Červenec 2012

Classic is classic

31. července 2012 v 10:52 | Charlie |  Vaše výtvory
Klasika je holt klasika, té nelze nic vytknout.
Obrázek vytvořil Axalarad.


Sprcha

29. července 2012 v 15:27 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Padnout vyčerpáním... asi takhle.


A odměněni budou...

27. července 2012 v 22:23 | Charlie |  Soutěže

Pokud jste se z toho úmorného vedra ještě nerozpustili, vězte, že přišel čas podívat se na výsledky naší malé literární soutěže. A protože nemá cenu dělat kolem toho dlouhé řeči, rovnou vám prozradím, jak to dopadlo.

Mezi povídkami o Tyranosaurovi Rexovi zvítězil příběh od Shadris (16 bodů).
O dýce Xian byla napsána jen jediná povídka a její autor Niko339 byl odměněn automaticky.
A právě Niko339 se také umístil nejvýše se svou povídkou o dračím přívěšku (38 bodů).

Blahopřeji všem výhercům a děkuji všem zúčastněným. A hlavně doufám, že všichni tahle parna přežijete ve zdraví!

Vaše Charlie

Baldur's Gate 2: Shadows of Amn

27. července 2012 v 0:17 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Správně, tohle NENÍ Tomb Raider. Charlie prostě vyzkoušela další hru a rozhodla se vás s ní seznámit. Třeba jí hřích proti Tomb Raideru bude odpuštěn:-)

Baldur's Gate 2: Shadows of Amn

Vlastně jsem nikdy RPGčka nehrála, do nedávné doby jsem ani netušila, co ta zkratka znamená (pokud jste na tom stejně, pak vězte, že je to zkratka z role playing game). A pak se mi najednou dostalo pár RPGček do ruky a já byla velice překvapena...

O co tu vlastně jde

Baldur's Gate 2: Shadows of Amn byl první kousek, po kterém jsem chňapla. Ti, kteří vědí, o co v této sáze jde, by se možná divili, proč jsem si vybrala druhý díl, ve kterém příběh ságy ani nezačíná, ani zcela nekončí. Ale ono to nevadí, příběh této hry je víceméně samostatný, takže o požitek z příběhu jsem rozhodně nepřišla.
Celé to pro mě začíná více než ošklivým probuzením - kdo by toužil probudit se ve věžení, a to ještě s ošklivými ranami způsobenými mučením. Mučením na těle... ale mnohem víc na duši. I když s duší je to dost komplikované. Byla jsem o ni totiž připravena.

Má postava je potomkem Bhaala, boha vraždy, a jako taková má v sobě skrytou obrovskou sílu a moc. A o tu právě stojí můj mučitel, mág Irenicus. A i když z jeho vězení se mi uprchnout podaří, nemám vůbec vyhráno. Kdepak, ještě ho musím chytit, a pokusit se získat zpět mou duši, kterou mi ukradl.
A cestou musím zachránit svou sestru (taktéž ze spárů Irenica), čelit gildám Stínových zlodějů, vyhnat trolly z hradu, utéct z bludiště hádanek v Léčebně, zabít pár draků, nakopat zadek několika lichům (mí neoblíbení takřka démoničtí mágové), probojovat se Podtemnem, říší elfů temných, vyřídit si to s krvežíznivými upíry, projít si samotným Peklem a hlavně najít Irenica a...
Úkolů, které ve hře musí - tedy spíš může, ne všechno je samozřejmě povinné - hráč splnit, je tolik, že do jednoho odstavce se mi to nevejde. Asi by na to nestačil ani jeden článek.

Cokoliv chcete

Vraťme se k hlavní postavě. Bez jejího vytvoření by vás hra nikam nepustila. Buď si můžete vybrat z několika možných postav, nebo si vytvořit hrdinu zcela podle svého gusta. Co chcete být? Člověk? Elf? Půlčík? Drow? Půlork? Žena, nebo muž? Jak budete chytří, jak obratní, jak silní? A co vaše povolání, jakou cestou se vydáte? U povolání si můžete vybrat i jednotlivou specializaci. Chcete být hraničář-lučištník, nebo spíš stopař? Mág iluzionista, nebo prostě jen mág? Druid či kněz, zloděj či bojovník? Já sama zvolila cestu mlýnku na maso. Má hrdinka se stala bojovnicí-kensai a vybavena těmi nejlepšími katanami byla téměř neporazitelná. Ale ne že bych jen tak bezhlavě mlátila kolem sebe. Nezbytnou součástí vytváření postavy je také její orientace k dobru, zlu či neutralitě, a coby dobrá postava přece nebudu likvidovat nevinné.
Tak, ještě vyladit detaily, jako třeba jakou ikonu vaše postava bude mít, do jakých barev bude laděno její oblečení a další podrobnosti, a obtížná cesta může začít.

V dobré společnosti

Nejsem znalkyní RPG her, ale tuším, že takhle to nějak obecně chodí - hrdina není sám. Jak plyne čas, přidávají se k němu různí společníci. V BG2 je těchto postav na výběr mnoho a rozhodně nejsou nezajímavé. Skoro je škoda, že jich člověk může najmout jen pět (šest je totiž maximální počet ovladatelných postav, a sami sebe z party vyhodit nemůžete). Za každou postavou se skrývá nějaká minulost, nějaký příběh, mají své vlastní názory a pocity, které často vyjadřují, mohou s vámi být spokojení i nespokojení...

Zkusím vám ve zkratce představit alespoň trochu skupinu, kterou jsem kolem sebe vytvořila. Takže kromě kensai Charlie tu mám hraničáře Minsca (na obrázku vlevo), nezapomenutelného siláka s dobrým srdcem a poněkud poblázněným rozumem, který oddaně miluje svého křečka Booa (říká, že jde o vesmírného křečka). Díky mé slabosti pro muže se zalíbením pro malá zvířátka se Minsc rychle stal mou nejoblíbenější postavou. Dále tu je Jaheira, půlelfka a druidka pečující o rovnováhu v přírodě. Má sestra Imoen, zlodějka a kouzelnice v jednom, která má sice stejně jako já v žilách Bhaalovu krev, ale nemá takovou moc. Zlodějkou a kouzelnicí je taktéž Nalia, dcera šlechticů, která mi po tom, co jsem jí pomohla získat zpět její sídlo z pracek trollů, toto sídlo svěřila do péče. A Viconie, neuvěřitelně schopná kněžka, ale v nitru zlá. Nicméně k mé partě dobráků se připojila a pomáhala mi velmi spolehlivě, takže proč ne...

Postav je ve hře skutečně mnohem víc a já vyzkoušela i pár jiných, než jsem vytvořila popsanou sestavu.
A pak je tu ještě jedna malá genderová nespravedlnost, o které jsem se ale jen doslechla. Pro duše se zálibou v romantice je tu možnost, aby hlavní hrdina či hrdinka navázal s někým milostný vztah, romanci. Nejde to ale se všemi postavami, jen s některými. Jenže zatímco pánové si mohou vybírat ze tří krásných žen, dámy aby se spokojily s jediným možným kandidátem, a to nepříliš sympatickým Anomenem... No, nebudu vám tajit, že jsem šla radši zabíjet draky.

Tak komplexní, tak složité

Myslím, že tahle čtyři slova by to mohla vystihnout dostatečně, ale raději to ještě trochu proberu. Hra je skutečně neuvěřitelně (pro mně coby novicku ve světě RPG obzvlášť) komplexní. Nabízí obrovské množství možností. Tolik postav, které můžete oslovit, tahat z nich informace, tolik lektvarů, které se mohou k něčemu hodit, tolik kouzel, které se můžete naučit, ale musíte si dávat pozor, abyste je taky uměli ve správnou chvíli používat, tolik různých artefaktů... Mluvící meč, boty rychlosti, brnění z dračích šupin, ochranné amulety. Trvalo mi dlouho, než jsem se naučila, co je vlastně THACO a proč je to důležité, jak své postavy co nejlépe vyzbrojit a ochránit podle toho, co umí a co ne.

Upovídaná hra

Jestli čtete tak neradi, že vám dělá potíže i přečíst televizní program, pak tohle není hra pro vás. Ale tohle upozornění je v podstatě zbytečné, protože nečtenáři by k němu vlastně vůbec nedošli. Co ale chci říct, je jedna věc, která se mi na téhle hře zalíbila. Připomíná mi trochu knihu. Velice interaktivní obrázkovou knihu. Řečnění je tu spousta. Potřebujete z někoho vytáhnout informace, o něčem se domluvit, vyzpovídat někoho... najdou se i upovídanější hry, ale tahle obsahuje tolik textu, že by to na knihu možná vydalo.

Pohladit zrak, sluch i mysl

Že mám ráda zajímavé příběhy, to už jsem tuším řekla. Hlavní příběh téhle hry je takový klasický fantasy příběh - někam se jde, proti někomu se bojuje, něco se hledá - ale je omotán spoustou různých zádrhelů a příběhů dalších osob, že stojí za to si jej prožít. A co se těch dvou smyslů týče... Tahle hra je stará dvanáct let a já si netroufnu posuzovat, zda je její grafiku na tu dobu zastaralá či nikoliv, každopádně ale svému účelu slouží. A velice dobře. Vývojáři vytvořili rozsáhlý svět s krásnými městy, monumentálními hrady, půvabnými vesnicemi a děsivými lesy a podsvětími. Co na tom, že to není grafika současných her, která prakticky soupeří s realitou? Stačí trochu fantazii nakopnout. V případě BG2 je to kop sice mírný, ale efektivní. A k tomu přidejte soundrack, který do uší vplyne jako med, a pusťte se do dobrodružství.

A co jsem ještě chtěla říct?

Že jsem si báječně odpočinula i vybila zlost. Pobavila jsem se i tím, že ani bezedný pytel, který tu můžete na své věci používat, není tak bezedný jako batůžek Lary Croft. Zabrousila jsem do jiných herních vod, než jaké znám z Tomb Raider, a přišla jsem na to, že i v nich se dá příjemně plout. Byla jsem obviněna ze závislosti, pařanství a nevěry Laře Croft, ale naštěstí jsem to přežila ve zdraví. Alespoň doufám.
A máte-li něco proti křečkům...

"Jdi jim po očích, Boo!"

Děkuji CeBrkovi za zapůjčení screenshotů (a za hru).
Plnou velikost screenů zobrazíte kliknutím na ně.


Baldur's Gate 2: Shadows of Amn | vydavatel: BioWare | vývojář: Black Isle Studios | rok vydání: 2000

Čas stavebnice

25. července 2012 v 9:35 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Vždycky jsem měla ráda stavebnice. Ano, dalo by se možná říct, že tahle hračka je spíš klučičí, ale koho to zajímá? Když teď tak prohrabávám svou paměť, uvědomuji si, jak dlouho to je, co jsem naposledy něco stavebnicového postavila. Čas letí.

A přesto se zrovna teď nachází kousek ode mne, jen ve vedlejším pokoji u jiného počítače, osoba, která s jednou věcí stavebnicového rázu zápasí. Nebo lépe řečeno ji zkušeně formuje do tvarů, jež si přeje, a dává jí podobu podle představ ve své hlavě.

Ano, přátelé, LaraHCroft tvoří novou hru. Já sama, protože tyhle záležitosti, ač jsem sestřičce mnohokrát asistovala se svými nápady a kibicováním, jsou pro mě stále nedosažitelnou španělskou vesnicí, jsem už před nějakou dobou došla k názoru, že tvoření těchto her je v podstatě jako skládat k sobě kostky stavebnice. To ať nikdo nebere ve zlém, jak jsem řekla, stavebnice jsou mi navýsost milé. A klasický Tomb Raider, kterému má sestřička tak oddaně věnuje svou pozornost a v jeho duchu také tvoří, přece jen jisté kostkoidní podstaty je.

Ó ano. Takže pokud se nepletu, LHC již prošla fází tvoření baselevelů, tudíž stavebnice vytvořena, a začíná skládat věci k sobě. Půvabná představa. A krom toho se od ní místo pouhých neartikulovaných zvuků ozývají hlasy. Jako kdyby si k sobě pozvala velkou partu lidí, což je ale tak nepravděpodobné, až to není pravda. A přece tam do jisté míry jsou. Dabéři procvičují hlasivky, v programech na tvoření animací se všechno hýbe, kostky zapadají jedna do druhé...

A jo, mělo by to být, půjde-li všechno hladce, o dost dřív než nový Tomb Raider.

Na ostrově

23. července 2012 v 11:20 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Tohle je skutečně obdivuhodný fanart. Autorem je Padraven.



Ach, ty hry

22. července 2012 v 12:05 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Existuje více důvodů, proč se vám teď možná zdá, že vás zanedbávám.

Důvod první - knihy. Ó ano, o mém knihomolství - nebo spíš knihomilství - už jsem tu mluvila mnohokrát a netřeba to opakovat. O prázdninách jsem se prostě rozhodla věnovat se co nejvíce skvostům světové i naší literatury, starším i novějším, prostě literatuře vůbec...

Důvod druhý - soutěž. Možná se to zdá jako výmluva, alibismus, to, že jsem vyhlásila psací soutěž, abyste si vy mohli počíst a já si odpočinout... Divíte se mi? :-)

Důvod třetí - jsem Laře nevěrná s jinými hrami. Tečka! :-)

Winstonova archa

18. července 2012 v 19:50 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Mám ráda bláznivé věci.

Tak jsem si řekla, proč tedy nezkusit vytvořit nějakou bláznivou momentku s Larou venku? Voda a lodě k prázdninám celkem patří. Co ale když pozve na výlet loďkou Laru Winston? Jestlipak bude mít Lara trpělivost čekat s ním čtyřicet dní a čtyřicet nocí? :-)


(Ano, Lara s Winstonem jsou bohužel trošku šediví, zlobí mi tiskárna.)

Nechť čtení započne!

17. července 2012 v 10:41 | Charlie |  Soutěže

Ano, přišel čas zahájit literární turnaj. Je čas prázdnin, jistě máte nějakou tu volnou chvilku... tak ji spolu s námi vyplňte dobrodružstvím. Přečtěte si povídky našich soutěžících, vyberte si svého favorita a pomozte mu k malé odměně.

Hlasování potrvá do 27. 7. 2012 do 22:00.

Hlasovat můžete zde:


Téma č. 3 - Dračí přívěšek a Dračí trojúhelník

17. července 2012 v 10:23 | Charlie |  Soutěže

Jak asi Lara získá přívěšek, který se jí v novém TR houpá na krčku?
Přečtěte si dvě povídky a v anketě na konci článku zvolte svého favorita.

Téma č. 2 - Dýka Xian

17. července 2012 v 10:13 | Charlie |  Soutěže

Lara, Bartoli a dračí dýka Xian. Tentokrát je to pro mě i pro vás velmi jednoduché. Protože přišel jen jeden příspěvek, bude jeho autor automaticky odměněn přívěškem v podobě znaku dýky Xian.

Téma č. 1 - Lov tyranosaura

17. července 2012 v 10:06 | Charlie |  Soutěže

Lara versus tyranosaurus. Tak oblíbené téma Core Design. Tak oblíbené téma mé:-)
Ponořte se do tří povídek našich tří soutěžících a na konci článku hlasujte pro svého favorita v anketě.

Finální podoba nové figurky Lary

15. července 2012 v 11:17 | Charlie |  Novinky
Nevím jak vás, ale mě hrozně pobavily ty vyměňovací ručičky:-)

Musím ale přiznat, že ty klouby se mi moc nelíbí. Klidně bych pohyblivost oželela.



Gameplay z ComicConu 2012

15. července 2012 v 8:27 | Charlie |  Tomb Raider 9
Tenhle nový gameplay by vás mohl zaujmout hlavně tím, že obsahuje i scény, které jsme dosud neviděli...


Aktuálně

13. července 2012 v 11:52 | Charlie |  Novinky

Colettin vzkaz

Colette se na nás obrátila s jednou prosbou týkající se soutěže, které se účastní. Naše oblíbená cosplayerka by si přála dostat se na stránky časopisu Maxim coby představitelka Lary Croft. Pomůžete jí? Jedná se o sms hlasování, tvar sms je HOLKA mezera 48 na číslo 900 11 06 (ČR) nebo 6661 (SR). Případná výhra by Colette zajistila pořádnou popularitu. Pomůžete jí splnit si sen?



Literární soutěž na našem blogu

Ano, už zbývá jen pár dní, v neděli večer bude zasílání příspěvků do soutěže uzavřeno. Pokud patříte k těm, kteří se chtějí zúčastnit, ale ještě se nedostali k tomu, aby něco napsali, máte za pět minut dvanáct.