Říjen 2009

8 nových screenshotů a další informace

31. října 2009 v 17:27 | Charlie a LaraHCroft |  Moje amatérské TR
Dámy a pánové,

ne, pořád ještě jsme naši hru Tomb Raider: The Complicated Case nedokončily. Ale vězte, že od cílové rovinky už nás nedělí velká vzdálenost... vlastně už míříme do finiše.
Všech sedm levelů už je téměř hotových - dá se říct, že v každém už nás čekají jen takové ty menší "dodělávky". Menu je již také zčásti hotové...
Vlastně zbývá už jen dokončit poslední level, pak dodělat tu věc, kterou zatím nechceme prozradit (ta by ale nemusela trvat dlouho), a pak začne velké testování = já a LHC budeme hru muset každá alespoň jednou odehrát, pak se vše pošle Sakulovi... a voila!

Těšíte se? Ať ano nebo ne, já sama už se nemůžu dočkat... vašich reakcí přece!

Mimochodem, hlavní informace, kterou měl tenhle článek obsahovat, je že LHC nafotila další screenshoty z levelu The Graveyard Hill. Najdete je na tomto odkazu.

Vaše LaraHCroft & Charlie

Halloweenský speciál - máme vítěze!

31. října 2009 v 8:03 | Charlie
Byli jste všichni opravdu výborní a chci vám moc poděkovat za vaši účast a nezdolnou snahu. Hrozně moc mne potěšilo, že se zúčastnilo tolik lidí, kteří se vydali hledat čokoládičky...

Byl však jen jeden účastník, který našel jak všech dvacet cukrátek, tak i ukrytou halloweenskou Laru.

Byla to...

Andy Sandham (Core Design)

30. října 2009 v 19:33 | Charlie |  Vývojáři Tomb Raider
ANDREW SANDHAM, také často jako Andy Sandham, je jedním z nejvýznamnějších členů Core Design. Podílel se na vývoji velkého počtu her této skupiny a postupem času jeho význam (tj. počet funkcí:) rostl...


Tomb Raider 3: Vývojáři z Core Design

30. října 2009 v 18:49 | Charlie |  Tomb Raider 3 Adventures of lara Croft
Programmer

Chris Coupe
Martin Gibbins
Richard Flower

AI Programming

Tom Scott

Animator

Phil Chapman
Jer O'Carroll
Darren Wakeman

Level Designer

Pete Duncan
Jamie Morton
Richard Morton

FMV Sequences

Peter Barnard
David Reading

Additional Artwork

Matt Charlesworth
Mark Hazleton

Music

Nathan McCree

Sound Effects

Martin Iveson

Additional Sound Effects

Matthew Kemp

Game Tester

Tiziano Cirillo
Hayos Fatunmbi
Paul Field
Darren Price
Steve Wakeman
Dave Ward
Script

Special Thanks

Mike Schmitt
Jurjen Katsman

Producer

Troy Horton

Executive Producer

Jeremy H. Smith
Adrian Smith


Vývojáři Tomb Raider 4 →
_________________________________________________________________________________________






HALLOWEENSKÝ SPECIÁL

28. října 2009 v 19:14 | Charlie

...aneb Trick or Treat na způsob Lary Croft...

Co je to Halloween?

Je to svátek, který připadá na 31. října. Slaví se hlavně v anglicky mluvících zemích (USA, Kanadě, Novém Zélandu, ve Spojeném Království (a tedy i v Anglii) a v dalších různých místech, někdy podrůznými jmény...). Tradice Halloweenu pochází právě z keltského svátku Samhain (který hraje jistou roli i v naší připravované hře TR: The Complicated Case), což je vlastně pohanský Nový rok. Všechno to souvisí s tím, že v tento den se prý propojují dva světy - živých a mrtvých. Proto ta nejrůznější strašidýlka - a spousta dalších tradic...
(My máme Dušičky - 2. listopadu.)


Co znamená Trick or Treat?

U nás v Čechách se slovo koleda vlastně pojí jen s Velikonočním pondělím (dříve se tu ale koledovalo i o Vánocích). Trick or Treat je jedna z tradic Halloweenu, kterou milují hlavně děti - je to prostě halloweenská koleda (fráze Trick or Treat by se dala přeložit jako "Koledu, nebo vám něco provedu"). Chodí se v převlecích od domu k domu a křičí se tahle věta; za to pak dostanete buďto něco dobrého, nebo si zahážete třeba vajíčky na sousedovy dveře...

A co je to Halloweenský speciál?

Protože Lara Croft je Angličanka, rozhodla jsem se, že na tenhle svátek upozorním (tímhle způsobem) i tady na mém blogu...:) A proto tedy vyhlašuji tenhle speciál.
Jako jistý druh koledy...:)
Soutěž.

Co máte dělat?

Nemáme tu žádné domy, takže nemůžete chodit od jednoho k druhému, křičet a klepat na dveře. Nemusíte se ani převlékat za strašidla (ani za Laru, jejíž Halloweenský kostým najdete různě po internetu ke koupi). Podmínky mne tedy donutily pojmout tuhle "koledu" tak trochu netypicky... znáte Velikonočního zajíčka?

Takže dobře; začněme.
Vaše úkoly jsou dva.

Zaprvé: Hledejte cukrátka.

Jsou rozmístěna po celém blogu. Mohou se schovávat v jakémkoliv článku. Jsou to obrázky čokoládových tyčinek, které nesou Lařino jméno (ano, taky bych je hrozně ráda ochutnala, ale můžu vám je nabídnout jen v téhle - virtuální podobě). Čtyři typy cukrovinek, dohromady dvacet kousků... Jsou označené, okamžitě poznáte, že jde o ty, co hledáte.
Čokoládka typ A - 5 kusů
Čokoládka typ B - 5 kusů
Čokoládka typ C - 5 kusů
Čokoládka typ D - 5 kusů

Vaším úkolem je "sbírat cukrátka" a referovat mi do komentářů k tomuto článku, jak jste byli úspěšní.

Musíte napsat, jaký typ jste našli, a pojmenovat místo nálezu, tedy kde jste ho našli.

Není nutné, abyste vtěsnali všechny své nálezy do jednoho komentáře, klidně jich můžete napsat víc (takže když napíšete jeden s tím, že jste jich našli třeba deset, neznamená, že když později najdete další a napíšete o tom, nedostanete už další body).

Jedna čokoláda = jeden bod.
Vítězem se samozřejmě stává ten, kdo jich najde co nejvíc. Nemusíte najít všechny, ale bylo by to lepší...


A druhý úkol?: Najděte halloweenskou Laru...

Schovala se vám, holka jedna. Je někde tady, na blogu, a je vaším úkolem, abyste ji našli. Je jen jedna (Lara je přeci vždycky pravá jen jedna jediná!:) a když ji najdete, dostanete deset bodů.
Stejně jako u čokoládiček i v jejím případě chci vědět, kde se schovávala...

Nepište o tom, že hledaná Lara je v tomhle článku - samozřejmě se nepočítají ani ty na upoutávkách k speciálu. Stejně tak je tomu u čokoládiček.

Soutěž skončí 1. 11. v pravé poledne.
Poznámka: pokud někdo najde všechna cukrátka i Laru dřív, než vyprší tento termín, skončí soutěž dřív - s tímto nálezem. V tom případě to okamžitě ohlásím.

Komentáře jsou moderované, aby nikdo nemohl opisovat:)

Jaké jsou odměny? Samozřejmě diplom a... pocit vítězství:)

Vítěz je jen jeden!

Tak na co čekáte? :)

Začínáme!

3 další jména

27. října 2009 v 19:58 | Charlie |  Historie blogu




Do článku o významech jmen postav z Tomb Raider přibyli další tři pánové: Alister, Marco a Tony. Copak jejich jména znamenají? Kdy mají
svátky? Zjistíte v článku...



Veni, vidi... díky, aneb Velká aktualizace & zpravodaj

26. října 2009 v 16:33 | Charlie |  Historie blogu
Moji milí návštěvníci,

konečně. Blog.cz díkybohu už přestal zlobit a tak vám teď můžu říct všechno to, co jsem vám tak hrozně dlouho říci chtěla.

Zaprvé:

Doopravdy moc a moc děkuju všem, kteří mi pomohli dostat se na 1. místo v soutěži o nejkrásnější wallpaper, která probíhala u Lucíka. Vážně si toho ohromně cením... Udělali jste mi velkou radost:) Tímto chci pogratulovat i Žanettce, která obsadila příčku druhou...

Ceny, které jsem vyzískala (a za které patří autorce i vám můj další velký dík:):
Děkuji:)

Zadruhé:

Informace ohledně vydání Tomb Raider: The Complicated Case

Ano, vážení. Datum vydání naší hry už je na spadnutí.
Mám pro vás dobrou a špatnou zprávu.
Tak nejdřív tu dobrou... vzhledem k tomu, že děj hry se točí kolem Samhainu, plánovaly jsme vydání na toto datum - tedy 1. listopadu! Jenže teď přichází ta špatná zpráva: My to nestihneme.
Ale nejsme na tom špatně. Hru už máme skoro hotovou, zbývá už jen dokončit poslední level, dohotovit menu, dokončit naše speciální překvapení a všechno alespoň třikrát zkontrolovat (nejen pro štěstí, ale hlavně, aby to OPRAVDU fungovalo)... Jenže i když je tu relativní možnost, že tohle všechno o podzimních prázdninách STIHNEME, zbývá však ještě všechno to zabalit a poslat na hlavní kontrolu a vydání Sakulovi... což ale obvykle zabere pár týdnů, jeden minimálně.
Bohužel...
No, každopádně vám ale můžeme slíbit, že do Vánoc hra bude na sto procent - a velevysoce pravděpodovně se tváří i půlka listopadu...

Nevěšte hlavu. Garantuji vám, že stojí za to si počkat...

A zatřetí:

Mysleli jste si, že zapomenu na tak důležitý svátek? Ohó, podcenili jste mně... chystám totiž Halloweenský speciál!

A tentokrát to bude určitě zajímavé:) Bude tu už tento týden, takže se máte na co těšit... Více prozradím brzy:)

A toť pro teď stačí...



Tomb Raider 2: Vývojáři z Core Design

25. října 2009 v 10:12 | Charlie a LaraHCroft |  Tomb Raider 2 Dagger of Xian
Lead Programmer
hlavní programátor

Gavin Rummery

Programmer
programátoři

Andrew Howe
Jason Gosling

Animator
animátoři

Stewart Atkinson
Joss Charmet

Level Designer
tvůrci levelů

Neal Boyd
Heather Gibson

FMV Sequences
FMV sekvence

Peter Barnard
David Reading

Additional Artwork
dotatečné umělecké práce

Peter Duncan
Richard Morton
Lee Pullen
Christian Russel
Jerr O'Carroll
Jean Michel Ringuet
Play Testers
testovali hru

Jamie Morton
Darren Price
Tiziano Cirillo
Dave Ward
Hayos Fatunmbi
Matt Charlesworth
James Hunter
Script
skript


Music & Sound Effects
hudba a zvukové efekty

Nathan McCree

Voice of Lara
hlas Lary


Voice Actors
dabéři

Massimo Marinoni
Simon Greenall

Producer
producent

Troy Horton
Executive Producer
výkonný producent

Jeremy H. Smith


__________________________________________________________________________________________






Konec soutěže o nejlepší wallpaper se blíží...

24. října 2009 v 18:28 | Charlie |  Historie blogu
Tak, dámy a pánové, už to skoro bude...
Konec soutěže o nejlepší wallpaper, která probíhá u Lucíka, se blíží rychlostí blesku. Dnes je poslední den, kdy ještě můžete hlasovat. Tempus fugit...

Pokud si myslíte, že tam patří, tak pořád ještě můžete pomoci mému wallu dostat se na první místo; já vám všem, kdo pro mne hlasovali, chci moc poděkovat za projevenou přízeň už teď. Zatím jsem od vás totiž dostala - sečteno a podtřženo - naprosto úžasných 105 hlasů!

Opravdu moc si toho vážím a děkuji...

...ať už budu první nebo druhá; vždyť to přeci znáte: není důležité zvítězit, ale... :)

Nový člen Crystal Dynamics

22. října 2009 v 19:55 | Charlie |  Novinky TR9
Dne 1. září 2009 přijali v Crystal Dynamics nového člena týmu - artworkáře. Nějak mě nenapadá, jak to přesněji napstat česky; v angličtině se jeho profese jmenuje Senior Art Director. Znalci jazyka rozumí...
Jmenuje se Brian Horton a je to vcelku zkušený člověk, co se her týče - má za sebou už patnáct let zkušeností. Spolupracoval například na titulech jako Medal of Honor, Clive Barker's Undying, Indiana Jones and the Emperor's Tomb, Marc Ecko's Getting Up, Silent Hill Homecoming v Disney Interactive Studios (Art Director), Vivendi Universal Games (Senior Art Director) a The Collective (Lead Artist/Designer).
Stal se řídícím týmu umělců, kteří pracují na dosud oficiálně neoznámeném titulu AAA... Určitě tušíte, co to znamená:)

Některé práce Briana Hortona si můžete prohlédnout zde.

Protože se zase zbláznil blog.cz (tedy alespoň mně určitě), nemůžu vám sem zatím dát jeho fotku...

Dvě nové "tváře" Lary Croft

21. října 2009 v 17:06 | Charlie |  Historie blogu

Lara jede k vám... crn crn!

Nezapomeňte se podívat do článku Mnoho tváří Lary Croft; vyhrabala jsem totiž ve své hlavě další dvě věci, které se jí týkají, tak si počtěte:)

- Kolik jazyků umíš...
- Nemáte strach, slečno Croft?

Nos Lary Croft a jiné záležitosti

20. října 2009 v 18:04 | Charlie |  Charliin (nejen) hráčský občasník
Dám vám malou hádanku; nebojte se, nebude to těžké.
Co je na obrázku?

Diplom od Demonda

18. října 2009 v 20:06 | Charlie |  Historie blogu
Zúčastnila jsem se u Demonda malé soutěže a umístila jsem se na třetím místě, za které jsem dostala tento krásný diplom... Děkuji:)
P.s.: Omlouvám se za to, že tu poslední dobou přibývá jen málo článků, ale bohužel vážně nemám moc času... Blogy obíhám (i když moc nekomentuji, já vím), abych věděla, co se kde děje, ale psát pro vás už moc nestíhám. Snad se to časem zlepší, já to ale vidím docela na dlouho...

Fan Art - Adamlara: Poor Lara Croft / Chudák Lara Croft...

15. října 2009 v 20:13 | Charlie |  Zajímavosti
Název tohoto dílka mluví za vše...:)

Tomb Raider 1: Vývojáři z Core Design

13. října 2009 v 19:38 | Charlie a LaraHCroft |  Tomb Raider 1 Featuring Lara Croft

Core Design Ltd
Tomb Raider 1 Team
Lara Croft
gg
Programmers
Programátoři
Paul Douglas
Jason Gosling
Gavin Rummery

Graphic Artist
Grafikové
Toby Gard
Heather Gibson
Neal Boyd

Additional Programming
Dodatečné programátorské práce
Derek Leigh-Golchrist
Andrew Howe
Mansoor Nusrat

Additional Artwork
Dodatečné umělecké práce
Lee Pullen
Peter Barnard
Stuart Atkinson
Dave Pate

Music
Hudba

Nathan McCree

Sound Effects
Zvukové efekty

Martin Iveson

Original Concept
Původní návrh

Toby Gard

Executive Producer
Výkonný producent

Jeremy H. Smith


_______________________________________________________________________________________________

Lara Croft