Červen 2012

Blog LaraHCroft vám přeje krásné prázdniny

30. června 2012 v 8:38 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Je léto (už delší dobu), je krásně (i když za mým oknem právě začalo pršet), a je volno (i když ne pro všechny). Ale prázdniny jsou prázdniny a hlavně jsou tady, na samém začátku, což je jejich nejlepší část. Užijte si je, jak můžete, s lidmi, které máte rádi, činnostmi, jež jsou vám nejbližší... ať už jste školou povinní či ne. Myslím, že každý člověk, který prošel školními lavicemi, má červenec a srpen neoddělitelně spjat s prázdninami a se vším, co k nim patří. A každá chvíle volna a spokojenosti se počítá.

Krásné prázdniny vám přeje nejen Charlie, ale i LaraHCroft - a samozřejmě i Lara. Nezapomeňte na ni:-)


P.s.: Naše literární soutěž stále ještě pokračuje a pokud jste dosud nepřispěli, pořád ještě máte možnost. Brzy se tu objeví, na jaké ceny se soutěžící mohou těšit...

Hratelné demo TOMB RAIDER na Eurogamer Expo

28. června 2012 v 19:28 | Charlie |  Novinky


Ano, přesně jak říkám - na Eurogamer Expo bude všem návštěvníkům k dispozici hratelné demo nového TR. Tak se přiznejte - patří někdo k těm vyvoleným, co se 27. až 30. září podívají do Londýna? :-) Já ne, ale na ohlasy jsem zvědavá...

Stěhování nad hlavu

28. června 2012 v 15:12 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník

Nejsem zrovna velká fanynka změn. A uklízení. A balení věcí. Nevěděla jsem ani, že toho mám tolik. To víte, mám své věci ráda, ba k nim doslova lnu - a podařilo se mi za těch deset měsíců nashromáždit přímo úctyhodné množství věcí. Hlavně tedy knih, ano. Teď by se mi výjimečně hodil Lařin bezedný batůžek... Ten však bohužel nevlastním, musí mi stačit ta hromada obřích tašek.

Už se mi z toho protáčejí kolečka. Ale musí to být - a přes všechna ta protivenství se přece jen vracím domů, domů... Ale toho stěhování mám fakt nad hlavu.

A novým hlasem Lary je...

26. června 2012 v 11:23 | Charlie |  Tomb Raider 9
Dnes bylo vydáno oficiální oznámení, jež nás seznamuje s tou, která Laře tentokrát propůjčila hlas. Jste zvědavi? Pak se seznamte - a možná už ji znáte - s Camillou Luddington.

Dabérka Lary byla vybírána dlouho a pečlivě ve Státech i po Evropě, až byla nakonec vybrána tato Britka. Crystal jsou přesvědčeni, že právě ona perfektně sedí jejich představě o Lařině hlasu. "Tohle je pro nás jedna z nejdůležitějších prací," prohlásil Darrell Gallagher, hlava studia Crystal Dynamics. "Tahle hra, tento Tomb Raider je velmi odlišný od předchozích dílů a od hlasu a předvedení Lary vyžadujeme mnohem více."

V červenci se Camilla zúčastní Nerd HQ a ComicConu v San Diegu, kde se již předvede jako součást týmu vyvíjejícího Tomb Raider, a (zřejmě) nám sdělí něco o tom, jaké je to za oponou vývoje hry.

Camilla Luddington (nar. 1983) pochází z Británie a znát ji můžete například ze seriálů Californication nebo True Blood.

Rozhovor s Brianem Hortonem o novém TR

26. června 2012 v 8:53 | Charlie |  Tomb Raider 9
Sergey nám zaslal přepis svého rozhovoru na E3 s Brianem Hortonem. Skutečně zajímavé otázky i odpovědi...

Spolupracujete se studii Eidos Montreal, SE London Studios, IO Interactive? A jak?
V tomto bodě máme fantastické vztahy se všemi našemi sesterskými studii. Například s nimi sdílíme technologie využité v Deus Ex. Náš výtvarný ředitel přišel z Montreal studia a právě teď nám pomáhá. Dělá pro nás vynikající práci. Myslím, že máme velmi dobré vztahy. Sdílime lidi, zdroje i nápady. Je to opravdu skupinová práce, vytvářet všechny ty hry. Prostě spolupracujeme.

Bude ve hře odemykatelný materiál, jako životopisy postav, koncepty, cutscény a podobně?
Určitě. Prozkoumáváním hry naleznete zprávy, deníky a životopisy... čím víc se budete dívat, tím víc budete odměněni. Odemykatelné (tedy to, co většinou najdeme v kolonce Extras) jsou velkou součástí systému.

A co Quick Time Events? Když nestihneme zareagovat správně, zemře Lara, nebo bude pozměněn příběh?
Příběh se prakticky nemůže změnit. Lara v nich prostě někdy zemře. Nejsou tu žádné QTE, které by neměly žádné následky. Ale v QTE se cesty nerozdělují, příběh zůstává stejný.

Můžete mi říct více o HUD ve hře? V demu jsme neviděli žádné ukazatele zdraví ani cokoliv jiného.
Ano, HUD je minimální. Jak se hráč zabere do hry, používáme v obrazu "závoj" (jakousi mlhu?), která naznačí nebezpečí, a někdy stříká krev. Také čím je Lara zraněnější, tím krvavější je její oblečení. Náš uzdravovací systém je spíš o regeneraci než o lékárnách, takže za čas se Laře udělá lépe. Jsou tu i návrhy, jak systém ještě prohloubit. Zatím neřeknu víc, ale ukazatele zdraví nebudou.

Je ve hře mapa?
Je. Je tu mapa. Na E3 jsme ji neukazovali, protože ještě není kompletní. Ale funguje podobně jako v jiných hrách. Například pokud jste nějaké místo ještě neprozkoumali, je na mapě zamlžené. Takže jak budete ve hře pokračovat, mapa se odkrývá a zvětšuje, takže uvidíte celý ostrov.

V minulých hrách byl speciální kousek - Lara si v době hráčovy nečinnosti kontrolovala vybavení, protahovala se... bude něco takového i v nové hře?
Říkám tomu vrtění se. Tohle je něco, co Laru opravdu oživuje. Tahle věc je opravdu vzrušující, protože jak se Laře bude měnit charakter, bude se měnit i vrtění. Nabude sebevědomí.

Bude hráč varován, když se přiblíží nepřítel?
Určitě se změní hudba. V E3 demu se hudba pružně mění podle přítomnosti nepřítele. Takže začínáme "průzkumnickou hudbou" a najednou, když vletíte mezi nepřátele, hudba se změní. Navíc uslyšíte jejich hlasy, když budou nablízku, takže ty osoby poznáte dřív, než se s nimi utkáte. Tyto konverzace navíc odhalují i kousky příběhu ostrova. A když přejdete do akce, hudba se samozřejmě změní. Zvuky jsou důležité.

Když už mluvíme o hudbě, jsou tu nějaké plány na spolupráci s nějakým DJ, který by zremixoval hlavní skladbu, jak je dnes populární?
Nevím o tom. Ale je to dobrý dotaz. Zeptám se Karla.

Co bylo vaší inspirací pro umělecký design pro tuto hru?
Mou inspirací byly filmy a obrazy. Jsem velký fanoušek filmových tvůrců, kteří své filmy dělají v dokumentárním stylu, takže jsou emocionálně hluboké. Například jsem byl velmi ovlivněn Apocalypse now. Ta atmosféra, lačnost a zároveň krása, temná krása. Jsem velký fanoušek J. J. Abrahamse, myslím, ž ejeho práce jsou úžasné. A navíc mě inspirují malby. Obzvlášt americkou malířskou školou "Hudson River School". Tvoří obrazy Ameriky před kolonizací. Úchvatné krajiny, hory a všechna ta další místa. Je to krásné, atmosférické a zároveň temné. Takže to jsou ty věci, které mě inspirují. A co se týče postav, chtěl jsem, aby byly tak skutečné a uvěřitelné, jaké je můžeme udělat. Takže jsme přešli ze stylizace do něčeho více realistického.

Udělal jste skvělou práci v "Silent Hill: Homecoming". Uvidíme nějaké stvůry v Tomb Raideru? Nebo je to jen Lara versus divoká příroda?
Děkuji! Tím, co jsme ukázali na letošním E3 jsme v podstatě naznačili, jací nepřátelé budou. Začínáme málem, tím divným chlápkem v jeskyni, takže se tak setkáte s prvním "domorodcem". Také jsme ukázali vlky, naše primární protivníky. A jak víte, obyvatelé ostrova hrají hlavní roli coby nepřátelé. Ostrov sám o sobě je nepřítel. Zatím o tom moc neřeknu, ale ostrov je v podstatě druhou nejdůležitější "postavou" ve hře. Jak jej budete prozkoumávat, odhalíte tajemství... Zatím opravdu neřeknu víc. Ale další detaily časem přijdou.

Kolik úrovní obtížnosti je ve hře a co je odlišuje?
Je tu víc úrovní obtížnosti, které jsou nastaveny různými kritérii. Chceme si být jistí, že pokud nejste zrovna milovníkem boje, můžete si jej trochu ulehčit. Takže se v podstatě úrovně týkají toho, kolikrát musíte zasáhnout nepřítele a kolikrát můžete být zasaženi vy. V hádankách žádné takové nastavování nelze, úroveň puzzlů je jen jedna.

Přeložila Charlie. Nekopírovat.

The Reflection of Eternity

26. června 2012 v 7:51 | Charlie |  Různé amatérské levely
Už docela dlouho jsem neviděla level, který by mne svým vizuálním zpracováním tak zaujal. The Reflection of Eternity (Odraz věčnosti) je zcela nový level od teme9 a už krátce po vydání sklidil na trle.net nadšené ohlasy. Proč jej tedy také nevyzkoušet?

Naneštěstí jsem zatím neměla moc času na to, abych level důkladněji prozkoumala (čtěte: trčím sotva na začátku), ale řekla jsem si, že bych vás na něj měla upozornit. Třeba si jej zahrajete... a včas mě varujete, pokud tam narazíte na nějakou strašlivou časovku nebo skákačku (na ty já jsem neuvěřitelně alergická) a ušetříte mé slabé nervy od nějakého ošklivého šoku:-)

Příběh zní následovně: Lara ve svých mladších letech, coby čerstvá dobrodružka připravená do akce, se vydává hledat starodávný artefakt Hodiny věčnosti. Předmět je to spletitý a cenný, ale Lara nejde po bohatství. Hodiny můžou ukázat minulost těm, kdo mají čisté srdce. A Lara hledá artefakt proto, aby mohla Winstonovi pomoci najít vzpomínky z dětství, které zmizely po tom, co byl příliš dlouho zamčený v mrazáku...

Abyste věděli, do čeho vás posílám, nemůžu zapomenout přidat alespoň nějakou tu fotku. Nádherné prostředí, že?

Level ke stažení najdete zde.




Lara versus Larson

24. června 2012 v 18:25 | Charlie |  Zajímavé obrázky



Ať žije léto, volno a knihy!

23. června 2012 v 17:54 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník

Dobrá, když nad tím tak přemýšlím, těžko můžu o těchto třech věcech hlásat, že žijí. Léto nedýchá, volnu srdce nebije a knihy jsou sice hmotné a v čase se trochu mění (nevím jak vy, ale čím jsou knihy starší, tím silněji k nim lnu - a teď nemluvím o knihách staletých, ale o těch svazcích, ve kterých jsem listovala tolikrát, že už mají úplně zažloutlé stránky). Ale jsou tu a já si je konečně mohu pořádně užívat...

Vlastně bych mohla přidat na ten seznam věcí, na které tu pěju "vivat", také hry. A nejen Tomb Raider.

Ať žije léto, volno, knihy a hry!

A ještě něco, co jsem asi měla dát na začátek téhle ódy. Moji lidé. Tedy mí blízcí, ti, bez kterých bych se k tomuhle blaženému letnímu milníku určitě nedokopala.

Ať žije léto, volno, knihy, hry a přátelé!

Léto začalo kalendářně před dvěma dny, už ho ale vnímáme delší dobu (snad jen Winston ve svém mrazáku si jej nevšiml). To počasí. Ta nádherná příroda, vítr ve větvích, slunce...

K vítání léta tak nějak trochu patosu patří. A to flákání taky. Tak se na mne nezlobte, že se flákám, protože já se teď flákám přímo programově. Mám to napsané jako úkol číslo jedna na seznamu denních povinností. Toulám se zahradou, lenoším a čtu...

...a taky věčně zírám na monitor, takže si nemyslete, že ode mne budete mít pokoj:-)

TOMB RAIDER na GT TV

22. června 2012 v 13:43 | Charlie |  Novinky
Slíbili nám gameplay, ale zatím tu máme jen nějaké rozhovory a pár kusů ze hry. Nezajímavé to ale není...



Soutěž: Ulovit draka

20. června 2012 v 9:42 | Charlie |  Soutěže

Správně - ulovit draka, nikoliv honit draka, ano? :-)

Už je to půl roku, co jsme tu naposledy o něco soutěžili. A kdy jindy se vrhnout do dobrodružství než o prázdninách?

Ano, jak titulek napovídá, tentokrát se naše soutěž ponese v dračím tónu. Tedy ne čistě dračím (jak se dozvíte dále), ale nějaký drak - nebo něco podobného - v tom bude. Nebojte, nepostavíme vás do ringu s rozzuřenou bestií. Zápasy na život a na smrt jsou přece jen už nějaký ten rok zakázané:-) Ale zápasit se určitým způsobem přece jen bude...

Dobře, přestanu se tvářit tajemně a řeknu vám, o co nám tu půjde.

Je to velice jednoduché...

Půjdeme na lov. Slovní lov - bude se psát. Ne test, nebojte se. Prostě stačí, když rozpoutáte svou představivost a zachytíte ji do textu. Naší hlavní postavou bude pochopitelně Lara Croft, a vaším úkolem bude vybrat si jednu ze tří možných situací, do té Laru poslat a pořádně vylíčit, jak se s ní naše hrdinka popasuje. Nejde nám o žádný román - příběh musí být krátký. Minimem je 300 slov, maximum není, horní hranice je otevřená - ale raději buďte na množství slov šetrní. Příběhy mohou být samozřejmě česky i slovensky (klidně i anglicky, jestli se někdo odváží). Zúčastnit se může každý. Jeden příspěvek na osobu na situaci - to znamená, že každý může napsat až tři příspěvky, pokud bude každý o jiné situaci. Budou tedy tři vítězové ve třech kategoriích. O vítězi rozhodnete vy.

Uzávěrka je 15. července a své příspěvky (již tradičně) pošlete do té doby na můj mail - charlie91@seznam.cz.

A o jakých situacích se tedy bude psát?

Drak a jeho dýka

Ano, všem příznivcům Tomb Raideru jistě veleznámá situace. Bartoli si zabodl do srdce dýku Xianu a proměnil se v obrovského draka, kterého Lara musí přemoci, a to jedině tak, že jej o onu dýku opět připraví. Snadné to není, ale jak všichni víme, Lara je Lara a ona to vždycky nějak vykoumá...
Ti zpropadení T-Rexové

Jistě, nejsou to draci jako takoví, ale... velcí plazi se snad také mohou započítat. Vynechat ze hry T-Rexe je smrtelná chyba:-) Tyranosaurů se v Tomb Raider sérii objevila celá řada a nebylo snadné se s nimi vypořádat. Můžete si vybrat kteréhokoliv z kteréhokoliv dílu, snadný boj to nebude. Zuby má silné a svaly jako ocel... Trofej se ale nad krbem Laře nakonec jistojistě objeví.
Dračí trojúhelník a dračí přívěšek

Věc, jež je pro nás stále zahalena tajemstvím, situace nejasná jako ranní mlha. A přitom tak zajímavá. Jak vlastně Lara získá přívěšek, který zdobí její krček v nové hře? Vývojáři nám na to zatím neodpoví, což ale neznamená, že nemůžeme přijít s vlastními teoriemi. Popusťte uzdu své fantazii...

Jaká by to byla soutěž bez ocenění...
Ovšem, to je přece základ. A opravdu se můžete těšit i na hmotné ceny. Jen jsem ještě neměla čas je dokončit, takže o nich vám řeknu až později.

Vy už ale můžete klidně políbit Múzu a pustit se do díla...

(Pokud jsem na něco zapomněla nebo vám není něco jasné, zeptejte se.)

Další gameplay se blíží

20. června 2012 v 7:04 | Charlie |  Novinky


Ano. Vypadá to, že tentokrát to, co bylo na E3 za zavřenými dveřmi, tentokrát dlouho zavřeno nezůstane (a to bez přičinění italských novinářů). Již tento čtvrtek GameTrailers zveřejní část dema nového TR, které bylo pouštěno na E3 jen pro vyvolené...

Malba je malba

19. června 2012 v 6:53 | Charlie |  Zajímavé obrázky
S rozměrem 61 x 76 centimetrů. Kdo z milovníků TR by si takovou nádheru nepověsil na zeď? CurlyWurly prostě umí...


Nová anketa: Jaký pocit ve vás vzbuzuje nový TOMB RAIDER?

18. června 2012 v 14:49 | Charlie |  Ankety a diskuze

Asi to není plný výčet pocitů, které ve vás může hra vzbudit - ale pořád ještě ji nemáme před sebou, tak asi ani nemůžeme mít všechny možnosti. Navíc mi další odmítly přijít na mysl:-)


Další obaly na am. levely LHC

18. června 2012 v 14:46 | Charlie |  Vaše výtvory

Od Pribi41

Jsou krásné a moc nás těší:-)