Listopad 2012

The Final Hours of Tomb Raider (Episode 3)

30. listopadu 2012 v 12:12 | Charlie |  Tomb Raider 9

Další epizoda je tu, tentokrát se týká hudby. A ano, konečně jsme se dozvěděli, kdo je skladatelem hudby pro nový Tomb Raider. Je to Jason Graves.

Jason Graves, nositel ceny BAFTA a hudební skladatel, jenž vnesl svou hudební vášeň do sérií jako DEAD SPACE (EA) a Dungeon Siege III, byl oznámen jako skladatel hudby pro nový Tomb Raider. Graves taktéž skládal hudbu pro hry jako Command and Concquer 4, Silent Hunter 5, Star Trek Legacy, Alpha Protocol a City of Heroes Going Rogue.

Hledání toho pravého zvuku pro Tomb Raider vedlo Gravese ke spolupráci se sochařem Mattem McConnellem, který pro tuto hru vytvořil zcela jedinečný instrument.


A nechybí ani pár nových záběrů ze hry, tak se pokochejte...

I když nikdy nepřestanu mít nejraději hudbu z klasických dílů, musím říct, že hudba v novém Tomb Raideru na mne působí velice dobře. Je to jedna z mála herních součástí, o které se nebojím už teď prohlásit, že ji považuji za skutečně vydařenou.

Taky se vám tak líbí ten zvláštní nástroj, který pro vytváření zvuků vyrobili? :-)

Musím ale přiznat, že další epizody se trošku obávám. Tvrdí, že se v ní dozvíme něco, co změní naše hraní TR jednou pro vždy. Jestli se potvrdí multiplayer, budu zklamaná. I když je hraní s někým jistě zábavné, k TR mi to holt nesedí...

Žádné lékárničky

29. listopadu 2012 v 10:08 | Charlie |  Novinky

Tak prý vážně ne. Podle posledních informací nás v novém Tomb Raideru klasické lékárničky nečekají. A dokonce se prý Lara nebude léčit ani různými neobvyklými metodami, jak se tvrdilo dřív (jestli si vzpomínáte, byly tu zmínky o pijavicích a podobně). Co nás ale čeká: Lara se bude během hry prostě sama regenerovat.

Jsem na to zvědavá. I když po klasických lékárničkách se mi bude stýskat. Velice stýskat. I když mně se od nich stýská už od klasických dílů, lékárničky v novějších, to není ono (přece jen je jednodušší Laru zabít a po znovuoživení na checkpointu má už plný život). Třeba to nějak souvisí s těmi obvazy, co Lara v novém díle má?

Jak přesvědčit okolí, že vám opravdu přeskočilo

26. listopadu 2012 v 18:48 | Charlie |  Fan Art Nápady a vychytávky
Máte rádi Tomb Raider? Že se ptám, co? :-) A jen ho hrajete, nebo si také hrajete? :-) Ano, významový rozdíl v tom skutečně je. A člověk nemusí být malý, aby si mohl hrát... blbnout můžeme v každém věku:-)

  • pokaždé, když něco zvednete, proneste vědoucí "ahá!"
  • pořiďte si vlastního Winstona! Možností je více. Můžete donutit mladšího sourozence, aby se navlékl do černého a cinkal za vámi konvičkou a šálkem na tácu, nebo si můžete vlastního Winstona vytisknout a zavřít jej do ledničky. Zvědavým dotazům rodiny, popřípadě spolubydlících, se asi nevyhnete:-)
  • postavte si na zahradě vlastní hrobku (ne vlastní ve smyslu, abyste se tam pohřbívali:-) ) a vylupte ji!
  • až napadne sníh, užijte si Himaláje!
  • ...
...a jestli vás ještě něco napadne, dejte vědět:-)

Tomb Raider: Underworld je svět mnoha možností

25. listopadu 2012 v 19:09 | Charlie |  Zajímavosti
Ano, je to tak, přesně jak praví nadpis! Jedna naše návštěvnice, skrytá pod přezdívkou TR-Underworld, se setkala na vlastní počítač s jednou z podivností, jež svět této hry nabízí.

Je nyní vysoce pravděpodobné, že všechny Thorovy sochy v TRU lžou. Vypadá to totiž, že milý Thor neměl dvě ruce, nýbrž tři. Proč jinak by potřeboval třetí rukavici? Tato byla nalezena v Arktickém moři nad Lařinou hlavou. Sama Lara ale měla již obě nalezené rukavice nasazené.

Samozřejmě je tu ještě možnost, že Thor neměl ruce tři, ale jen normální počet, a ta třetí rukavice byla prostě náhradní. Ale řekněte - už jste se někdy setkali s tím, aby k nějakému artefaktu existoval náhradní díl?


Milý Ježíšku...

24. listopadu 2012 v 19:24 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
autorem obrázku je Roli29

Psali jste před Vánoci Ježíškovi? Já ano, a vydrželo mi to pěkně dlouho i potom, co jsem (spoiler! :-) ) si uvědomila, že žádný Ježíšek není. Ty mé seznamy byly většinou stejné a křičely hlavně "knihy, knihy, knihy", ale stejně si na ně někdy ráda vzpomenu. Vánoce přece jen jsou takový čas nostalgie - a blíží se, blíží. Už za měsíc je Štědrý den. A každý má nějaké přání, které by rád pod stromečkem našel zhmotněné...

A já mám na vás otázku - máte nějaké takové přání, které by se týkalo Tomb Raidera? :-)

LC&GoL - nyní si můžete zahrát i ve svém prohlížeči

22. listopadu 2012 v 17:30 | Charlie |  Novinky

Potěšilo mě, když jsem se před nějakou dobou (krátkou, jen jsem vám to zapomněla říct dřív) dozvěděla, že Square Enix spustili nový projekt Core Online, který umožňuje zahrát si některé z titulů této společnosti přímo v internetovém prohlížeči. Zadarmo. Potěšilo mě to, protože mezi zvolenými tituly je i jedna Lara - tedy jediný titul, který nenese jméno Tomb Raider, ale jméno hlavní hrdinky - Lara Croft & The Guardian of Light. A já tuhle hru zatím nehrála, ale protože mi byla důkladně doporučena, chtěla jsem ji hned ozkoušet...

No, nebudu vás dlouho napínat. Vzhledem ke své neschopnosti nainstalovat nějaký doplněk, který po mě tahle stránka chce, si ještě chvíli nezahraju. Ale vy můžete. Zde, prosím.

A ano, má to své mouchy. Je to hra poměrně nová a zadarmo... to nemůže být jen tak. Proto je hraní nadupané reklamami:-)

Asi jsem medvěd

21. listopadu 2012 v 17:41 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník

Mám podezření, že už zase medvědovatím. Ne, nenarostl mi kožich, z nehtů se nestaly drápy, neběhám po čtyřech a neřvu na lidi (i když na to někdy chuť mám, zkuste se prodrat přes Staromák plný turistů a udržet si zdravý rozum). Ale jsem tak ospalááá... Zimní spánek nadchází. Zimní spánek, jarní únava, letní vyčerpání z vedra, podzimní únava... kdy já vlastně nejsem unavená?

Kdo by chtěl mít tolik nevyčerpatelné energie jako Lara Croft, ať zvedne ruku!

Kéž bych mohla zabít sněžný skútr

18. listopadu 2012 v 20:06 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Divné přání, že? :-) No, víte, já skutečně nejsem technický typ. Stroje se mnou vedou boj, nejen ty skutečné, ale i ty virtuální...

Alík se našel! A támhle už číhá ta rudá potvora...

To není tak, jak to vypadá!

Na jakém místě se sněžný skútr nejraději zasekne? No přece na sněhu... Grr! Grrr! Argh! Vrrr...

Netradiční manikúra

18. listopadu 2012 v 15:39 | Charlie |  Fan Art Nápady a vychytávky
Musím přiznat, že barvení nehtů mi nikdy nebylo blízké. Ale tenhle nápad mě pobavil:-)


Několik otázek a odpovědí

17. listopadu 2012 v 11:08 | Charlie |  Novinky

Budou kostýmy, které jsou součástí předobjednávkových balíčků, k dostání i jinak, později, třeba přes DLC?
Karl Stewart: V tuhle chvíli jsou předobjednávkové věci skutečně exkluzivně pro předobjednatele, pokud se to časem změní, budeme vás informovat.

Můžete vysvětlit, jaké jiné role než estetické hraje ve hře vítr?
Karl Stewart: Hm. Těžko odpovědět, aniž bych něco prozradil. Oheň se chová jako v realitě - když vám brání něco ze dřeva či látky, můžete to nechat shořet a dostat se tak dál. Voda uhasí oheň, ale můžete ji zase použít k transportu plovoucích objektů. Podobně i dostatečně silný vítr může vyvolat pohyb. A to je vše, co teď řeknu.


Proč nemůžeme vidět Lařinu tvář? Pokaždé, když se kamera otočí na ni, otočí se.
Brian Horton: Navrhli jsme to tak, aby se kamera otáčela, kam se otočí Lařina tvář, což dělá kameru více spojenou s Larou samotnou - díváme se tam, co Lara. Než se nám podařilo to upravit, snažila se Lara při pohledu hráče do její tváře otočit hlavu, že si ji prakticky vykroutila, proto jsme to takto upravili, takže hráč se nemusí dívat, jak sebou Lařina hlava mrská ze strany na stranu.

Jaký je rozdíl mezi XP body a Skill Points?
Karl Stewart: To je snadné. Dostatečné množství XP bodů vytvoří jeden Skill Point = zkušenostní bod. Když jej získáte, můžete jej použít k odemčení nějaké schopnosti.


Odhalíte něco z tajemství ostrova, nebo chcete, abychom si to odhalili sami?
Karl Stewart: Ne, nechystáme se odhalovat z tajemství v srdci ostrova víc, než už jsme ukázali. Budete muset počkat a odhalovat jej po boku Lary. Ještě ale budeme před vydáním mluvit hodně. Do konce roku uslyšíte o průchodu hrou a o boji.

Jsou na ostrově nějaká průmyslová/civilizovaná místa?
Karl Stewart: Záleží na tom, co vnímáte pod pojmem civilizace. Obyvatelé ostrova jsou jí vzdálení, ale tenhle ostrov skrývá spoustu vrstev historie. Skutečně projdete místy, která byla upravena k životu, jako je třeba jeskyně mrchožroutů, ve které se Lara vzhůru nohama probudí.


Resident Evil 6 nedávno obdržel negativní recenze kvůli přílišnému množství akce a Quick Time Events. Bude mít Tomb Raider také hodně akce a QTE?
Meagan Marie: Myslím, že můžu odpovědět, aniž bych toho moc prozradila. Nedávno jsem dokončila znovu svou cestu celou hrou a nikdy jsem neměla pocit, že je tu QTE příliš. Abych odpověděla i na jinou otázku, ne, QTE se nedají vypnout. Co se týče akce, hra je vyvážená velmi dobře mezi bojem, prozkoumáváním a řešením puzzlů. Jestliže nebudete chtít prozkoumávat ostrov, bude vám možná připadat, že boje je hodně, ale já vždy prozkoumávám ve volném čase novou oblast, užívám si izolovanost a krásu prostředí, lovím relikvie a tajné hrobky.

Budou obyvatelé ostrova, místní mrchožrouti, pouze muži? Nebo jsou mezi nimi i ženy?
Karl Stewart: Jsou to jen muži. To ale neznamená, že na ostrově neztroskotávají i ženy, Lara a Sam jsou důkazem. Pro genderovou jednostrannost mezi "mrchožrouty" je tu důvod, ale na ten budete muset přijít ve hře.


Jsou nějaké plány na vydávání dalšího zboží, sběratelských předmětů, jiných než jsme dosud viděli?
Karl Stewart: Během pár měsíců před vydáním hry ještě oznámíme několik skvělých partnerství a nabídek zboží, věřte nám. Zatím to nebudeme upřesňovat, ale na horizontu jsou některé skutečně skvělé předměty.


Lezení po skalách s cepínem - první screenshot

16. listopadu 2012 v 15:29 | Charlie |  Novinky
No, screenshot, spíš "screenshot". Kousek screenshotu. Ale Lara na něm leze po skále a používá k tomu svou novou kamarádku, horolezeckou sekyrku...


Něco pro sběratele

12. listopadu 2012 v 19:57 | Charlie |  Novinky
Víte, já nějak nemůžu přijít na to, proč je vlastně těch edic tolik. Proč není jen jedna a v ní všechno? A proč se liší ty pro Severní Ameriku a Evropu. Hm...

Evropská "edice přeživšího" kromě hry obsahuje také:
  • knihu The Art of Tomb Raider
  • oboustranou mapu ostrova / plakát
  • soundtrack na CD
  • voděodolnou kapsičku na cokoliv, co "budete potřebovat při přežívání na ostrově"
  • kódy ke stažení zbraní (DLC set)
  • a to všechno v pěkném exkluzivním balení.


Evropská "sběratelská edice" obsahuje kromě hry a toho, co nabízí "edice přeživšího, ještě navíc:
  • figurku Lary Croft od Kai Arts (polohovatelná, s těmi klouby, ehm)
  • plechový box Endurance


Americká "sběratelská edice" se od té evropské trochu liší. Kromě hry obsahuje
  • soundtrack na CD
  • kódy pro stažení zbraní (DLC set)
  • plechový box Endurance
  • figurku Lary Croft od Kai Arts
  • oboustraný plakát / mapu ostrova
  • tři kovové odznáčky
  • litografii Lary

Hand of Rathmore T-Shirt

11. listopadu 2012 v 10:38 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Páni, proč mě to nenapadlo dřív? Tričko s jedním z mých nejoblíbenějších artefaktů bych brala všema deseti! :-)


TOMB RAIDER: Zbraně

7. listopadu 2012 v 11:29 | Charlie |  Tomb Raider 9
Jistě, článek to není zrovna veleobjevný, všichni víme, že Lara bez zbraní by nebyla Lara, a ačkoliv v novém TR Lara začíná jako nezkušená dívka, zbraně se brzy stanou nedílnou součástí jejího já. Bez nich by koneckonců nepřežila.

Luk

Typy luků ve hře: Makeshift Longbow, Recurve Bow, Compound Bow, Competition Bow

Zbraň, která v TR dosud nebyla, nicméně pro Laru nebude těžké ji rychle a zdárně ovládnout. Vypadá to, že doma v Británii brala hodiny lukostřelby. Luky jsou ve hrách a filmech současné produkce dost oblíbené (luky jsou totiž, ehm, sexy!), tak se snad Lara pořádně předvede a nezapadne jen do davu...

Způsob získání? Až potkáte mrtvolu na stromě, nebojte se ji obrat o tak užitečnou pomůcku!

Vylepšení luku (10)
Šípy s lanem - přidává šíp s lanem mezi alternativní palebné režimy
Zápalné šípy - šípy s hořícím hrotem po dopadu zapálí cíl
Napalmové šípy - ohnivé šípy po dopadu explodují ve spršce ohně
Výbušné šípy - šípy s výbušnými hroty po dopadu explodují
Zesílená ramena - zesílená ramena luku umožňují větší propnutí zbraně a šípy tak působí větší zranění
Splétaná tětiva - splétaná tětiva zvyšuje poškození způsobené šípem
Stabilizační závaží - stabilizační závaží zpřesňuje střelbu a působí větší poškození
Průrazné šípy - šípy vystřelené z přepnuté tětivy prorazí brnění nebo projdou měkčím materiálem a zasáhnou několik nepřátel zároveň
Ovinutá tětiva - ovinutá tětiva umožňuje rychlejší střelbu
Kroužkový vypouštěč - provizorní vypouštěč tětivy vyrobený z kroužku na klíče zvyšuje rychlost střelby





Cepín

Typy cepínů ve hře: Pry Axe, Climbing Axe

Velice šikovná hračka, která má mnohonásobné využití. Pomůže vám otvírat dveře, hýbat s mechanismy, ničit věci, lézt po skalách a také umlátit nepřítele k smrti.

První cepín získaný ve hře je spíše primitivní sekyrkou a poněkud smrdí, protože jej vytáhnete ze zapáchajícího naporcovaného masa, druhý už je ale kvalitnější. Ten dostala Lara od Rotha.

Vylepšení cepínu (1)
Vyztužení - vyztuženým špičákem lze ovládat kladkostroje



Pistole

Typy pistole ve hře: Semi-Automatic Pistol, Tactical Pistol, Magnum Pistol

Co by byla Lara Croft bez střelných zbraní? Nasypat do nepřátel olovo je základní dovedností naší oblíbené vykradačky hrobek a i nezkušená Lara ji rychle ovládne. Musí. Nebo ji ten panchart, od kterého svou první pistoli získá, snad zabije...

Lařin klasický pár pistolí se nakonec objevil, ale zřejmě ne natrvalo.

Vylepšení pistole (10)
Režim dávek - v alternativním palebném režimu umožňuje vystřelit dávku tří střel. (Prostředním tlačítkem myši.)
Větší zásobník - pojme 10 nábojů
Vysokokapacitní zásobník - extra velký zásobník pojme 12 nábojů
Vrtaný závěr - redukce zpětného rázu zlepšuje přesnost a zvyšuje poškození
Úsťová brzda - střílí přesněji a působí větší poškození
Leštěná hlaveň - zlepšuje mechanický výkon a zvyšuje poškození
Umístění zásobníku - zásobník se vkládá snadněji, což zkracuje dobu přebíjení
Rychlopalný režim - úprava spouště umožňuje rychlejší střelbu
Ergonomická rukojeť - pogumovaná rukojeť snižuje zpětný ráz
Tlumič - výstřely jsou tišší za cenu mírného snížení poškození. (Nasadí se stiskem ě - klávesnice)




Brokovnice

Typy brokovnic ve hře: Trench Shotgun, Pump-Action Shotgun, Combat Shotgun

Silná kamarádka silné ženy. Ano, brokovnice, zbraň objevivší se prakticky ve všech předchozích dílech se objeví i v restartu série. Ideální na kosení nepřátel, až jeden poběží v dlouhých tuneloidních lokacích, respektive na odstraňování překážek z cesty...

Brokovnici získáte od jednoho dávno mrtvého vojáka poblíž Chasm Monastery.

Vylepšení brokovnice (9)
Zúžená závěrka - přidává alternativní palebný režim, který zužuje rozptyl broků a zvyšuje dostřel
Zápalné střely - upravené ústí hlavně nanese na vystřelený brok vznětlivou látku
Vrtaná hlaveň - zlepšuje funkci zbraně, což zvyšuje poškození
Upravené tělo - upravený mechanismus zlepšuje výkon, což zvyšuje poškození
Leštěný vyhazovač - rychlejší cyklus mezi střelbou zvyšuje rychlost střelby
Měkčená rukojeť - umožňuje lepší zacházení se zbraní, což snižuje zpětný ráz
Omotaná výstelka pažby - omotaná ramenní opěrka snižuje zpětný ráz zbraně
Podavač - odstraňuje nutnost nabíjet střely po jedné, což zvyšuje rychlost nabíjení
Bubnový zásobník - zvyšuje rychlost nabíjení a zdvojnásobuje kapacitu zásobníku na 12




Puška

Typy pušek ve hře: WWII Submachine Gun, Assault Rifle, Commando Rifle

Další větší obouruční zbraň, se kterou se Lara důkladně seznámí. A hlavně aby se s kulkami s ní vystřelenými setkali Lařini nepřátelé...

První pušku Lara najde v horské základně.

Vylepšení pušky (11)
Granátomet - provizorní granátomet odmontovaný z nepřátelského děla a přidělaný k pušce
Tříštivé granáty - granáty po dopadu vypálí šrapnely, což vyřadí nepřátele v širokém okruhu výbuchu
Vysokokapacitní zásobník - větší zásobník pojme 15 nábojů
Plášťovaná hlaveň - vrtaný plášť hlavně zlepšuje ovládání zbraně, což zvyšuje poškození
Hlaveň s vývrtem - vývrt hlavně dodává střele rotaci a zvyšuje tak způsobené poškození
Měkčená výstelka pažby - zadní část pušky a výstelka rukojeti zvyšuje stabilitu zbraně při střelbě
Zpětné vrtání - účinně vypouští plyn při výstřelu, což snižuje zpětný ráz
Dva zásobníky spojené páskou - dva spojené zásobníky zkracují dobu nabití
Leštěný vyhazovač - zvyšuje kadenci
Mířidla - zvyšuje míru přiblížení, což zvyšuje přesnost na větší vzdálenost. Přiblížení použiješ pomocí Y (klávesnice)
Tlumič - výstřely jsou tišší za cenu mírného snížení poškození. Stiskem č (klávesnice) tlumič nasadíš




Modelky se vskutku nevyplatí

7. listopadu 2012 v 10:08 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Fotografie z prezentace TR na Paris Games Week. No řekněte, když se v takovém hojném počtu sejdou cosplayerky prakticky na každé akci, kdo by ještě myslel na zajišťování oficiální modelky?