Září 2010

Pohřbená Lara? Velepodivné odhalení z Tomb Raider Legend

28. září 2010 v 13:03 | Charlie |  Tomb Raider 7 Legend
Lara Croft

Lařino sedmé herní dobrodružství je svými chybami proslulé. (LHC pro vás před časem některé z nich nafotila.) Nejsem si ale vůbec jistá, o co jde v tomhle případě. Chyba vývojářů? Mrazivá pomsta? Kanadský žert?

Pohřbili Laru, pod zem zahrabali
Vzpomínáte na Peru? Na tu část, kdy Lara vzpomíná na svá mladičká léta, kterak se s Amandou hrabaly pod zemí ve starobylých ruinách? Ano? Pak vězte, že kdyby ty dvě zapátraly ještě o trochu hlouběji, našly by velice zajímavou věc.
Určitě už jsem vám před nějakou dobou říkala, že Lara měla v Tomb Raider Legend vypadat původně úplně jinak. Její původní model vypadal takhle:
Původní model Tomb Raider Legend - celá Lara

Kdybyste jej vybarvili - tedy alespoň tvář, poznali byste, že tahle Lařina figura byla vytvořena (pouze) úpravou modelu z Angel of Darkness...

Původní model Tomb Raider Legend - Lařin obličej

O tom už jsme tu ale mluvili i dřív. Co však možná nevíte, a teď se konečně dostáváme k hlavnímu úkolu tohohle článku - hádejte, co jeden fanoušek (ne já, ten objev je už staršího data) objevil pod zemí ve vzpomínkové části Peru?

3D model Lary z rané fáze vývoje TR Legend - model podle AoD.
AoD model Lary v TRL
Kohopak to tu schovali?

Tomb Raider Legend - Bike Rides, Without Bike

28. září 2010 v 12:25 | Charlie |  Tomb Raider 7 Legend
Jak to vypadá, když Laře někdo odcizí motorku?
Takhle...
:)


Videa z LC&GoL ve vysokém rozlišení

28. září 2010 v 8:30 | Charlie |  Lara Croft and the Guardian of Light
Lara Croft


Pokud jste nejnovější hru s Larou Croft (ještě, nebo vůbec) nehráli, můžete se alespoň podívat na videoukázky, které se v ní objevily.

Všechny je najdete na Tomb Raider Chronicles.

LC & GoL - demo již brzy

17. září 2010 v 14:25 | Charlie |  Lara Croft and the Guardian of Light
Lara Croft and the Guardian of Light
Lara Croft and the Guardian of Light - 21. září vyjde demo pro PC a PS3.
Více na GAMESPOT.COM

Já nespím...

14. září 2010 v 19:49 | Charlie |  Historie blogu
Lara Croft


Já nespím (i když bych ráda). Asi jste si všimli, že poslední dobou jsem tu moc často nebyla.

To víte, nestíhám, nestačím... a jsem hrozně moc unavená.

Tak prosím buďte trpěliví. Já se vrátím.

Charlie1




Počátky hry Tomb Raider a Lary Croft (3)

5. září 2010 v 13:16 | Charlie |  Lara Croft
V předchozích dvou dílech jsme si řekli, čemu se Core Design věnovali před Tomb Raiderem, jak se zrodil nápad na tuhle hru a jak hledali hlavního hrdinu - vlastně hrdinku. Popsali jsme si několik jejích předchozích podob, až jsme zakotvili u Laury Cruz.
A teď čtěte dál...
Lara Croft - jeden z prvních návrhů

Lara Croft přichází

Tobyho výtvor - Laura Cruz - sklidila u ostatních úspěch, ale pořád ještě to nebylo ono. Laura byla příliš podobná těm nabušeným hrdinům typu Rambo, kterým se vývojáři chtěli vyhnout. Tak ji Gard ještě trochu zjemnil (ale vážně jen trošku), místo Latinské Ameriky jí vybral za domovinu starou dobrou Anglii a udělal z ní vévodkyni (Lara má podle nejstaršího životopisu titul vévodkyně ze svaté Bridgety).

Nastal však ještě jeden problém. Jméno.

Laura znělo přeci jen příliš španělsky. Tak ubrali U a vznikla Lara. Ale co příjmení? Po nějaké době hloubání nad tímhle závažným problémem (vždyť dobře zvolené jméno dovede zázraky) se tvůrci rozhodli řešit věc zajímavým způsobem: vytáhli telefonní seznam.
Lara Croft - jméno v telefonním seznamu

Enyky benyky... ne, nevím, jestli losovali nějakým rozpočítadlem, ale každopádně nakonec došli ke jménu, které dnes zná celý svět. A tak se zrodila Lara Croft.

A přitom skutečná Lara Croft doopravdy žije, bydlí na adrese, kterou vidíte vpravo (nevím bohužel v kterém městě...).
Jaké to asi je, mít stejné jméno jako královna videoher?


O příběhu Tomb Raider 1

V té době pochopitelně tvůrci ještě hru neoznačovali číslem. Hlavní postava je na světě. Jak kolem ní naaranžovat příběh?

Od začátku bylo jasné - to byla právě Gardova počáteční idea - že se příběh bude točit kolem starověkých pyramid, hrobek a všemožných podobných kobek. Atlantida a její obyvatelé se do toho zamotali taky velice brzy...

Myslím, že nemá cenu probírat tu od píky všechny verze, kterými příběh TR1 během svého zrodu prošel - navíc je ani všechny neznám. Vím však, že...

V prvních verzích Lara Croft ještě nebyla vůbec - nebo jen pod jménem Laura Cruz a to jen jako vedlejší postava. Už jsme si přece řekli, že původně měl hrát prim chlap.

Našla jsem - a přeložila - jednu z prvních verzí příběhu s Larou Cruz (to ještě nenašli příjmení).

Verze 1.3 (20. 3. 1995)
1
1
Lara Cruz je novodobý lovec a kuplíř s vzácnými artefakty, které prodává pro zisk a pro perverzní proticizinecké potěšení (doslovný překlad!). Hra začíná jednoduše příchodem Lary k vstupu do ztraceného Inckého města. Nemá v plánu nic většího než jen malé zlodějny, jenže potom narazí na deník mrtvého dobrodruha z devatenáctého století, který ji nasměruje (ten deník, ne ta mrtvola) na výpravu za kusy jakéhosi objektu, který je znám jako Klíč (The Key).
Lara ale neví, že je sledována - Atlanťany, posledními bytostmi z civilizace, která byla zničena před 100 000 lety. Když Lara získá poslední kus Klíče, pokusí se ji zabít, protože mají s Klíčem své vlastní (zlé, zlé, zlé) plány. Poražením Atlanťanů se Lara dostává do Hlavní pyramidy (The Master Pyramid). Pyramida slouží jako vězení pro bytost zvanou Sanatkumara - právě tento tvor stál za zničením antických civilizací. Obrat nastává právě tehdy, když Lara pyramidu aktivuje a vypustí tak démona na svobodu. Od té chvíle je jejím úkolem deaktivace pyramidy a záchrana světa…

Hra měla sestávat z pěti levelů propojených fmw sekvencemi. V prvních třech levelech měla Lara najít části Klíče, čtvrtý měl být městem Atlanťanů a Lařiným úkolem mělo být získat od nich Klíč; pátý level se měl celý odehrávat v Hlavní pyramidě. Tenhle příběh už vykazuje podobné rysy jako konečný, ale přeci jen je ještě odlišný...
___________________________________________________________

Další verze: Scion se nejmenoval Scion, ale Cucurbite. Artefakt byl rozdělen do několika částí, přičemž kdyby se dal dohromady, dovedl by zbortit vesmír a otevřít dveře do jiných světů. Laru si na jeho hledání v téhle verzi nenajala Natla, ale William Stirling, což byl jakýsi odpadlík právě z nějakého toho cizího světa, sesazený krutovládce, který byl před tisíci let uvržen do vyhnanství na Zem. Svými lidmi - rasou Nephilim... 

Těch verzí bylo určitě ještě mnohem víc. Tvůrci si s tím tak dlouho hráli, až vznikl příběh TR1 takový, jak ho známe dnes...