Leden 2011

Objevy Lary Croft - rok 1995

30. ledna 2011 v 18:20 | Charlie |  Lara Croft
1995
Tomb Raider: Chronicles, Core Design
Iris

Někdy není zrovna snadné přesně určit, kdy Lara který objev provedla, obzvlášť co se týče vzpomínkového dílu Chronicles. Já tedy zůstanu u data, které jsem kdesi vyčetla, a to, že Lara Croft se do Von Croy Industries v New Yorku vloupala v roce 1995.

S tímto artefaktem se setkala už dříve, ve svých šestnácti - když se roku 1984 vydala s Von Croyem do Kambodži. Všichni víme, že se tam stala jistá nehoda... Nakonec se však Lařin učitel zřejmě zachránil a vzal s sebou i působivý Iris. Tohle perpetuum mobile (stroj, který nikdy nepřestane pracovat, aniž by využíval energii zvenčí) si odnesl s sebou do svého mrakodrapu. Mezi ním a jeho žačkou se po kambodžských událostech vytvořil dost napjatý vztah. Asi vznikl spor o to, komu Iris vlastně patří, kdo se víc zasloužil o jeho získání...

Tenhle gordický uzel nakonec rozsekla právě Lara. Prostě Iris Wernerovi Von Croy ukradla přímo před nosem.

O několik let později se však jejich cesty zkřížily znovu. (TR4 a TR6 - o tom více v článcích o rocích 1999 a 2003)

← rok 1989

→ rok 1996


Tomb Raider 5: Special Features

30. ledna 2011 v 9:27 | Charlie |  Tomb Raider 5 Chronicles
Lara Croft

Možná víte, že v Tomb Raider Chronicles nedostáváte za sbírání secretů (zlatých růží) odměny v podobě nábojů či lékáren, ale odtajňují se vám obrázky ve zvláštním oddělení - to najdete v nastavení hry. A teď už tyto obrázky najdete i na tomto blogu...

Special Features čekají v galerii TR5 jen na vás!

Osmisměrka pro vás...

29. ledna 2011 v 16:02 | Charlie |  Pro vás
Už jsme tu měli různé testy a soutěže, tentokrát jsem pro vás vytvořila osmisměrku - samozřejmě s Larou a plnou slov týkajících se Tomb Raider:) A věřte mi, nebylo snadné ji vymyslet... Tak doufám, že vás bude bavit!
Osmisměrka
Tajenku vám pochopitelně (zatím) neprozradím. Tak schválně, kdo bude nejrychlejší? :)

Kdy vyjde Tomb Raider 9?

28. ledna 2011 v 22:36 | Charlie |  Tomb Raider 9
Tomb Raider 9

Téma Tomb Raider 9 je poslední dobou v TR světě velmi aktuální. Ale kdy má ta hra vlastně vyjít? Toť otázka...

Z dílny Crystal Dynamics "unikly" první informace o hře už v červenci 2009. Až po roce a půl - v prosinci 2010 - byla hra světu ohlášena oficiálně, načež nás až do prvních dnů ledna 2011 postupně krmili jistými porcemi údajů a obrázků. Zatím ale nechtějí prozradit o moc víc. Asi nás chtějí napínat.

V červnu se opět bude konat veletrh E3 a chystá se tam i Square Enix (majitel Eidosu, tedy i Crystalů a TR). To by pro nás mohlo znamenat další větší várku informací - pokud tedy nebudou i tam jen vařit z vody, kterou už nám nalili.

Ale abych se konečně dostala k tomu, o čem tahle kratičká úvaha/článek měl být... Očekává se - tvůrci si zatím ponechávají slušnou časovou rezervu, i co se v řečeném období týče - že hra by měla vyjít buďto na konci tohoto roku, nebo na začátku roku 2012. Tak uvidíme.

Aktualizováno 3. 6. 2011: podle traileru vyjde nový TOMB RAIDER na podzim 2012.

Lego Tomb Raider: Anniversary (video)

27. ledna 2011 v 22:57 | Charlie |  Tomb Raider Aniversary II.
Prostě roztomilé:) Já bych na něco takového neměla trpělivost (ani materiál:)...


Diskuse: Co vás v Tomb Raider nejvíce vyděsilo?

27. ledna 2011 v 22:39 | Charlie |  Ankety a diskuze

No tak, přátelé, jen klidně přiznejte barvu :) Co vás při hraní Tomb Raider - jakéhokoliv - nejvíce vyděsilo? Co vás donutilo schovat se pod stolem? Jsem hrozně moc zvědavá :)

Mě se takových šoků vrylo do paměti tolik, že bych je tu vyjmenovávala do Vánoc. Když jsme s LHC poprvé hrály TR3, Winston nás tak vyděsil, že jsme Laru dostaly na stůl (tím myslím stůl v její jídelně) a hrozně dlouho jsme sledovaly, jak kolem nás - tedy kolem Lary - drahý W. krouží a ...
Nebo když na nás poprvé bafla mumie v TR4. T-Rex. Když poprvé zařval sněžný muž. Když jsme zaslechly - a uviděly - první mutanty v TR3. A tak dále...

Tak povídejte :) Jak jste různé děsy v TR prožívali/prožíváte vy? Jste spíš lekaví (jako já), nebo máte železné nervy? Co na vás zapůsobilo nejvíc a co už nikdy nezapomenete?

Určitě máte spoustu vzpomínek. Podělte se o ně s námi...

Lednový Game Informer, který upravili Crystal Dynamics k obrazu svému

26. ledna 2011 v 21:14 | Charlie |  Zajímavosti
Pro milovníky Crystal Dynamics by tohle určitě byl zajímavý kousek do sbírky. A je jen jeden! :)Časopis Game Informer podepsaný všemi vývojáři Crystal Dynamics

Dáreček od Miss-TR

25. ledna 2011 v 18:49 | Charlie |  Já, vy a blog
Dostaly jsme krásný dáreček za spřátelení. Děkujeme:)

Banner od Miss-TR

Rozhovor s Toby Gardem

25. ledna 2011 v 17:06 | Charlie |  Vývojáři Tomb Raider
Toby Gard
1. V Tomb Raider Underworld jsi pracoval jako režisér videí. Bylo těžké popsat herečkám a hercům vize, které jsi chtěl do cut scén dostat?

Cutscény v TRU byly udělány zvláštní cestou. Nejprve přišli na řadu dabéři, potom začali animátoři načrtávat scény se zvukem v Maya (pravděpodobně nějaký program, pozn. překl.). Potom jsme tyhle jednoduché 3D scénky vzali do studia motion capture. Na zem jsme si nakreslili značky znázorňující podoby místností a značky, podle kterých se herci měli pohybovat. Po nějakých zkouškách se herci mohli pustit do hraní pohybu doplňujícího již nahrané hlasy a zvuky. Potom se data vrátila do studia a animátoři je zpracovali, aby seděly časy, pózy, a ručně dokreslili všechny výrazy tváří. Jednoduše řečeno na výsledném vzhledu Underworldu toho víc dělali animátoři než herci.

2. Jak pro hry vybíráte mýty?
Lidé je prostě navrhnou. Naše kritéria nikdy nebyla příliš vysoká, obecně jsme se vždy spíše vyhýbali všem náboženstvím, ve které lidi stále věří, a zaměřovali jsme se na mýty, o kterých lidé možná slyšeli a ve kterých se vyskytovaly zajímavé věci. Čím více se do mýtu ponoříte, tím více nápadů můžete ukořistit.

Toby Gard proslul jako muž, který vymyslel Laru Croft. Po vytvoření TR1 se ale od skupiny Core Design odtrhl. Vrátil se až po letech a spolupracoval s Crystal Dynamics na Legend, Anniversary a Underworld.
3. Která z Tomb Raider her, na nichž jsi pracoval, je tvá oblíbená?
Tomb Raider 1 nebo Legend.

4. Proč jsi chtěl dělat hru jako je Tomb Raider?
Chtěl jsem udělat interaktivní film. Miloval jsem Ultima Underworld, a když jsem uviděl Virtual fighter (virtuální bojovník, pozn. překl.), měl jsem najednou plnou hlavu nápadů, jak tyhle dvě věci zkřížit dohromady.

5. Preferuješ spíše ruční tvorbu Lařiných pohybů, nebo používání motion capture?
Ruční práce je zásadní, ale motion capture má skvělou odezvu a někdy je to užitečný výchozí bod.

6. Koho bys rád viděl hrát Laru Croft v dalším Tomb Raider filmu?
Vždycky jsem si přál, aby ji hrála Salma Hayek, ale to se asi nesplní.

7. Tomb Raider 9 byl odhalen jako původní příběh s kombinací prvků survival hororu a adventury. Vím, že ještě nejsou známy všechny informace, ale jaké jsou tvé první dojmy z očekávané hry?
Bude to sladké.

8. Na kterých projektech teď (nebo v budoucnu) pracuješ?
Dělám hru na iPad, ale hlavně se soustředím na svůj komiks Otherworld na www.tobygard.com. Pan Lindstrom říká, že bude impozantní. (Eric Lindstrom dlouho pracoval pro Eidos a Crystal Dynamics, pozn. překl.)

Podle rozhovoru pro Tomb Raider Fans
přeložila Charlie. Prosím nekopírujte.


Tomb Raider 2 - Nepřátelé

24. ledna 2011 v 18:03 | Charlie |  Tomb Raider 2 Dagger of Xian
Tygr

Velice roztomilá kočička, která vás uvítá hned na začátku hry. Není těžké jej porazit, stačí pistole. (Většinou mi je ho hrozně líto, tygry miluju...)
Vrána

Krákorající černý pták útočící - jak jinak než ze vzduchu.
Malý pavouk

Maličcí pavoučci se většinou vyskytují alespoň ve dvou... ve třech exemplářích najednou. Jsou velmi malí a lehce přemožitelní. Mnohem jednodušší než velcí pavouci - viz níže.
T-Rex

Velký zelený ještěr. Dva takoví žijí na dně propasti v prvním levelu - chcete-li získat tajemství, musíte se s nimi vypořádat.
Dobrman

Často dobrovází bouchače nebo mafiány v Benátkách. Bartoliho banda si také vezme pár psů na přepadení Lařina sídla.
Mafiáni

Poskoci Marca Bartoliho v Benátkách. Maskovaní střelci rozmístění po celém městě z vás dovedou udělat cedník.
Bouchači

Tito Bartoliho pomocníci nejsou tolik nebezpeční, nesmíte se k nim ale moc přibližovat. Potkáte je v Benátkách, na moři i v Lařině sídle.
Krysy

Malé pištící potvůrky, které vám zase tolik neublíží (pokud je ovšem nenecháte ohlodávat vám nohy delší dobu, to pak moc příjemné není). Pistolky stačí.
Žraloci

Velké ryby, které touží po vaší krvi. Nemůžete-li se dostat rychle z vody, pomůže proti něm harpuna, ale lepší je vylézt z vody a zbavit se jich z nějaké plošinky.
Menší ryby

Je jich vícero druhů. Jsou méně nebezpečné než žraloci, ale i s nimi je lepší se vypořádat ze souše.
Murény

Nepříjemné potvory žijící ve skalách, obzvlášť v těsných uličkách. Radši rychle pryč! Naštěstí vás nepronásledují, jen vystrkují hlavu ze své díry a koušou...
Potápěč

Chlapík s harpunou, který má na rozdíl od vás neomezené množství vzduchu. Někdy se na něj hodí jen harpuna, snadnější ale je zastřelit jej ze souše.
Plamenometčík

Doporučuji držet se od něj co nejdál a používat proti němu co nejsilnější zbraně, aby vás neohrožoval dlouho. Jeho plamen dosáhne daleko a není moc příjemné dostat se mu do cesty.
Střelci

Vzorek A (zcela vlevo) je typický pro Benátky a moře, vzorek B (ti tři vpravo) se zase často objevuje v Himalájích. S těmito střelci vám v klášteru Barkhang pomáhají místní mniši, proto je dobré se do jejich rozmíšek moc nemotat, popřípadě spíš dokončit práci za nebohé mnichy...
Střelec na skútru

Velice nepříjemný nepřítel. Těžko se zabíjí, těžko se mu utíká, a nejen že po vás střílí, ale také vás může přejet, a to je smrtelné. Doporučuji co nejsilnější zbraň a přeju hodně štěstí při uhýbání. Za odměnu mu potom můžete vzít skútr (a střílet s ním).
Orli

Orel je horský tvor a miluje horský vzduch. A taky je to dravec, takže pozor.
Sněžný leopard

Roztomilá kočička, která žije v horách. Její zbarvení je maskovací, takže vás může dost překvapit.
Sněžný muž, Yetti

Bývá považován za plachého samotáře, v TR2 je to spíš agresivní skupinový tvor. Najdete jednotlivce, ale i menší skupinky, a není snadné jim něco vysvětlit. Chce to silnější ráži.
Strážce Talionu

Velké podivné (ptačí?) monstrum, jakýsi himalájský boss. Když se od něj budete držet dál a budete vytrvalí, nedělá větší potíže.
Velký pavouk

V chrámu Xian se dostanete i do rozlehlého pavoučího doupěte, kde po zatuchlých pavučinách lezou nejen maličcí pavoučci, ale i jejich obří papínci. A ti umí být opravdu nepříjemní, zvládnout se ale dají.
Bojovník s mečem

Když se vloupete do prastarého chrámu, musíte počítat s nějakými strážci. Tihle jsou velice zajímaví. Umí létat (na jakémsi obláčku). A jsou velice silní, takže vyšší ráži a držte se od nich dál (pokud můžete).
Bojovník s kopími

Další strážce chrámu. Velice neodbytný a vytrvalý... Vytáhněte silnější munici - kvůli takovým jako je on jste si cestou dělali zásoby! Nebo snad ne?!

Bartoliho osobní stráž

Ostří hoši. Zleva doprava: střelec, bouchač, vrhač nožů a boss. Ten poslední je nejsilnější a potkáte jej na konci Benátek a v Lařině sídle.
Marco Bartoli & drak

Bartoli se v předposledním levelu promění v obrovskou zlatou potvoru chrlící oheň. Trvá dlouho, než jej "uspíte", a pokud se vám nepodaří vytáhnout mu z břicha dýku Xian, zase se zvedne a jde se na druhé kolo. Někdo na něj doporučuje granátomet, já radši UZI nebo magnumy - rychlé a silné. Každopádně to chce hodně štěstí při tahání dýky, protože to často nejde a nejde a nejde... Ale nezapomeňte, trpělivost přináší růže. (A taky dračí kosti a zběsilý úprk s výbuchem za zády...)



Tomb Raider The Angel of Darkness:The Making Of - video

22. ledna 2011 v 23:25 | Charlie |  Tomb Raider 6 Angel of Darkness
Oficiální video o vytváření a stvořitelích TR6. Pro fanoušky této hry povinnost! :)


Alternativní první level TR6 - video

22. ledna 2011 v 23:22 | Charlie |  Tomb Raider 6 Angel of Darkness
Určitě už jste slyšeli o tom, že z prvního levelu Angel of Darkness bylo mnoho věcí vyřazeno (celý AoD bohužel proslul svou nedokončeností, přestože je to skvělá hra). Mám tu pro vás videí, abyste mohli vidět, co jste vidět neměli... :)

...mnoho způsobů, jak být zatčen...


...spousta prolézaček a Lařiných komentářů...


Krásný nový wallpaper & další obrázky v galerii TR9

20. ledna 2011 v 14:54 | Charlie |  Novinky
Tomb Raider 9 Wallpaper od Harm Dreisse
Tento wallpaper, nad kterým si libují i Crystalové, pochází z dílny fanouška TR jménem Harm Dreise. V plné velikosti jej najdete zde.

V galerii TR9 navíc přibyla složka Různé, kam jsem pro začátek zařadila pár fotek z videa Making of the Cover - různé pohledy na Lařinu tvář a betaverzi známého obrázku.

Jak si fanoušci představují léčení Lary v TR9?

19. ledna 2011 v 17:34 | Charlie |  Novinky
Léčení Lary
Po internetu už nějakou dobu koluje tenhle obrázek. Není to žádný únik, jedná se jen o podvrh - nějaký fanoušek prostě velmi zdařile graficky předvedl, jak si představuje systém léčení Lary. Zobrazil příkladovou situaci - Lara byla napadena pijavicemi a protože jí ty potvůrky pijí krev, cítí se stále slabší. Aby se jich zbavila, musí je vypálit sirkami... Vypadá to tedy zajímavě, že? Akorát ten seznam jejího "inventáře" je pro tu hru dost nerealistický, jen si ho projděte...

Crystal Dynamics hledá playtestery

18. ledna 2011 v 22:49 | Charlie |  Novinky
Lara Croft


Jak oznámil Karl Stewart na svém a crystaláckém twitteru, Crystal Dynamics hledají hráče pro testování své nové hry Tomb Raider 9.

Na potencionální zájemce mají tři požadavky:


1) aby uměli držet jazyk za zuby
2) aby měli chuť testovat nový TR
3) aby byli ze San Franciska.

Takže jestli už jste se pro tu myšlenku nadchli a první dvě podmínky jste splnili, je mi líto - my z naší krásné české kotliny si asi tentokrát neškrtneme.
Zatím:)