Červen 2009

Fan Art - Nicobass

30. června 2009 v 13:49 | LaraHCroft & Charlie
Autor: Nicobass



























Lara Croft: Fan Art

30. června 2009 v 11:30 | Charlie

Lara Croft - Tomb Raider - Fan Art
Jsou fanoušci, kterým oficiální obrázky nestačí - a mezi nimi jsou i tací, kteří si s tím dovedou šikovně poradit. Některá jejich díla jsou tak krásná, že jsem ani já neodolala a rozhodla jsem se založit jim tuhle sekci...

Některé kousky budou přidávány (namátkově) dohromady, jiné zase budu řadit podle autorů (a protože si jejich práce vážím, budu se snažit držet se hlavně toho druhého postupu:) ). Snad se vámbudou líbit tak jako mně.



Sezónní obrázky


Videa
TRKO

Tomb Raider 3: Naše hodnocení a výsledky

29. června 2009 v 10:29 | Charlie a LaraHCroft |  Tomb Raider 3 Adventures of lara Croft
Tomb Raider 3: Naše hodnocení a výsledky


Řeknu to rovnou - já tenhle díl miluju. A LaraHCroft taky; je to prostě náš nejoblíbenější díl z celé série Tomb Raider.
Dostaly jsme ho jako druhý a taky tak jsme ho hrály - první byl, jak už jsme tu mnohokrát zopakovaly, náš taktéž milovaný TR 4. Ale stejně jsme si nejvíc zamilovaly TR3, a to hlavně první lokaci - indickou džungli.

Ó, jak dlouho jsme žily v domění, že celá hra se odehrává jen v téhle jedné džungli… Ale když jsme pak zjistily pravdu, hře to na kouzle vůbec neubralo - ba naopak.

Musím taky přiznat, že k téhle hře máme tak dobrý vztah určitě proto, že jsme ji hrály ještě v těch starých zlatých časech, když jsme byly ještě malé holky… No dobře, rozhodně jsme byly tehdá mladší než teď… a svět byl mnohem zajímavější - zvlášť ten ukrytý v počítačích, který byl tenkrát pro nás ještě tak nový. (Určitě si i vy sami pamatujete na svá první setkání s počítačem… jak to bylo přitažlivé a zajímavé… :) )

Kvůli svému zaujetí pro nemůžu TR3 hodnotit objektivně. Takže to, co si přečtete na následujících řádcích, jsou čistě mé subjektivní pocity (a jestli jste už pochopili, co k téhle hře cítím, tak snad ani nemusíte číst dál… :) ).

Tak rozbijme bank!

Grafika… co mám dodat k těm kouzelným starým čtverečkům, k těm viditelným pixelům, kterými se všechny staré TR jen hemží? Samozřejmě, že to není ta úžasná realistická grafika, kterou se chlubí dnešní, moderní hry, ale ke klasickému TR prostě patří. Vždyť co bysme my, hráči-znalci, bez těch našich drahých čtverců a krychlového uspořádání celého designu hru, vůbec dělali?

Hratelnost… jakmile se naučíte základní hmaty, roztančíte správně prsty po klávesnici a Lara se pro vás stane loutkou, za jejíž nitky budete tahat (jak je tomu přeci u všech her), stačí už jen přivyknout principu hry a ovládnout tajemství čtvercových bloků a máte to v hrsti. Vemte si to takhle: když to dovedu já, Charlie, zvládnete to vy klidně i levou zadní…


Příběh… řekněme to takhle: není to žádný složitý román, ale má něco do sebe. Určitě ho všichni znáte, tak ho tu nemusím opakovat. Alespoň stručně: Lara hledá čtyřiposvátné kameny z meteoritu, který před tisíci let dopadl na Zemi. V Indii objeví jeden z nich a o dalších, roztroušených po celém světě, jí poví jistý Dr. Willard. Lara pro něj kameny získá, přičemž ji Willard nakonec zradí - chce ony posvátné kameny použít k ovládnutí světa - a kdo jiný než Lara Croft by ho měl zastavit?

Náročnost hraní… přijatelná. Ze začátku lehoučké, pak se stupňuje až k nejhoršímu bossovi do opravdu tuhé záležitosti, pro trénovaného hráče by to neměl být větší problém.

Doba hry… taktéž velice slušná, na tom, jak dlouho budete hrát, záleží mnoho faktorů. Čím lépe daná místa znáte, tím je proběhnete rychleji. Záleží taky na tom, jak jste pozorní a kolikrát zabloudíte… Každé kolo je jinak dlouhé. My s LHC ty kratší zvládneme třeba za ani ne dvacet minut, kdežto v některých delších jsme schopny uvíznout klidně na hodiny.

Nepřátelé… bez mozku, což jim ovšem dodává úžasně tupoučký výraz. Jejich náročnost se stupňuje zároveň s obtížností hry. Co si podle mne mohli tvůrci odpustit, jsou mutanti - těch jsem se vždycky dost bála…

Hádanky… od nejlehčích po obtížné - zapojte malé šedé buňky a ono to půjde. V nejhorším případě poradí návod…

Lařina výbava a oblečky... prostě nepostradatelná klasika, bez které to nejde. Naše nejoblíbenější zbraně jsou asi UZI a kromě obyčejných pistolí ještě Desert Eagle. A outfit… hodně jsme si oblíbily modře maskáčované kalhoty z Nevady (a jak bylo těžké sehnat modře maskáčovanou látku, aby si je LaraHCroft mohla taky ušít!)…

Hudba… navozuje tu správnou atmosféru; tajemno a špetku strachu.

Víte, mě už ani nenapadá, co sem ještě přiřadit.

Možná - abyste si nemysleli, kdovíjak růžově tuhle hru vidím, přidám sem i pár záporů:

- jak už jsem řekla, nemám ráda mutanty, kteří se vyskytují v Antarktidě. Na tenhle typ nepřátel já prostě nejsem.
- musím přiznat, že mi moc nesedí lokace v Londýně, hlavně co se náročnosti týče. Moc rychlovek, nepříjemných překvapení a spletitých cest.
- trochu mi vadilo… trochu dost mi vadilo, že jako starší hru už ji můj počítač kolikrát odmítal v pořádku pustit. Zvlášť zvuk se mi často sekal; teď už je ale díkybohu vše v pořádku…

Víte, já asi víc těch negativ ani nenajdu.

A víte, že jsme tuhle hru vlastně ještě nikdy celou neodehrály? Tedy poctivě. Proto sem ještě nemůžu přidat naše výsledky… Hrály jsme, hrály, alespoň tisíckrát, ale nikdy jsme nedošly na úplný konec. (Vždycky se nám do toho připletla nějaká nemilá událost, jako třeba odchod počítače do důchodu nebo tátovy úžasné počítačové modernizace, které ho pokaždé vyřadily z provozu - a tak jsme byly nuceny pořád začínat znova.)
Už jsme mnohokrát odehrály celou Indii, několikrát Nevadu, párkrát Pacifik… na konec Londýna jsme ale došly snad jen jednou - a na Antarktidu nemáme vůbec žaludek.
Ale teď už zase hrajeme. Máme hotovou Indii a touláme se teď Nevadskou pouští… Samozřejmě pečlivě zaznamenáváme údaje o našich výsledcích. Ale z nedostatku času nám to jde pomalu…

A co vy, hráli jste někdy TR3? A jaký je váš názor?

Charlie & LaraHCroft


TR Movie

28. června 2009 v 11:05 | LaraHCroft |  Moje Videa
Která z verzí se vám líbí více?

_______________________________________

1. VERZE

Hudba: Moby - In this World



2. VERZE

Hudba: Moby - Natural Blues


Tomb Raider Movie v.2




TR II Cradle of Life: Video

27. června 2009 v 19:49 | LaraHCroft |  Moje Videa
Hudba: Moby - Lift me Up

Moje nové video na TR Col. Snad se bude líbit:)


Mnoho tváří Lary Croftové - článek postupně doplňován

26. června 2009 v 19:14 | Charlie |  Lara Croft

No dobrá, ten titulek
je možná trochu zavádějící. Ale nenechte se mýlit, nehodlám tu plkat o nějakém nadměrném počtu Lařiných obličejů - to znamená, že by měla víc než jen ten jeden, tu svou krásnou tvářičku. Tenhle článek je spíš o tom, kdo vlastně Lara je (jak už psala kupříkladu Potkanka či jiní), o tom, kdo se skrývá v téhle osůbce, o tom, co se v životopisech jen tak nedočtete...
A nebo to najdete jen mezi řádky...
No dobře, vždyť nejde o žádné supertajné informace. Třebas to jsou i věci naprosto obyčejné...
A nebo ne. A můžete to brát i jako pouhou úvahu jednoho nenormálního mozku...

Víte, mě osobně tahle Lařina stránka moc spekulativní nepřipadá, i když někomu tahle otázka třeba divná přijde.
Můžeme si to tu klidně rozebrat.

Ze slovníku cizích slov: Archeolog = vědec zabývající se archeologií, tedy zkoumající a rekonstruující nejstarší dějiny lidstva. Zkuste se zamyslet... Taky vám tahle definice k naší Laře nějak nesedí? Hm. Nějak to není ono, že? Ona je sice tahle dáma s dějinami a obzvlášť s historickými památkami obeznámena velice dobře, ale že by k nim přistupovala nějak vědecky... s ohledem a péčí o nich zjišťovala co možná nejvíce, opatrně by je chránila a tak dále - to s Larou jaksi nejde dohromady.

Jen si uvědomte, jak přistupuje k objevování oněch artefaktů a památek, které nakonec skončí v jejích kapsách (a už to je argument proti archeologický jak skála - nebo alespoň pískovec). Nedělá jí vůbec potíže proniknout do hrobky tvrdou silou. Drobnější a méně podstatné artefakty, které při svých cestách potkává, klidně použije jako nějaký klíč a zapomene na ně, z čehož by měl obyčejný archeolog nejméně vyrážku, nebo alespoň tik. Zničí, na co přijde - valí se jak velká voda. No jen si uvědomte, co můžou napáchat všechny ty zbloudilé střely, které nezasáhly živý cíl a zaryly se do prastarých zdí chrámů, ozdob, soch, nebo třeba "jen" muzeí.

A co se označení lovec pokladů týče... i když k tomuhle termínu má Lara o dost blíž, velice pečlivě se mu vyhýbá. Vždyť tihle blázni to většinou všechno dělají pro peníze - kdežto ona říká, že její podnikání je "pouhý sport".

Takže je to jasné, ne? Navíc aby nám autoři tuhle hádanku ještě víc usnadnili, dali Lařino "povolání" přímo do názvu hry. Hádejte, co znamená Tomb Raider...
No ano. To třetí...



Ha ha ha - ha ha ha HÁ! Vy se ještě ptáte? Víte vůbec, kolik lidí už má tahle dáma na svědomí? Kdybysme spočítali všechny lidské nepřátele (a koneckonců i ty zvířecí, mutanti prominou) ve všech hrách, filmech, komiksech a knihách, které kdy o Laře vyšly, hnala by se tahle čísla do tisíců. A teď si je ještě znásobte počtem hráčů... tra dá!

Taky se vám z toho točí hlava?

Ano, asi máte pravdu, že nějakou vinu na těch jatkách nesou i hráči, kteří Laru ovládají, ale když ono je to spíš tak, že Lara by je nejspíš zabila i bez nich. To víte, má už takovou dobrodružnou náturu - a když se jí někdo/něco postaví do cesty, jde přes mrtvoly.


Nadměrným počtem životů prosluly kočky - k nim se vztahuje známé číslo devět. A Lara se očividně přibližuje - počet těch jejích se už vyhoupl na čtyři. I když... Ono je to vlastně trochu jinak.

Já teď totiž mluvím o čtyřech různých verzích Lařina životopisu. Ó ano, opravdu jich je tolik. Jen počítejte se mnou - filmový, dva herní, komiksový. No nezbláznili byste se z toho?



Další otázka, na kterou se těžko hledá odpověď. Vlastně souvisí s větším počtem životopisů Lary než obvykle (viz výše); koneckonců tahle dáma není jen tak nějaký smrtelník. Její curriculum vitae se totiž neshodují v datech narození. Tedy, abych byla přesná, rozdílné jsou roky - protože podle všech se narodila 14. února (alespoň v něčem se shodli).

A co je to tedy za sporné roky?

No, zatím sem patří 1967 (podle úplně první verze životopisu), 1968 (to jí o rok ubrali o něco později) a nejnovějším číslem je rok 1975, které se ale nedočtete všude. Všichni v tom totiž mají takový nepořádek, že se tomuhle tématu radši vyhýbají.
Lara umí klamat - nejen věkem:)

Tak radši necháme dámě její tajemství - chcete-li se k němu nějak vyjádřit, můžete se připojit do naší diskuse na toto téma...



Tak tohle jsem si prostě nemohla nechat ujít. Na tuto myšlenku mne přivedl komentář Willory, který najdete pod tímhle článkem - a má pravdu. Lara už umřela tolikrát, že je divu, že zase vstala.

Znáte způsob hraní zvaný Pokus - Omyl - Smrt - Load Game, že?
I když u her už to tak chodí, hlavní hrdinové jsou prostě nesmrtelní. Jaký by to jinak mělo všechno smysl?

Neodolala jsem; musím se zamyslet i nad tímhle aspektem Lařiny existence, ke kterému mě nakopl Fil. Dalo mi práci najít k téhle Lařině "podobě" odpovídající obrázek. Tahle woodoo panenka z provázků mi ale připadá celkem případná...

Jen se zamyslete: vždyť je to pravda. Přesně, jak říká Fil v komentáři pod tímhle článkem:
"Lara je, když to tak vezmeme, vlastně náš otrok, loutka, která nepřestane zabíjet, dokud držíme tlačítko...a je díky nám také vrahem, zlodějem, sebevrahem...no..je toho dost XD"

Lara to opravdu dělá všechno jen kvůli nám - to my jsme loutkáři, kteří tahají za její nitky (které na sebe v tomhle případě navlékly silně klávesnicový charakter).
Ona holt tancuje tak, jak pískáme my.

Začalo to nevinně: víc náznaků než zjevných odhalení. Lařina dokonalá postava s výrazným popředím i pozadím, vosí pas, úžasná tvář... Dnes se nad tím málokdo pozastaví, protože nám to připadá samozřejmé, ale jedním z důvodů Lařiných prvních úspěchů byla právě její přitažlivost.

Řekněme to tak nějak: která žena/holka by nechtěla vypadat jako ona? Ty velké oči, plné rty, drobný nos... postava, vedle které by se všechny modelky mohly rovnou zakopat a osobnost, která podpálí i ledovec. A který příslušník mužského pohlaví by se s ní nechtěl seznámit osobně?


Jak už jsem řekla, začalo to víceméně nevinně - krásná žena v hlavní roli. A pak si tvůrci uvědomili, že na tomhle tématu by mohli vytřískat ještě víc... a tak přes smyslné obrázky, které se objevily k TR3 a následovaly i u dalších dílů jsme se dostali až k dnešnímu modelu Lary Croft, která se stala přímo modelem dokonalosti... a přiznejme to: Lara je prostě Symbol s velkým S.
Vy víte, čeho...

Jak už jsem podotkla v předchozím odstavci, Lara Croft je žena... a to krásná žena. A někdy se holt stane, že některý muž neodolá jejímu šarmu - a nebo naopak ona podlehne tomu jeho. I když Lara je povahou spíš samotářka, pár mužských srdcí už na kontě má...

Problém je ovšem při rozpisování tohohle seznamu ve větším počtu Laře připsaných životopisů. Každý o ní totiž tvrdí něco jiného... Když ale vezmu v úvahu všechny, o kterých vím...

· údajně byla Lara z vůle rodičů dlouho zasnoubená s jistým Earlem z Farringtonu. On o ni hodně stál (není divu), zato ona o něj ani trochu. Nakonec ze svatby sešlo kvůli Lařině extrémnímu životnímu stylu, který zavinil i Lařin rozkol s rodiči - Earl na ni prý ale stále čeká. (Dle životopisu k TR1 - 5)
· V TR6 se Lara setkala s jistým Kurtisem Trentem, a i když toho u téhle dvojice ve hře moc vidět nebylo, fanoušci si Laru s Kurtisem rychle spojili jako dokonalý pár. Co s nimi vlastně bylo nevíme, protože TR6 krachl a žádné pokračování v tomhle tématu se nekonalo; Kurtis se ale drží v srdcích mnoha fanynek.
· Podle komiksu byla Lara ještě před svou "proměnou" zasnoubená a svého přítele velice milovala; Roger (nevíme jak dál) ale zemřel při havárii letadla, kterou Lara přežila jako jediná...
· Dalším Lařinným komiksovým velmi blízkým známým je Chase Carver, velký dobrodruh, Lařin ex-přítel (dva nezapomenutelné měsíce!) a tak trochu silný konkurent v povolání lovce pokladů.
· Podle filmů má Lara dva ex přítele: a to Terriho Sheridana a Alexe Westa. Jistě znáte, jak to s nimi bylo... Toho prvního nakonec sama zastřelila a druhému zachránila život...

Je vidět, že do kláštera by Laru asi nepřijali...:)



Netvařte se, jako by vás to nikdy nenapadlo. Lara prostě musela mít hodně hodné kmotřičky sudičky: dostala do vínku všechno, co si ženy přejí mít - a muži vlastně taky. A když vynecháme její postavu a krásu, uvědomujete si, jaké ona má vlastně štěstí i ve všem ostatním? Všechno přežije (dobře, když má strávit chvíli v našich rukou, tak ji zabijeme x-krát, ale to se přece nepočítá... pro ni totiž funguje Load Game, víte?), všechno vydrží, všechno umí, skoro všude byla, zažívá neuvěřitelná dobrodružství, z kterých pokaždé vychází jako vítězka... Co jiného by ji ale čekalo, když je to hlavní hrdinka? Hlavní postavy, kolem nichž se točí jejich příběhy, jsou přece pokaždé na stupni vítězů... Dobře, ne všechny, výjimky se najdou, ale z principu... Nemůžete zabít hlavního hrdinu na začátku hry, to prostě nejde (ledaže by se ten zbytek odehrával v retrospektivě... hm).
Co z mého blábolení vyplývá?
Lara má prostě vždycky štěstí...


Ochránci zvířat musí mít z Lary zažívací potíže. Vždyť kolika druhům pomohla ke statusu "silně ohrožený" nebo dokonce "vyhynulý"! Vemte si ty nejrůznější druhy sladkých kočiček, které po svých cestách poslala do horoucích pekel, všechny ty sněžné chlapíky, dinosaury, kteří jen kvůli ní přečkali miliony let, druhy, které nikdy nespatřily lidské oči, bigfoot, mumie (ty v nějaké zoo jen tak nepotkáte...) a další a další. A to vůbec nemluvím o mytických tvorech... draci a spol.
Lara jde přes mrtvoly; čí, to už je přece jedno...



Můžete ji nazvat jakkoliv - každopádně je to tak vynikající atletka a gymnastka, až to bere dech. Kdyby se přihlásila na olympiádu, museli by zavést nové kategorie a nový způsob hodnocení poražených atletů, což by byli všichni ostatní. Zvlášť v nových dílech se Lara chová jak Spiderman - jen si vzpomeňte na ten její fascinující magnetický hák...

Vrhá se úplně do všeho. Nebezpečí se zřejmě bojí víc jí než naopak... Že by Lara byla nový Nebojsa? No řekněte, co vy byste dělali tváří v tvář hordě mumií, drakům, démonům, mutantům, temným kobkám, blížícímu se konci světa (za který můžete navíc vy sami...), bohům i smrtelníkům s muničním skladem v kapse...

Radši se nebudu svěřovat s tím, co bych asi dělala já.

A Lara? Ta se mu s nadšením a vervou vrhá vstříc; jedna horší zkušenost a děsivější zážitek za druhým jí vůbec nezabrání v tom, aby se neustále vydávala za dalšími a dalšími hrůzami děsivého světa...

Díkybohu, že tomu tak je; vždyť to je přeci jeden z důvodů, proč ji tak obdivujeme. Skrz její dobrodružství si i my mícháme krev s adrenalinem, pěkně doma v teplíčku, šťastní, že na nás z obrazovky nic nevyskočí.

Určitě už jste se s touhle větou někdy setkali... A pokud je to pravda, uvědomujete si, kolikanásobný lidský tvor je vlastně Lara Croft? Když si to všechno dáme dohromady...

Jako Angličanka Lara zaručeně mistrně ovládá angličtinu. Jako správná britská lady jich však určitě zná mnohem víc - jen si vemte, do kolika jazyků byla její dobrodružství přeložena! Francouzština. Španělština. Italština. Němčina... A když už mluvíme o jazycích, nemůžeme zapomenout ani na ty staré, dnes nepoužívané, které ale Lara potřebuje při svých dobrodružstvích dnes a denně... Třeba egyptské hieroglyphy - už jste se setkali s někým, kdo je ovládá tak plynně jako Lara (to nám předvedla v TR4)? A co dokonce jazyk z bájné Atlantidy - nebo jakýsi starořecko-atlantský hybrid, kterým nám krásně přečetla nápis v Tihocanově hrobce (TR1 a TRA). Nebo třeba stará Kambodžština (ani nevím, jestli se to tak jmenuje), kterou rozluštila na kamenné desce v Angkoru v TR4. A v TR Underworld ze sebe také chrlila znalosti o starých severoevropských jazycích... nebo třeba jazyk starých Mayů.

Určitě je toho ještě mnohem víc, jen mně teď nějak došel dech. Zajímalo by mě, jestli umí také česky (no, i když v TRAoD vlastně mluvila v Praze také anglicky, takže asi ne...:( )

A kolik jazyků umíte vy?

Řítí se vpřed jako velká voda. Je nezastavitelná. Kdo se jí postaví do cesty, toho roztrhá na cucky. Kdo je to?

Přece Lara. Tahle šílená dáma je doopravdy nezadržitelná. Umí být opravdu hodně nebezpečná.

Vždyť kolikrát už málem zničila svět? Kolikrát svými činy vlastně napomohla svým nepřátelům - ano, ve všech případech jim pak jejich megalomanské plány zase pěkně nabourala, to ano. Ale stejně se to nedá zapomenout. Snad nejhorší (a přiznejme to) a nejsobečtější jednání předvedla právě ve svém posledním dosavadním dobrodružství - v Underworldu. To její věčné hledání matičky mohlo celé lidstvo poslat do háje zeleného, protože slečna Croftová zrovna dvakrát neuvažovala a vlastně to byla ona, kdo zpřístupnila Natle nástroje ke zničení světa... Naštěstí to dobře dopadlo. Jenže - co bude dál?

A Lara se valí...

(Otázkou taktéž je, jestli se s přechodem k jiným vývojářům nestala kalamitní spíš hra než její hlavní hrdinka. Ale tím vás radši dráždit nebudu...)

_______________________________________________________________________________

Tento článek bude průběžně doplňován - o to, co mne ještě napadne. Zatím mám dvě další témata, ale na ty si budete muset ještě chvíli počkat.

Tomb Raider Legend: Croft Manor

26. června 2009 v 17:42 | Charlie a LaraHCroft |  Tomb Raider 7 Legend
Croft Manor - Lařino sídlo v Tomb Raider Legend

Všichni, kteří hráli předchozí díly TR série, konkrétně jde o ty úplně první tři, si při zapnutí Legendy museli všimnout něčeho převratného. Lara se totiž přestěhovala...

Původní sídlo
Původně Lara obývala krásnou velkou vilu, kterou zdědila a již používala spíše jako skrýš na nalezené artefakty než jako domov. Pamatujete na Lařin dům v TR1, 2 a 3 - sídlo v Surrey?
Surrey, aby bylo jasno, je jedno z anglických správních celků - tedy hrabství - poblíž Londýna.
A tam někde se za vysokou zdí tyčila krásná stavba z červených cihel, s překážkovou dráhou a trénovacím okruhem pro čtyřkolku, s bazénem a velkou tělocvičnou, kde kromě ohromující velké haly, pracovny a hudebny, knihovny, Lařina pokoje s koupelnou, tajnými místnostmi, půdou, jídelnou a kuchyní s proslulou mrazničkou, byl i Lařin oddaný služebník Winston - ještě pohyblivý a se svým tácem s čajem svou paní neustále pronásledoval.
No, výčet je to dlouhý.

Stěhování
Jenže Core odešli, přišli Crystalové a ti Laře vystavěli jinačí domeček...

Lara totiž dle jejich příběhu vlastní dohromady tři velká sídla, zděděná po bohatých předcích. No co, vždyť jí přeci v žilách koluje modrá krev - je to šlechta. Jak říká její životopis:

Lady Lara Croft je v pořadí již jedenáctou hraběnkou svého rodu, rodina Croftů tento šlechtický titul získala v roce 1547 díky králi Eduardovi VI. a zároveň s titulem jí byl přidělen majetek Abbingtonu, Surrey. Majetek Croftů se skládá ze tří oddělených panství, z nichž dvě spravuje National Trust a třetí je domovem Lary.
A tak si sbalila svých pět švestek, Winstonovi vzala tác a poslala ho do lázní (a jak tam omládl! Teď už se nešine jak slimák, nepšouká, nefuní, jen stojí s podivným výrazem na jednom místě...) a přestěhovala se. Kam? Do Croft Manor, úžasného sídla Croftovy rodiny už po staletí.

Mimochodem, tvůrci se nechali protentokrát inspirovat Lařiným sídlem z filmu, kde se jejím domovem stal zámek Hatfield House. Ta podoba tam je, že? Nebo se to alespoň říká...

Nejlepší způsob, jak si vychutnat půvaby Lařina domu, je proběhnout se v něm - ve hře, samozřejmě. Tohle je bohužel pamětihodnost, do které se jinak než přes počítač nepodíváte (dobře, tak přes jinou platformu možná, ale i tak existuje jen ve virtuální formě).

Lařino sídlo, jak jej ukazuje mapka...

Co se týče přístupných místností, můžete se pokochat:
  • Pokoji Lary - s ložnicí a šatnou
  • Velkou halou s krbem, Winstonem, ochozy a monumentálním schodištěm
  • Technickým centrem, jemuž vládne Zip
  • Knihovnou a pracovnou, kde čeká Alister
  • Bazénem
  • Tělocvičnou
  • a různými propojovacími chodbami (i tajnými) včetně jednoho půvabného nádvoří (malé, ale hezké...)
Různě po domě jsou rozesety secrety a Lařiny pomůcky, jako jsou zbraně, magnetický hák a baterka.
Croft Manor je tréninkový level, který si můžete zahrát kdykoliv během hry - ale kupodivu musíte nejdřív odehrát Bolivii.


Co se děje a co mám v plánu

25. června 2009 v 21:53 | Charlie |  Historie blogu
Omlouváme se, naši milí návštěvníci a spřátelení blogaři, že jsme poslední dobou tak neaktivní. Červen byl dost rušný měsíc - jsem ráda, že už ho mám (skoro) za sebou. Každopádně zítra dostanu vysvědčení a od školy pokoj na dva měsíce. (Tedy ne že by se mi tam nějak zvlášť nelíbilo, to ne - jsem tak nenormální, že to tam mám docela ráda - ale člověk si odpočinout musí.)

Takže co se teď bude dít?
Ehm. No. Hm. Tak já vám slíbím, že se budu opravdu snažit, ano? Jenže to nebude moc snadné, rozumíte? Ehm. Zaprvé - o prázdninách vždycky šíleně zlenivím - a zadruhé nám domů přibude jeden malý chlupatý uzlíček, o který se budu muset co nejvíc starat (a že už se toho malého čertíka nemůžu dočkat:) ). Ale budu se snažit, to vám slibuju - na psí uši a kočičí duši...

Ráda bych...
  • dopřekládala komiks o Medusině masce - už mi zbývá jen ten jeden díl. Pár listů jsem už přeložila, ale jde mi to žalostně pomalu...
  • doplnila rubriku o Tomb Raider Legend - už nám zbývá jen popis Lařina sídla, nějaký ten artwork do galerie a naše výsledky a hodnocení. Pak je na řadě Anniversary, což by nemuselo trvat dlouho - vzhledem k tomu, že je to vlastně remake TR 1 a tahle rubrika už plná je...
  • no, a taky bych chtěla dopsat povídku Královnin klenot.
A víc vám toho zatím neslíbím, tedy kromě toho, že budu pečlivěji obíhat spřátelené blogy (hlavně ty, o kterých vím:) ).

Zatím se loučím.
Charlie

Moby 18 - Extreme Ways & Lara Croft

21. června 2009 v 14:34 | LaraHCroft |  LHC
Tak po dlouhé době sem na blog zase dávám kousek sebe. Tentokrát ve formě videa. Je to takový můj malý videoklip na písničku Extreme Ways (Moby 18).
Doma jsem shrábla úspěch, doufám, že i zde se bude líbit. Klidně se do mě pusťte a kritizujte. Beru jakoukoliv kritiku. Snad se vám bude líbit:)


Co se děje kolem Tomb Raider 9?

18. června 2009 v 21:59 | Charlie |  Novinky TR9
Copak si to zase Crystal Dynamics vymýšlí? Po nedávném propouštění, při kterém vyletělo na dlažbu pětadvacet vývojářů, teď zase nabírá. Pro jakýsi tajný projekt, zatím označovaný jako AAA, hledá hlavního uměleckého vedoucího...

Dalším převratným faktem, který (dle mého skromného názoru) podporuje domněnku, že onen tajný projekt by mohl být právě devátým pokračováním TR, je to, že s Crystal Dynamics nyní spolupracuje i Toby Gard, takzvaný "otec Lary Croft" - ten muž, který před třinácti lety přispěl k Lařině zrození...

Brzy se snad dozvíme víc. Je docela možné, že s dalším TR se setkáme příští rok - tedy 2010.

Tomb Raider Legend: Lařina motorka - Ducati

17. června 2009 v 16:44 | Charlie |  Tomb Raider 7 Legend
Předem vás musím upozornit, že nejsem v tomto směru odborník.

Tomb Raider Legend ovládly motorky značky Ducati. Jestli jde o nějakou propagaci, jesli tahle firma přispěla vývojářům hry, nemám ponětí - každopádně se ve hře objevilo velké množství exemplářů Ducati motorek.

Všechny motorky, které se ve hře objevily, totiž pocházely z dílny Ducati. A to teď nemluvím jen o těch čtyřech, na kterých se svezla Lara - na vozítkách stejné značky totiž jezdili i Lařini nepřátelé, vojáci a žoldáci Rutlanda či Amandy. A těch tam bylo opravdu požehnaně...
Zpět k Laře.

Honička v Peru. Přeskok mostu v Japonsku. Příjezd do Ghany. Honička v Kazachstánu. Příjezd do Anglie...
...takže jestli počítám správně (prsty mi na to stačí), Lara usedla na dvě kola ve hře celkem pětkrát.

Zajímavé je, že dvakrát byl její stroj ukraden právě těm žoldákům (Peru a Kazachstán), jednou ukradla motorku na střeše mrakodrapu (Japonsko) a dvakrát využila své vlastní (Ghana a Anglie).

Na motorce můžete dokonce střílet, což je věcička, která se v TR objevuje zcela poprvé. Používat můžete vždycky jen jednu z vašich pistolek - ale i jen s ní můžete ostatním pěkně zavařit. Někdy se taky hodí i ty podezřelé barely, které jsou po dráze rozestavěné... Vhúúúš!

Vy vlastně musíte postřílet alespoň nějaké procento z nepřátel, nebo vás hra nepustí dál. Já to vím, zkoušela jsem to.

Ve hře se celkem objevily dva typy tohoto stroje - Ducati Monster a Ducati 999

Tomb Raider Legend: Jak na bossy?

16. června 2009 v 20:46 | Charlie |  Tomb Raider 7 Legend

__________________________________________________________________________
Japonsko: TAKAMOTO

První boss v celé hře. Princip jeho zdolání není složitý, ale pro začínajícího hráče to může být poněkud tvrdší oříšek.

Utkáte se s ním ve veliké kruhové místnosti. On je nahoře na ochozu, vy dole. Na vás pálí kulomety, on k tomu ještě přidává zelené blesky ze své části artefaktu.

Co s tím?

Za každou ze soch se ukrývá tyč, po které se vyšplháte nahoru. Tam jste už chráněni před střelbou - a v zákrytu sochy i před Takamotem. Ten, když vás vidí, po vás začne pálit zelené ohně - buďto nízké, které musíte přeskočit, nebo vysoké, před kterými se musíte skrčit.

Můžete běhat dokola a střílet po něm - život mu pomalu ubírat a přitom si chránit ten svůj výskoky či kotouly. Takamoto se nemůže sám douzdravit, jako třeba Ruti. Zato vy máte jen (nanejvýš) tři lékárničky, takže pozor.

Náš tip: Schovejte se za nějakou sochu a prostě zpoza ní opatrně vyhlížejte. Když se vám dostane do zorného pole, střílejte - i když je jeho terč šedivý, můžete mu trochu ubrat. Je to pomalé, ale jisté. Skoro:)
_________________________________________________________________________________

Ghana: RUTLAND

S Rutim se setkáte v jednom chrámu v Africe. Bojiště má opět kruhový půdorys. Vy jste zase dole a Rutland má celkem čtyři plošinky nahoře, kde se může léčit.

Vaším úkolem je ho zabít, to bezpochyby. Ale jak na to?

Musíte mu ubrat trochu života. Choulostivý Ruti si skočí na nějakou plošinku a začne se sám léčit - vy tak získáte trochu času. Rychle rozstřelte jakousi "bouli" u některé z plošinek - pod "boulí" je červený diamant. Ten taky rozstřelte a pod ním se objeví kovová ploška. Na řadě je váš vystřelovací magnetický hák - strhněte plošinku.
Udělejte to tak se všemi čtyřmi - Rutland se pak nebude moct vyléčit a vy ho nakonec udoláte.

Pozor, rád hází granáty.

__________________________________________________________________________________

Anglie: VODNÍ PŘÍŠERA

V temných kanálech pod muzeem krále Artuše se dějí podivné věci. Z velkých louží vystrkuje hlavu jakýsi drak a čeká jen na vás.

Pomocníkem v souboji s ním nechť jsou vám čtyři zvony a čtyři k nim připojené klece. Příšeru jako takovou zabít nemůžete. Střílejte do zvonů, dokud se neozve zvuk, který příšeru zaujme a ona se zaposlouchá. V ten moment si hákem přitáhněte páku, která je u zvonu - a přerostlému hadovi spadne na hlavu klec. To mu ubere čtvrtku života.
Zahrajte mu tuhle ukolébavku čtyřikrát a uspíte ho nadobro.

Dejte pozor, abyste nepadali do vody - když se vám to stane, vyhodí vás ven a ubere vám pořádný kus života.
__________________________________________________________________________________

NEZNÁMÁ ENTITA

S Amandiným mazlíčkem se utkáte dvakrát.

Poprvé v Kazachstánu:
Jste ve velké - opět kruhové - místnosti. Příšera na vás neustále dotírá, střílet do ní ale nemá smysl. Jak se jí zbavit? Vlastně ji ještě neporazíte - musíte ji obejít.

Zatáhněte za čtyři páky rozmístěné v panelech ve zdi. To spustí dolů jakési čtyři koule. Zasedněte do elektrické věže uprostřed místnosti - teď si můžete s příšerkou trochu pohrát. Buďto ji můžete paralizovat a vhodit do elektriky (což se mi nikdy nepodařilo), nebo se ji pokuste ignorovat (což není nic snadného). Vaším úkolem je rozhoupat všechny čtyři koule tak, aby se zachytily v elektrickém proudu. Jakmile se vám to povede, vyskočte ze svého střílecího zařízení a vystřelovacím hákem si přitáhněte kus artefaktu, který se vám tím zpřístupnil přímo nad vaší hlavou...

Podruhé se s ní utkáte v Bolivii Redux:
Tentokrát je to víceméně Amanda a příšera dohromady. Vy už máte Excalibur, kterým do ní můžete hojně pálit. Vyhýbejte se kamenům a nespadněte z útesu... Vždycky, když příšera spadne na zem, rychle k ní přiběhněte a zabodněte do ní nůž. Po několika takovýchto akcích už nevstane.
______________________________________________________________________________________


Tomb Raider Legend: Diskuse

15. června 2009 v 22:07 | Charlie |  Tomb Raider 7 Legend
Tak povídejte, povídejte... Hráli jste TR7? Líbila se vám tahle hra a hlavní postavička (klidně i ty ostatní)? Nějaká zkušenost?
Jen povídejte, tohle je prostor pro vás...


Tomb Raider Legend: Další články a zajímavosti

15. června 2009 v 22:04 | Charlie |  Tomb Raider 7 Legend

Lara Croft Tomb Raider Legend
obrázky

články

videa





Crystal Dynamics opět zeštíhlel...

12. června 2009 v 18:01 | Charlie |  Novinky
...tentokrát to schytalo 25 vývojářů. Copak se to děje? Historie se opakuje: propouštělo se už před půl rokem, teď znovu. Zatím se zdá, že Tomb Raider 9 si na svých vratkých nohou snad stojí celkem pevně, ale kdo ví, co se ještě může přihodit?

Více se dočtete zde.