Duben 2012

Nevyřešené hádanky

29. dubna 2012 v 17:47 | Charlie |  Zajímavosti
Z dvaceti hádankových "kol" nám tu zbyly nějaké nevyřešené kousky. Třeba se teď podaří vyřešit...
A když ne, za několik dní vám prozradím odpovědi.


XXb
Chceš mne zastavit?
Chceš umlčet můj šum
a přestat se měnit?
To nedokáže nikdo
ani ty
pixelová královno
Jsem všude
a přitom nikde
dotýkám se všech
ačkoliv nemám prsty
Někdy se ploužím
někdy běžím
a neuteče nikdo
čas, vyřešila Shadris



XIX
Nejsem z tvého univerza,
přesto jsi mne získala.
Tak řekni mi, jak,
když v zemi zapovězené
ještě jsi nebyla...
Co je psáno, to je dáno,
tys to ale tolikrát porušila...
Dobrá, jsem tvá, sic nemáš klobouk ani bič.
Kam uložíš mne,
když vzala jsi mne z šera mé dřevěné skrýše?



XVIa
Mám mnoho podob,
nikdy ale nechybím,
jen když tě přepadnou znenadání,
jinak jsem vždy s tebou.
Nápadnost je jedním z mých znaků,
všimne si mne každý, kdo nepozbyl zraku.
A ještě jednu radu můžu ti dát:
bez mé přítomnosti budeš své pomocnice na jejich místě marně hledat...
Lařina spona, vyřešil Axalarad

Pizza Scion

28. dubna 2012 v 17:29 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Večeře pro vskutku oddaného tombraiderovce:)

Příspěvek gtsola95 do oficiální soutěže "By Hand"


Test: Kdopak to mluví?

28. dubna 2012 v 9:47 | Charlie |  Zajímavosti
Tak mám takový pocit, že už jsem vás dlouho z ničeho nevyzkoušela. Co si dát takový malý testík? Předhodím vám nyní deset úryvků z konverzací, které byly v různých Tomb Raiderech vedeny, a vaším úkolem bude určit, kdo mluví, s kým, v kterém dílu a kde...

Připraveni?


1
/?/: What's a man got to do to get that kinda attention from ya?
/?/: It's hard to say, exactly, but you seem to be doing fine.

2
/?/: Pardon me if that was just your way of trying the doors for me.
/?/: [laughs] With a tommy gun on my keyring.

3
/?/: To late for abortions now.
/?/: Not without the heart of the operation.

4
/?/: Nothing. I... I led righteous life, here for reasons rooted only a necessary evil, as my father was before me when he bombed Gianni's vessel deep into these waters. And now I am here...uh, was here, to prevent his son from salvaging the Seraph.
/?/: The Seraph?

5
/?/: And so, we breach the sanctum of the ancients. The first foot falls in this tomb for centuries.
/?/: This place gives me the creeps. After you.

6
/?/: Well, my books. You see, with your lifestyle, you'd be the perfect campaign for my products. Just think, you wouldn't be needing those unsightly weapons anymore...
/?/: No, but I'll probably have an unsightly face, judging by your past experiments.

7
/?/: That information is very dangerous.
/?/: I'm a dangerous girl, and right now I'm losing patience!

8
/?/: Isn't she beautiful? I'm falling in love all over again.
/?/: You say that to all the ruins.

9
/?/: You were kicked in the head by a horse, oui? So the brain doesn't work correctly...
/?/: How'd you know about that?

10
/?/: Why didn't you ever tell us this was down here.
/?/: Hell, I wish I still didn't know. Ya know what? I will wait here.
/?/: I did warn you that playing your music so loud could wake the dead.

Senet

27. dubna 2012 v 17:34 | Charlie |  Zajímavosti
Senet je desková hra, která vznikla ve starověkém Egyptě ještě v jeho předdynastickém období, někdy kolem roku 3100 př. n. l., což z ní dělá jednu z nejstarších známých deskových her. Podle egyptských mýtů ji stvořil bůh Thovt. Samotné jméno hry, tedy Senet, by se dalo volně vyložit jako "hra procházení/míjení/smrti".

Ve starověkém Egyptě to byla hra velice populární. Hráli ji vysoce postavení i lidé obyčejní (i když ti měli na hraní zřejmě mnohem méně času). Senet se objevil i na nástěných malbách v hrobkách význačných panovníků. Za doby Nového království (15. - 11. století př. n. l.) se také stalo zvykem přidávat Senet do pohřební výbavy zemřelých. V podstatě jako jakýsi talisman. Senet je hrou založenou z velké části na náhodě a vzhledem k egyptské víře v předurčenost věcí a božské zásahy, věřili lidé, že šťastný hráč je pod ochranou velkých bohů egyptského pantheonu - Ra, Thovta a Osirise. Její význam na cestě do podsvětí je zmíněn také v Knize mrtvých (egyptská Kniha mrtvých se skládá z mnoha rad zemřelému, jak se úspěšně dostat do podsvětí, tyto rady byly opisovány na zdi hrobek a byly tak součástí pohřební výzdoby).

Senet se hraje na (většinou) obdélníkové hrací desce, která je rozdělena na třicet políček. Kromě obyčejných políček, kde se hráči nic nestane, jsou zde také políčka zvláštní, která mohou figurku vracet na start, ochránit ji před ostatními figurkami nebo ji pustit dál jen tehdy, pokud hráči padne určitý počet. Jinak je to v podstatě něco jako Člověče nezlob se, s jistými rozdíly, samozřejmě. Hráči jsou dva, každý má určitý počet figurek (počty figurek se v návodech různí), a nehází se kostkou, ale černými tyčkami, které jsou z jedné strany označeny bílou barvou.

Ti, co hráli The Last Revelation, jistě vědí, jak hra Senetu vypadá:) Pravda, v TR4 byla hrací plocha Senetu jiná než obdélníková, ale to nevadí. A pokud si jej chcete zahrát sami, můžete si stáhnout Senet z internetu nebo si jej zkusit naživo podle pravidel...


Šach mat

27. dubna 2012 v 16:55 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Král je mrtev...
...i když v tomhle případě to byla spíš králka (nechce se mi říct královna, to víte, to je jiná figurka)

Jo, šachy - toť královská hra.


E?

25. dubna 2012 v 20:32 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník

Hm, kdepak, ten pokleslý titulek není projevem poklesu mé inteligence, dokonce jej nemá na svědomí ani má únava. To je projev údivu nad mým zjištěním, že už víc než měsíc jsem nezapnula žádný Tomb Raider. Vlastně jsem to odkládala i proto, že mi hra pořád padala, a pak jsem zase zapomněla ukládat, tak se mi nechtělo hrát takový kus znovu... znáte to. Poslední dobou mám pocit, že spiknutí strojů proti mé osobě se opět vrací do obrátek. Můj počítač mne poráží neustále, automaty na kávu mi nejspíš schválně nalévají něco, co kafe nikdy nevidělo, eskalátory mi pod nohama výhružně vrčí... No, co s tím nadělám.

Nejen vy, ale i já stále čekám na něco nového ohledně TOMB RAIDER. Zatím nejjasněji září červnová data veletrhu E3, kde se (doufejme) na sto procent dozvíme něco nového...

A proč vlastně píšu tenhle článek? No, asi proto, abyste věděli, že pořád ještě žiju, a občas také hraju. Vždyť tahle rubrika se koneckonců jmenuje Občasník. Dnes jsem opět zapnula TR1 a dokud jsem Laru nezahubila pádem do jámy plné bodnů, pobíhala jsem Khamoonovým městem, hrála si s kočičkami a krokodýlky a vyklepávala si písek z bot. A abych neměla Egypta málo, poslední dobou mám chuť vytáhnout zase ze šuplíku The Last Revelation a skákat zase po pyramidách...

A co vy, hrajete teď nějaký Tomb Raider?

Cliffhanger

22. dubna 2012 v 10:52 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Další fantastické dílo od CurlyWurly808. Měl by si založit galerii, všichni příznivci Tomb Raideru by tam chodili áchat:)


Pro silnější nátury - mnoho smrtí Lary Croft

22. dubna 2012 v 10:15 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Tahle dáma má víc životů než kočka, to víme všichni. Deresoluted vytvořil sérii obrázků zachycující právě konce naší vykradačky hrobek - a to konce mnohem realističtěji pojaté, než jak to vídáme ve hře...

Klasická Lara a staré svitky

21. dubna 2012 v 21:37 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Krása, viďte?


Akorát já osobně bych asi vynechala ten tablet, tyhle elektronické čtečky mi nejsou moc po chuti... To víte, ráda si ke knihám čichám a prozkoumávám je tak více smysly:)

Devátý podcast je na světě

21. dubna 2012 v 10:06 | Charlie |  Novinky
Ano, správně, opět tu máme nový díl povídání vývojářů. Tentokrát o americkém Uměleckém muzeu, které předvádí expozici shrnující čtyřicet let historie videoher, opět samozřejmě nechybí tradiční část s Karlem Stewartem, který odpovídá na pětici otázek, a také pozvání na letošní E3, kde Crystalové doufají, že objeví další talenty, které by mohli přizvat do svého týmu...

Podcast si můžete poslechnout zde.

A jakési shrnutí nových informací:
- zbraně se budou, stejně jako Lařiny schopnosti, postupně vyvíjet a zlepšovat
- co se Lařina sarkastického pohledu na svět týče - v tomto dílu se setkáme s nezkušenou hrdinkou, která si tedy ještě nevypěstovala svůj nadhled, ale snad ho časem získá
- nechystá se žádný crossover s jinými hrami od Square Enix

P.s.: Asi vám neuniklo, že poslední dobou nejsem tolik aktivní. Faktorů, které to zapřičiňují, je víc. Nemusíte se ale bát, že bych odpadla úplně. Má setrvačnost v péči o blog je zřejmě nezničitelná...

Tomb Flykiller

18. dubna 2012 v 9:06 | Charlie |  Zajímavé obrázky
"Pierre. Tsk. You litterbug..."

Nebo jinak:)


Natáčení prvního filmu Tomb Raider

16. dubna 2012 v 17:24 | LaraHCroft |  Tomb Raider Film 2001

NATÁČENÍ PRVNÍHO FILMU TOMB RAIDER

Podíváme se společně do zákulisí tohoto filmu, tedy jak se natáčel. Nejprve se podíváme na to, jak to vypadalo vůbec před celým natáčením, tedy na dobu, kdy Angelina trávila celé měsíce v posilovnách a absolvovala spoustu různých diet a tréninků, aby se dostala do formy a především, aby se naučila zacházet se zbraněmi, aby někoho dokázala pořádně nakopnout a nebo mu vrazit jednu do úsměvu. Angelina zvládla trénink na výbornou. Ostatně o tom jsme se přesvědčili sami, při sledování tohoto filmu. Komu se film nelíbil, musí uznat alespoň to, že roli Lary Croft Angelina zahrála bravurně. Nejspíš v budoucnu naleznu pod tímto článkem spoustu komentářů, ve kterých budete psát, že se Angelina na roli Lary vůbec nehodí a že ji zahrála hrozně... No, zkuste si to sami, než něco takového vyřknete. Obdivuji ji. Měsíce vstávala v pět ráno a od ranní jógy ji přes den čekaly různé, často docela náročné, tréninky.

Předělána sekce: Lařin šatník

15. dubna 2012 v 20:39 | LaraHCroft |  Novinky na blogu
Zdravím vás příznivci našeho blogu :-) Chci vám oznámit, že jsem předělala články z Lařina šatníku, jelikož byly v hrozném stavu... Co si budeme povídat. Tentokrát jsem přehledy outfitů zvolila trochu netradičním způsobem. Můžete se podívat, jak jsem to tentokrát dělala :-)


Ukázka toho, jak to teď u jednotlivých outfitů vypadá. Tento je konkrétně z Tomb Raider III: Nevada

Nad obrázky jsou lehké popisky daného outfitu + lokace, ve kterých se vyskytuje ve hře. Zatím jsem takhle zaktualizovala Tomb Raider II, Tomb Raider III, Tomb Raider IV a Tomb Raider V. Tomb Raider I byl v dobrém stavu, předěláván nedávno.

Snad vám to takhle bude vyhovovat. V týdnu budu pokračovat v dalších dílech, tedy: Tomb Raider VI, Tomb Raider VII, Tomb Raider Anniversary a Tomb Raider Underworld.

Vše si můžete prohlédnout zde: http://larahcroft.blog.cz/0809/satnik-lary-croftove

Hádejte, hadači XX

14. dubna 2012 v 20:10 | Charlie |  Zajímavosti
autorem obrázku je Jagged66

Už jsem dlouho nepotrápila vaše mozkové závity, viďte?:)

1

Kdysi jsem obranou byla
krok útočníků má přítomnost zastavila
I teď jistá tajemství chráním
nájezdům penězi obdařených se neubráním
naštěstí nevědí, co můj hřbet skrývá
Srdce mocí a silou posedlá
však má tajemství odhalila
Vyřešila Shadris

2

Vzduch zatuchlý je
a kolem rozpadlá těla
písek a historie
něco tu hnije
něco tu žije
slyšíš ten lehký ťukot myriády nožiček?

3

Chceš mne zastavit?
Chceš umlčet můj šum
a přestat se měnit?
To nedokáže nikdo
ani ty
pixelová královno

_________________________________________________________________________

1 Velká čínská zeď

Háčkovaná

14. dubna 2012 v 10:48 | Charlie |  Fan Art Nápady a vychytávky
Nejsem si jistá, co by na to Lara řekla, ale autorka téhle Lary je vskutku zručná:)