou v Tomb Raider 3 (respektive TR2). Jaký je váš nejlepší čas? Třeba se nám podaří sestavit zajímavý žebříček rekordů.

Pochopitelně je lepší podat o svém výkonu důkaz, takže kdyžtak pošlete screenshot na můj mail (charlie91@seznam.cz) nebo LHC (larahcroft@seznam.cz).