Únor 2013


I'm back (Tomb Raider Musical)

28. února 2013 v 15:22 | Charlie |  Fan Art Hudba
Dokonalé! Lara je zpátky:-)


Otevírání evropské sběratelské edice

28. února 2013 v 14:04 | Charlie |  Novinky
Podle zpráv, které se ke mně donesly, je bohužel evropská edice vzácnější než severoamerická (tím myslím, že bylo vyrobeno méně kusů a poptávka přesáhla nabídku. Safra, jaktože si tyhle ekonomické pojmy pořád ještě pamatuju?)


Čtyři!

28. února 2013 v 8:39 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Pátek, sobota, neděle, pondělí...



Dívali jste se v poslední době na Deviant Art? Stále ještě tam probíhá soutěž s Tomb Raider. A tedy řeknu vám, nechtěla bych být soudce v téhle záležitosti. Jeden fan art úžasnější než druhý... Jen se podívejte sami:


Artwork od Sama Spratta

27. února 2013 v 22:23 | Charlie |  Novinky
Vidíte, málem bych vám ho sem zapomněla dát.



Trailer: There is a survivor in all of us

27. února 2013 v 16:28 | Charlie |  Tomb Raider 9
V každém je kousek Lary...


Pět!

27. února 2013 v 9:19 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník



Pět dní. Čtvrtek, pátek, sobota, neděle, pondělí. A v úterý už bude den D, hra bude venku. Jak trávíte tyhle dny napětí a čekání?

Z recenzí na nový Tomb Raider

27. února 2013 v 9:14 | Charlie |  Novinky

- lezení, skákání po plošinkách apod. je přirovnáváno k sérii Assassin's Creed a celkem chváleno
- linearita. Lara prostě pořád jde dopředu, ať už je jejím úkolem cokoliv. Na druhou stranu možnost vracení se do lokací a jejich prozkoumávání a je přijímáno pozitivně.
- otázka quick time events a cutscén - někteří redaktoři se k tomu staví tak, že je to s QTE přece jen trochu přehnanější a mnohde by je dostatečně zastoupilo standardní hraní
- na kameru jsou stížnosti minimální
- artefakty a dokumenty, které Lara ve hře nachází a z kterých se dozvídá podrobnosti o ostrově, jsou přijaty pozitivně
- skryté hrobky obsahují velice kvalitní hádanky, je škoda, že podobných puzzlů není více v hlavní cestě
- pokud jde o skrývání se v boji, některé pohledy redaktorů jsou přímo protikladné. Někteří si automatické skrývání pochvalují a považují je za své nejlepší prožité, někteří naopak tvrdí, že je to to nejhorší, co kdy viděli
- přestřelky jsou někdy příliš husté, obzvlášť ke konci hry - přesto ale redaktoři podotýkají, že hustoty přestřelek v Uncharted nedosahují
- pohledy na multiplayer se různí, někdo se k němu staví pozitivně, někdo jej naopak považuje spíše za nezajímavý
- ostrov Yamatai je charakterizován jako skutečné hnízko zoufalství, prostředí a vrstvy historie jsou vykresleny perfektně, ostrov sám působí jako nejvýraznější "osobnost" hry
- naproti tomu nehratelné postavy působí podle některých redaktorů ploše a nepřesvědčivě
- velice dobře přijímána je možnost postupně vyvíjet a zlepšovat zbraně, na druhou stranu rozvíjení schopností Lary by podle některých mohla být důkladnější
- někdy nesrovnalosti ve vývoji Lařina charakteru - hlavně Machinima si stěžuje na to, že Lara se z nezkušené dívky, která v sebeobraně poprvé zabije a má z toho šok, stane během chvilky vraždícím strojem a působí dojmem cvičeného zabijáka
- za hlavní lákadlo je pořád považovaná kampaň jednoho hráče s poutavou hlavní hrdinkou Larou a jejím příběhem

Obecně se dá říct, že recenzenti přijímají nový Tomb Raider velice pozitivně. Padají především devítky, někdy osmičky, někdy plné desítky. V některých výjimkách - Machinima a REV3 - je hodnocení nižší, 6/10.

Na recenzi a pohled českých hráčů jsem zatím nenarazila. Tady na blogu se pochopitelně ukáže i moje recenze, jen co se mi hra dostane do rukou...

Nové vlasy Lary Croft

27. února 2013 v 8:23 | Charlie |  Tomb Raider 9
Mnozí už tuto novinku zaznamenali, proto spíše pro doplnění...


Nový Tomb Raider bude mít tentokrát jednu výhodu i pro počítačové hráče. A to realističtěji renderované vlasy. AMD ve spojení s Crystal Dynamics vyvinulo sadu nástrojů TressFX, které jsou schopné vykreslit nutné desítky tisíc poloprůhledných vlasů, dostatečně vyhlazených a vrhajících jemné stíny.

Pro srovnání:



Každý vlas je simulován jako řetěz s desítkami článků. Působí na ně gravitace, vítr, a ovlivňuje je i to, zda jsou mokré. Zároveň je prováděna detekce kolizí, jednak mezi vlasy navzájem, jednak s dalšími objekty (tedy Lařinými rameny, oblečením, zbraněmi apod.).


Nevýhoda je v tom, že tuto novou technologii neutáhne každý počítač, je totiž třeba mít grafickou kartu minimálně Radeon HD 7000 a lepší. Není vyloučeno, že by tento systém fungoval i na jiných produktech, záleží ale na výkonosti.


Jestliže vás ale hryže, že by to váš počítač neutáhl, můžete si ho inovovat a ještě získat nový Tomb Raider nebo jinou hru zdarma, AMD má teď akci, kdy k Radeonu HD 7800 přibaluje dárky.

Clueless Gamer & Tomb Raider

26. února 2013 v 13:20 | Charlie |  Tomb Raider 9
Neobvyklá a celkem zábavná recenze (akorát by nemusel Laře chtít říkat Lora :-) )

Najdete ji zde.

Šest!

26. února 2013 v 7:39 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Ve chvíli, co tohle píšu, dopíjím právě svůj kbelík kávy, psychicky se tužím na dnešní den a zároveň poslouchám včera zveřejněný soundtrack. A už teď můžu říct, že ten je opravdu povedený. Je pravda, že se mi soundtrack líbil u všech TR, i těch, které jsem jinak moc nemusela. Hudbu má TR holt vždycky kvalitní.

Možnost poslechnout si...

25. února 2013 v 21:29 | Charlie |  Novinky
Najednou je toho tolik - recenze, screenshoty... a na Music.aol.com se najednou objevil soundtrack. Snad dokonce celý... k poslechnutí, ke koupi. Pokud jste nedočkaví... však vy víte:-)

Jak Lara skóruje?

25. února 2013 v 18:34 | Charlie |  Tomb Raider 9
Seznam hodnocení Tomb Raider od jednotlivých magazínů...

Game Master - 9/10
Digital Spy - 5/5
IGN - 9,1/10
Game Trailers - 8,5/10
CVG - 9/10
XBox Magazine - 8/10
Gamespot - 8,5/10
Polygon - 9/10
Jeux Video - 18/20
Game Informer - 9,25
GameBlog - 4,5/5
Machinima - 6/10
EuroGamer - 8/10
Games Village - 9,3/10
Escapist Magazine - 5/5
HardGame2 - 9.5/10
Digital Trends - 9,5/10
Games Radar - 4/5
Game Reactor - 7/10
Destructoid - 8,5/10
Telegraph - 5/5
Edge - 8/10
Multiplayer.IT - 8,3/10
Everyeye - 9,3/10
PCGames.de - 87 %
NZGamer - 10/10
AusGamers - 9/10
Game Beat - 88/100
CheatCodeCentral - 4,4/5
Metro - 8/10
Escapist Magazine - 5/5
Stevivor - 9/10
Kotaku - hodnocení "To musíte mít!"
EGM - 8/10

...zatím to vypadá nadějně, že? Předpokládám, že tohle není kompletní seznam, ale zatím to vypadá průměrně na hodnocení 8-9/10. Takže ne dokonalé, ale i tak opravdu vydařené. Už se nemůžu dočkat, až tu hru dostanu do pařátů sama.

Jak jste asi pochopili, nechystám se překládat všechny recenze. Až jich nebude vyskakovat deset za hodinu, tak si nějakou vybereme a podíváme se na ni detailněji, případně srovnáme nejnadšenější a nejméně nadšené.

Zatím nejnižší hodnocení Machinima - 6/10.
A nejvyšší... plné hodnoty se zopakovaly víckrát:-)

A přibyly nové screenshoty, tak se podívejte do galerie.


5/5 - Digital Spy

25. února 2013 v 16:28 | Charlie |  Novinky

Nestíhám, nestačím, nestihnu to, nesvačím... dneska vám tuhle recenzi fakt nepřeložím, když si počkáte, zítra večer bych se na to mohla podívat. Zatím si to můžete přečíst sami. A nebo se jen kochat tím, že Lara dostala u Digital Spy pět bodů z pěti...

Sedm!

25. února 2013 v 7:35 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník

Ano, já jsem hrozně zvědavá osoba, takže mi to nedá a položím vám tentokrát otázku. Včera byl zveřejněn poslední z profilů členů posádky Endurance (osob na lodi myslím bylo víc, ale těchto x je ve hře asi nejpodstatnějších). Kdo z nich vám už teď je nejsympatičtější? Roth? Sam? Reyes? Whitman? Jonah? Alex? Grim?