Březen 2013

Časový zmatek a veselé Velikonoce

31. března 2013 v 12:07 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Dnes je velikonoční neděle, zítra velikonoční pondělí. Já sice na velikonoční svátky moc nehraju, ale jaro a čokoládu můžu, a obojí se dnes s Velikonocemi váže... akorát to počasí to ještě nepobralo. A ačkoliv dnes začal letní čas, z rádia se linou zprávy o sněhové kalamitě. Blíží se holt Apríl.

Nenechte se zmást posuny v čase tak jako já, která od rána bloudím domem a snažím se přijít na to, které že hodiny jdou správně. Nenechte se zmást počasím za okny, sice to tak moc nevypadá, ale přece jen se už blíží jaro (a já mám chuť pustit se do nějakých čarodějných tanečků, abych ho konečně přilákala). No a jsou Velikonoce. Takže vám přeji krásné svátky.

A hodně čokolády! :-)


Tomb Raider (2013): Tipy a triky

30. března 2013 v 18:16 | Charlie |  Tomb Raider 9

Tohle rozhodně není návod. Jsou to pouze nápady, které mne při hraní napadly, že by se vám mohly třeba hodit.

1) Na začátku se vyplatí investovat dovednostní body do dovedností, které vám zvyšují množství nalezených součástek, získaných zkušeností, a také dovedností týkajících se obírání nábojů a součástek z mrtvých nepřátel.

2) Obírání mrtvol se skutečně vyplácí. Většinou bohatě stačí obrat mrtvé a sem tam sebrat nějakou bednu s náboji a nebudete mít o munici nouzi.

3) Využívejte při přestřelkách krytí, ale připravte se na to, že jen těžko celou dobu vydržíte na jednom místě. Doporučuji vypěstovat si oko na nepřátele-pyromany a kosit je co nejrychleji.

4) Když se dostáváte do blízkosti skupiny nepřátel, pokuste se jich co možná nejvíce odstranit potichu lukem (a nemyslím jen zaškrcením zezadu, i prosté šípy jsou tichá zbraň).

5) Nezapomínejte investovat nalezené součástky do vývoje zbraní.

6) Věnujte pozornost prostředí, hledejte rostliny, bedny se součástkami, zkušenostní bedny, kešky, dokumenty a památky, plňte výzvy a volitelné hrobky. Každý bod je dobrý.

7) Nebojte se vracet se všude po ostrově ještě před dohráním příběhu. On je naskriptovaný, nic vám neuteče.

8) Hra ukládá pozice sama, a to docela nenápadně, i přesto považuji za opatrnější čas od času ukládací pozici změnit, abyste měli v případě nějaké nepříjemnosti zachované savy, ke kterým se můžete vrátit, a nemuseli jste hrát znovu celou hru.
...

A víte co? Nějak mi docházejí nápady. Jestli máte sami nějaký dobrý tip, podělte se!

Dědictví

29. března 2013 v 11:29 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Přiznávám bez mučení: tenhle obrázek mne dojal. A prostě dostal.


A vítězem je:

29. března 2013 v 10:11 | Charlie |  Novinky
Umělecký ředitel Brian Horton vybral z dvaceti pěti finalistů tři vítěze. Osobně bych si tedy asi jen jeden nejlepší výtvor vybrat nedokázala ani z těch dvaceti pěti, ani z těch téměř pěti tisíci, co byly celkem zaslány. Přesně jak psala Shadris - bylo by úžasné vytvořit z těchto děl galerii. Nejlépe zahrnout do ní všechnu možnou tvorbu, oficiální i neoficiální, k Tomb Raiderům celé série. To by bylo něco...

Proč ještě taková galerie není? :-)

Ale zpátky k tomu, kdo vyhrál tuhle soutěž. Přiznávám, že docela závidím. Jednak umístění, jednak schopnosti...

1. místo: Hamsterfly



2. místo: KatieMiriL



3. místo: Mineworker


Když člověk zapomene myš

28. března 2013 v 17:24 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Po mnoha dlouhých rozmrzelých dnech, po příliš dlouhé pracovní noci, která obsahovala víc počítání zmrzlých rybích filet a sklenic marmelád, než byla má nematematická mysl schopna přijmout, po téměř žádném spánku si zabalit věci a vyrazit na prodloužený velikonoční víkend domů je pro počítačového závisláka mého kalibru rizikovější, než jsem si myslela. Stačí troška nepozornosti a tak důležitá součást mého dne, jako je má myš, zůstane na několik dní chudák zapomenutá na koleji.

Poslední dobou se mě špatná nálada drží pořád (a to počasí tomu jen nasazuje korunu), a teď taková drobnost, která mě ale nebetyčně štve. Mám touhu kvílet, výt a bít hlavou do zdi. Já tak nesnáším touchpad! Ani pořádně nevím, jak to slovo napsat, grr! Jakákoliv činnost je s tímhle mechanismem najednou mnohem zdlouhavější, omylné překliky častější, mnoho činností dokonce nemožných či téměř nemožných (teoreticky by to jít mělo, ale zkuste si to a nerozmlaťte u toho klávesnici). Třeba upravit obrázek do rozdělaných článků, zahrát si na odreagování rozehranou hru (ne, není to TR). Alespoň ke hraní klasických dílů Tomb Raider není myši třeba. Jenže já když mám rozehráno něco, tak mám pak taky na to chuť (když mne to pochopitelně baví, pokud mne to nebaví, tak to prostě přestanu hrát)...

Je to někdy k vzteku, být student stěhovavý.

Na novém filmu Tomb Raider se budou spolupodílet GK Films a MGM

28. března 2013 v 11:19 | Charlie |  Novinky
Slepice! :-)

O novém filmu chystaném na motivy nejnovějšího herního pokračování série se ozývají zprávy zatím spíš sporadické. Silně pochybuji o tom, že bude hotov - jak bylo původně tvrzeno - již tento rok, tedy 2013. Zatím se mi nepodařilo najít v oficiálních zprávách, některé servery ale datum uvádějí - například ČSFD předpokládá, že to bude rok 2015.

Včera se ale objevila jiná krátká zpráva než datum, a to, že do vývoje filmu se kromě GK Films, které vlastní práva už od roku 2011, nyní připojuje i MGM.

25 semifinalistů

27. března 2013 v 18:39 | Charlie |  Novinky
Pamatujete si ještě na tombraiderovou soutěž na DeviantArt? Minulý týden (nebo kdy, začínám ztrácet pojem o čase) bylo z bezmála pěti tisíc děl vybráno dvacet pět těch, které postoupily do užšího výběru. A někdy tento týden by měl být vylosován jeden vítěz. Tedy řeknu vám, nechápu, jak si mohli vybrat, opravdu většina soutěžních kousků je úchvatná...

Těch pětadvacet finalistů najdete zde.


Square Enix nejsou spokojeni s prodejem Tomb Raider

26. března 2013 v 18:33 | Charlie |  Novinky
Za první dva dny od vydání hry se prodalo přes milion kopií. O tři týdny později čítá počet prodaných kopií Tomb Raider 3,4 milionu kusů. Square Enix, vydavatelé, kteří už pár let značku TR vlastní, nejsou s dosud dosaženým číslem příliš spokojeni. Jejich kritiku neschytává ale pouze Tomb Raider, nelíbí se jim ani množství prodaných kusů Hitman: Absolution (3,6 milionu) a Sleeping Dogs (1,75 milionu), oba tituly jsou z loňského roku. Square Enix kritizují v prodeji hlavně Severní Ameriku, Evropa je oproti ní úspěšnější (dvě třetiny prodaných kusů).

Tomb Raider prostě podle Square Enix nedosáhl takové prodejnosti, jakou by si společnost přála. Těžko říct, jestli se ta čísla ještě o hodně zvednou.

Nic a zase nic

26. března 2013 v 16:37 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Je to nejen lenost, co mne nutí být neaktivní. Nemyslete si, že zanedbávám jen vás, ale já teď fakt nemám náladu.

Vynecháno ze hry (videa)

24. března 2013 v 17:55 | Charlie

V tomhle videu je vidět, jak by to vypadalo, kdyby byly ve hře přítomné ukazatele zdraví:


Easter Egg: Aha!

23. března 2013 v 18:58 | Charlie |  Zajímavosti
Můj nejoblíbenější easter egg v téhle hře...


Raider Origins

22. března 2013 v 18:09 | Charlie |  Fan Art Filmy
Fanouškovský krátký film o zrodu Lary Croft najdete na GameTrailers.

Co je Lara Croft: Reflections?

22. března 2013 v 8:16 | Charlie |  Novinky

Siliconera šťourala a vyšťourala, že společnost Square Enix Europe si nechala zaregistrovat značku Lara Croft: Reflections. Nedá se věřit všemu, co tady na těch stránkách napíšou, nicméně - jestliže se opravdu chystá něco tohoto jména, co myslíte, co by to tak mohlo být?

Easter Egg: Klasické boty a batůžek

21. března 2013 v 9:46 | Charlie |  Zajímavosti
A opět v Lařině kajutě na Endurance. Když se pořádně rozhlédnete, můžete si u postele všimnout hnědých kožených bot, které připomínají ty, které Lara nosí v klasických dílech. Vedle nich se válí i hnědý kožený batůžek. Sice trochu větší, ale i tak mi připomíná ten starý známý.


Žádné DLC pro singleplayer

20. března 2013 v 17:31 | Charlie |  Novinky


Crystal Dynamics sice připravují nějaké další DLC k novému Tomb Raider, ale jen a pouze pro multiplayer. Pro singleplayer v současné době žádné dodatky nechystají, jak potvrdili Karl Stewart a Noah Hudges.

Nevím proč stále hodlají rozšiřovat část hry, která hráče tolik neoslovila (teď pochopitelně mluvím o multiplayeru). Ale doufám, že žádné singleplayerové DLC nechystají proto, aby se tým Crystal Dynamics mohl soustředit na vývoj dalšího Lařina dobrodružství.