Červen 2011

Dosavadní souhrn(y)

30. června 2011 v 21:47 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Takže, chtěla bych se teď zmínit o dvou věcech... Protože tu byl dřív, začnu naším malým průzkumem čtenářů. Vaše dosavadní odpovědi mi udělaly opravdu radost - nejen, že se vás zúčastnila celá horda, ale ještě ke všemu jste tak milí. Moc mě těší, že vám náš blog vyhovuje. Je to pro mě další nakopnutí :)
Zaujala mě rozmanitost věkové škály vás čtenářů. Znásobte třikrát věk nejmladšího a získáte číslo udávající počet let nejstaršího (ovšem, mluvíme o číslech, která známe, třeba tu jsou i mladší/straší, co se nepřiznali:).
Je skvělé, kolik toho máte (máme všichni) společného s Larou:) Ale to není zas tak úplně překvapivé, protože kdyby nám byly věci, co dělá, nebo její vlastnosti nesympatické, asi bysme ji tolik neobdivovali:)

Také bych chtěla připomenout, že je stále ještě dost času do uzávěrky naší screenshotové soutěže. Už mi přišlo sedm krásných screenů a moc se těším na další!
Charlie

Tomb Raider 2: 3D modely Lary

30. června 2011 v 19:08 | Charlie |  Tomb Raider 2 Dagger of Xian
Lara Croft je (bohužel) jen virtuální žena skládající se z elektrických impulzů, díky nimž vidíte to, co máte na obrazovce monitoru (tedy i tyhle mé žvásty). Našla jsem pro vás pár obrázků Lařina 3D modelu v Tomb Raider 2...

Přejeme vám krásné prázdniny

30. června 2011 v 9:00 | Charlie |  Pro vás
...alespoň tedy těm, které nyní prázdniny čekají. Ale i ti ostatní si přece mohou užít krásné léto! Ať už máte před sebou válení se na sluníčku či hodiny dřiny na brigádách, přejeme vám, ať se máte dobře.

Já, Charlie, LaraHCroft... a snad i Lara Croft:)

Připravila jsem pro vás malý dáreček, prázdninový wallpaper:)
Najdete jej v plné velikosti zde.


Víte, že... (Tomb Raider 1)

30. června 2011 v 8:10 | Charlie |  Víte, že...
Lara Croft
Tomb Raider 1. Víte, že...

- původně mělo být více levelů. V Peru měly být také kasárny, harém a obětní prostory, v Řecku knihovna, lázně, hledání hvězdné mapy v Egyptě a laboratoř v Atlantidě
- nakonec byli vynecháni i někteří nepřátelé, například hadi, žraloci a jiné blíže nespecifikované mořské příšery
- o hře se začalo mluvit již v roce 1993, začala být vytvářena ale až později
- práce na hře trvala dohromady osmnáct měsíců
- první platforma, pro kterou byl tento díl vydán, byl Sega Saturn
- přesné datum prvního vydání Tomb Raider 1 je 31. října 1996 (což je datum vydání v USA). Letos Lara oslaví již patnácté výročí
- Lařino sídlo v Tomb Raider 1 vytvořil Toby Gard. Prý mu na to stačil jediný víkend
- Tomb Raider 1 si drží první pozici na žebříčku počtu prodaných kusů. V roce 2009 to bylo něco přes 7,5 milionu
- krátce po vydání hra překonala rekordní příčky prodejnosti her v Británii
- mezi verzemi hry pro různé konzole jsou rozdíly v ukládacím systému. Zatímco na PC a Macintosh může hráč ukládat hru kdekoliv a kdykoliv, na PlayStation a Sega musí mít save krystaly
- remake TR1, 10th Anniversary Edition vyvíjený Core Design byl zastaven 15. června 2006, k tomuto datu byl hotov z 80 %. Následujícího dne bylo oznámeno, že na výročním dílu pracuje Crystal Dynamics
- existoval patch zvaný "Nude Raider". Jistě si dovedete představit, k čemu sloužil. Vznikl mimo Core, a většina fanoušků jej odsuzuje. Eidos nechal zrušit stránky, které jej nabízely.

Anketa: Váš oblíbený dopravní prostředek v TR2

29. června 2011 v 11:01 | Charlie |  Ankety a diskuze

Není to dlouho, co jsem zde našla dotaz, zda bych mohla založit tuhle anketu. S radostí. Tak co, který z dopravních prostředků v TR2 je váš favorit? Motorový člun, nebo sněžný skútr? Protože jsem zlá, nedám vám na výběr "obojí"...
Tuhle anketu nyní najdete i pod menu.

První horkovzdušný balon. Lara nelétá ničím obyčejným

29. června 2011 v 9:51 | Charlie |  Zajímavosti

Když už balón, tak balón balónů.

Tak tímhle heslem se zřejmě řídili tvůrci Tomb Raider 3 Gold: The Lost Artifact. Pamatujete si na závěrečnou scénu hry, kdy pro Laru přiletí horkovzdušný balón, aby ji odvezl z podivného světa, kde se utkala se Sophií? Pak vězte, že nepřiletěl jen tak ledajaký balón, ale úplně první horkovzdušný balón na světě.

Jeho tvůrci byli bratři Montgolfierové. Balón byl první prostředek, díky kterému se člověk vznesl do vzduchu, a oni byli průkopníky balónového umění. Jejich výtvor, tedy první horkovzdušný balón, se vznesl do 5. června 1783. Protože šlo o první pokus, neměl na palubě lidskou posádku, seznam "pasažérů" čítal jednu ovci, kachnu a kohouta. Tím, že osazenstvo let přežilo, bylo dokázáno, že v atmosféře nejsou jedovaté plyny a lidé tedy mohou vzlétnout. První lidé vyletěli v balóně 21. listopadu 1783.



Tomb Raider 9 žádnou nominaci na Game Critics Awards neproměnil

28. června 2011 v 18:04 | Charlie |  Novinky


Tentokrát to není zas tak skvělá zpráva. Právě jsem si pročetla výsledkovou listinu Game Critics Awards, tedy seznam nejprestižnějších ocenění herních kritiků her předvedených na E3. Tomb Raider byl sice několikrát nominován, ani jednu z těchto nominací ale neproměnil v ocenění.

Nejvíce cen získal BioShock Infinite.

Screenshotová soutěž

28. června 2011 v 14:23 | Charlie |  Soutěže

Po dlouhé době, co jsme tu žádnou soutěž neměli, jsem se rozhodla alespoň jednu malou zase jednou otevřít. Tentokrát nepůjde o to, kdo má nejvíc vědomostí či nejlepší blog, ale svým způsobem půjde o umělecké dovednosti hráče. Umění zachytit okamžik, který má rád, který je něčím výjimečný, zajímavý... Umění odhadnout tu správnou chvíli pro screenshot. Samozřejmě o screenshot z Tomb Raider!

Pravidel není mnoho, vlastně jen jedno je skutečně důležité - musí jít o váš vlastní screen, vyfocený při vašem hraní, nesmíte si jej "půjčovat" od někoho jiného. Můžete si vybrat libovolný díl ze série (včetně Goldů, a pokud máte chuť, můžete i fotit i z amatérských levelů). Čím zajímavější screenshot bude, tím lépe pro vás:)

Jeden soutěžící, jeden screenshot. Počet účastníků je shora neomezený, zdola raději ano - minimálně pět lidí. (Pokud ne, tak pochopitelně nic neproběhne... Jako v kině:)

Screenshoty zasílejte na e-mailovou adresu Charlie91@seznam.cz, a to do 18:00 dne 8. 7. 2011. Následující den začne hlasování.

Jistě vás zajímá nějaká motivace, něco, co vítěz získá za odměnu. Takže... v první řadě to bude vítězství, ne? A asi přihodím zlatou cihlu. Tedy - pochopte mě správně, nemůžete čekat, že vám poštou přijde velmi těžký balíček! Já nejsem žádný šejk s ropným polem v peněžence. Ale nějakou malou odměnu vítěz dostane:)

Soutěž může začít! Moc se těším na vaše příspěvky. Já, tedy Charlie, LaraHCroft... a snad i Lara:)


První Tomb Raider film letos oslavil desáté výročí

28. června 2011 v 10:27 | Charlie |  Novinky
Já si nedělám legraci, opravdu už uteklo tolik let. Neuvěřitelné, že?

Film měl premiéru 11. 6. 2001 (mám trochu zpoždění, já vím), což znamená, že letos už to bylo deset let od chvíle, kdy se poprvé dostal do kin.

Lara Croft letos oslaví ještě jedno výročí, a to ještě důležitější. 31. října to bude patnáct let, co vyšel Tomb Raider 1. No řekněte, jak ten čas letí...


Bouchli byste si?

27. června 2011 v 21:22 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Před nějakou dobou ukázala Meagan Marie na oficiálním blogu TR9 jeden ze svých kuriózních objevů. Doufám, že víte, co je to piňata (a pokud ne, tak vězte, že je to věc plná bonbonů, kterou o narozeninách zavěsíte do výšky, oslavenec dostane hůl a zavážou mu oči - a když se trefí, bude sladká odměna).

Tak tedy, bouchli byste si?


Svět se zmenšuje, levely se zkracují

27. června 2011 v 15:54 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Ne, nebojte, nepřišli žádní obři s obrovskými nůžkami, kterými by odstřihávali ze světa kousky. To snad jen v Hollywoodu. Dokonce ani ty levely nejsou kratší, i když se to tak může zdát. To jen, že už je tak dobře znám, a tak mám pocit, že mi z nich někdo kus ušmikl...

Po nějaké době (myslím, že jsme to s LHC naposledy hrály o Vánocích) jsem opět vytáhla Tomb Raider 2. Odehrála jsem dva levely, koukla na statistiky... Věřili byste, že bývaly časy, kdy jsme se po Velké čínské zdi proháněly nejméně hodinu a po Benátkách alespoň dvě? Je to tím, že už to prostě znám lépe než své boty.

Ale ani přesto mě ta hra nepřestává bavit:) Je to stejné, jako když čtu poněkolikáté nějakou knihu (a že jsou takové, které jsem četla už aspoň dvacetkrát). Tedy - vlastně to asi není to nejšťastnější přirovnání, protože když něco čtu poprvé, většinou čtu hrozně rychle, zatímco když poprvé hraju nějaký level, pohybuju se spíš pomalu a opatrně. A další čtení mi pak trvé déle, protože se víc soustředím na detaily, zatímco hry pak hraju rychleji...

To ale neznamená, že ve hrách si drobností nevšimnu. Tentokrát mě praštil do nosu třeba tenhle oheň, který mi docela připomněl Monu Lisu - zatímco o ní se říká, že vás neustále sleduje, tenhle oheň nejspíš ví, že je stále sledován, a snaží se být viděn pořád stejně z jekéhokoliv úhlu... Prostě 2D předmět v 3D světě, jak by řekla LHC...

Když jsem si tu tak s Larou poskakovala, došlo mi, že jsem se od své sestřičky nakazila jednou věcí. Jelikož LHC ví, jak jsou ty levely tvořené, neustále si všímá všemožných chyb. Výrazy jako "papírová stěna", "chybná textura" a další už se mi zřejmě zaryly do mozku a proto si taky těchhle věcí všímám stále intenzivněji. Ne že by mi nějak vadily, naopak je to důkaz, že přes všechnu tu elektroniku je tahle hra dílem člověka, ale když už si člověk uvědomí, že je to všechno vlastně opravdu "jen jako", hraní pak trochu ztrácí kouzlo. Poslední dobou jsem hrozně sentimentální - pořád vzpomínám, jaké to bylo tenkrát, když...

TR9 - Přehled dosud získaných ocenění

27. června 2011 v 11:16 | Charlie |  Novinky
Tak, celkem už TR9 nasbíral 53 nominací a z těch proměnil 18. To není špatné:)
Šikulové z TRF vytvořili tabulku - přehled dosud získaných ocenění... Úchvatné, že?


Jak je těžké přinutit Laru spát a jiné záležitosti

26. června 2011 v 18:44 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Ten titulek je vlastně docela přesný.

Včera jsem opět po nějaké době vytáhla Tomb Raider 2, který na mém PC díkybohu šlape jako hodinky (dokonce mi funguje lépe než LHC:). A první, co jsem udělala, byla samozřejmě návštěva Lařina sídla. Nevím, proč mi přišla na mozek zrovna tahle myšlenka, ale uvědomila jsem si, jak málo toho Lara zřejmě naspí, a tak jsem se jí snažila vyjít vstříc a chtěla jsem ji donutit zalézt do postele. Moc se jí ale nechtělo:)

Tomb Raider 9: Další články a drobné informace

26. června 2011 v 16:08 | Charlie |  Tomb Raider 9
...protože nějaké drobnosti a novinky přibývají pořád a nemůžu je všechny cpát do hlavního rozcestníku:)
KVĚTEN 2009

ČERVEN 2009

ČERVENEC 2009
12. 7. 2009 - Lara znovu začíná

ŘÍJEN 2009

PROSINEC 2009

ŘÍJEN 2010
7. 10. 2010 - Co se šeptá

PROSINEC 2010

LEDEN 2011
10. 1. 2011 - TR9: Žádní koně

ÚNOR 2011

DUBEN 2011
29. 4. 2011 - Consoles +
30. 4. 2011 - NAG


KVĚTEN 2011
10. 5. 2011- EDGE 228 - scany
11. 5. 2011 - Část scriptu k TR9?

ČERVEN 2011

ČERVENEC 2011
20. 7. 2011 - Screenshoty a lampa

SRPEN 2011

ZÁŘÍ 2011

ŘÍJEN 2011

LISTOPAD
11. 11. 2011 - Tři nové screeny

PROSINEC 2011
3. 12. 2011 - Co fanoušek, to hlas

LEDEN 2012
10. 1. 2012 - Zpoždění nebude!

ÚNOR 2012

BŘEZEN 2012
20. 3. 2012 - Podcast číslo 8

DUBEN 2012
11. 4. 2012 - Nový artwork

KVĚTEN 2012

ČERVEN 2012
5. 6. 2012 - Nové koncepty
6. 6. 2012 - Figurka Lary z E3
16. 6. 2012 - Drobky se sypou
22. 6. 2012 - Tomb Raider na GTTV

ČERVENEC 2012

SRPEN 2012
12. 8. 2012 - Gamescom se blíží
15. 8. 2012 - Přidány screenshoty
17. 8. 2012 - Gameplay z Gamescom

ZÁŘÍ 2012

ŘÍJEN 2012

LISTOPAD 2012
12. 11. 2012 - Něco pro sběratele
29. 11. 2012 - Žádné lékárničky

PROSINEC 2012
13. 12. 2012 - Hrobky v Tomb Raider
19. 12. 2012 - Lov mrchožroutů
26. 12. 2012 - Nový koncept art

LEDEN 2013
6. 1. 2013 - Už jen dva měsíce

ÚNOR 2013


Zpět na hlavní rozcestník


Když jedna Lara nestačí

26. června 2011 v 9:16 | Charlie |  Zajímavé obrázky
Aneb bugy, kam se podíváte...
Všechny obrázky jsou z Tomb Raider 2.