Leden 2009

Tomb Raider: Vision of Future - "recenze" a mé dojmy

30. ledna 2009 v 19:49 | Charlie |  LHC





Vzhledem k tomu, že Tomb Raider: VoF pochází z dílny velmi blízkého člena mé rodiny, navíc jsem se občas musela podílet i na jeho tvorbě (v závěrečných titulcích se má přezdívka objevuje celkem často) nemůžu tu tuto hru přímo hodnotit. To mi ale rozhodně nebrání v tom, abych se s vámi podělila o to, co jsem při hraní viděla a zažila, a také samozřejmě o své dojmy.

Přiznám se rovnou. Jsou tři věci, o kterých na sto procent vím, že jejich tajemství nikdy neodhalím. Jednoduše na to nemám buňky.
Zaprvé: nemám ponětí, jak v mikrovlnce uvařit rýži. Umění, které u nás doma kromě mě ovládli už všichni.
Zadruhé: asi nikdy nepřijdu na to, jak zapnout pračku. I když jsem to viděla už alespoň stokrát.
A za třetí: i když si dovolím tvrdit, že má znalost počítačů není tak mizivá, jak se zdá, nikdy si nezapamatuji ovládání toho, čemu má drahá sestřička - a spousta dalších tvůrců - říká editor; slova jako base level a engine (i když vím, co znamenají) pro mě zůstanou jen slova a ne prostředky k tomu, jak z ničeho v počítači stvořit něco jako hru; a abyste pochopili, co tu tak sáhodlouze plácám: Já se nikdy nenaučím, jak se dělá Tomb Raider. A to už mám za sebou kolik lekcí; kolik hodin už jsem se sestrou proseděla u počítače, sledujíce ji při práci. Nejdřív jsem vrhala pohledy spíše podezřívavé a nevěřícné, ty se posléze proměnily v úžas a nakonec už bylo obtížné i jen zaklapnout čelist, aby mi nevypadla z pantů.

Nejdřív jsem si myslela, že je sestra blázen.


Netrvalo dlouho a můj názor se změnil. Je šílená.
Teď, po tom, co jsem s ní při práci pobyla tolik času, jsem dospěla k dalšímu názoru. Musí to být čarodějnice. Na ježibabu není dost ošklivá, ale nějaké kouzelné schopnosti mít musí… jinak to… není možné.
Jak už jsem řekla, já těmhle jejím čárům-márům na kloub nikdy nepřijdu. Podle LaryHCroft to není nic těžkého (přála bych vám, abyste si i vy někdy mohli vyslechnout některou z jejích nekonečných přednášek). A jak už jste z mých dlouhatánských řečí určitě pochopili, ohromilo mě to tak, že mi možná trochu začalo šplouchat na maják.

Abych se ale už konečně dostala k tomu, o čem měl celý tenhle článek být.

TR:VoF je v pořadí už třetí amatérský level, který LaraHCroft vytvořila a pustila do světa. Tentokrát s Larou zamířila do skotského města Glasgow, navštívila Benátky a nakonec ji prohnala po Kavkazu. Měla jsem to štěstí, že se mi hra dostala do rukou jako prvnímu hráči - nepočítáme-li samotnou LHC, která zná už dávno zpaměti každý kout - a tak vám teď o ní mohu něco říct a třebas vám i v něčem poradit. Nečekejte ode mne ale žádný návod.

Pojďme tedy do Glasgow
Hádám, že vám hodně připomene lokaci z TR3 - Londýn. Aby taky ne, když právě na ní LHC tuhle část hry založila. Samozřejmě to není to samé - i když trochu podobné, jde přeci jen o jiné město, dokonce zde ani nenajdete mnoho původních textur, jiné jsou i hádanky a vaše úkoly. Ať budete hrát jakkoliv dlouho, neustále je tu noc a nad obzorem se vznáší měsíc větší než kolo od voz. Lara si oblékla stejný obleček, který se jí vyplatil už v Londýně. Při pobíhání po střechách se jí krásně vlní cop. Měla by se před cestou pořádně protáhnout, protože v podzemí ji čeká pěkně rychý běh - schůzka s rychlovlakem je přeci něco, čemu se zaručeně budete chtít vyhnout. A až budete v kancelářích olovem vyučovat strážné… Však vy víte.
V této lokaci budete řešit celkem tři levely:
Roofs of Glasgow (Střechy Glasgow)
Subway (Metro)
Church Tower (Kostelní věž)

A na co byste si měli dát pozor?
LHC má celkem ráda vracečky a složitější cesty, ale jen co trochu prozkoumáte terén, nebudete mít kde zabloudit.
Vrány jsou absolutně nejpitomější nepřátelé na světě.
Když se vám napoprvé (či podvacáté) nepovede jedna šťavnatá "časovka", nezoufejte a zkoušejte to znova. Nechcete se přece ochudit o další zážitky, ne?


A když už celí šťastní vyváznete z tenat Glasgow - s prvním artefaktem v kapse, spolkne vás taková změť uliček, kterou potkáte snad jen v krásném městě zvaném Benátky.
Tady mám pro vás malou zajímavost - věřili byste, že se v této lokaci LHC inspirovala (z větší části) skutečnými místy? Samozřejmě vím, že celé Benátky jsou skutečné - dokonce jsme je už na letní dovolené už navštívili - a z tohoto výletu jsme si také přivezli mapu, podle které pak LHC levely vytvářela.
Tady je podvečer, skoro prázdné uličky (které zůstanou po Lařině odchodu ještě opuštěnější) a náměstíčka v zapomenuté čtvrti, v nichž ještě doutnají zbytky odpoledního žáru. Lara se do tohoto přímořského města také patřičně oblékla; klasický outfit via šortky a tílko je prostě ta nejlepší volba. A když už to horko nebudete moct vydržet, prostě si zaplavejte ve všudypřítomných kanálech nebo se projeďte lodičkou. A až najdete na okraji Benátek půvabný zámeček, tedy skrýš padoucha Markuse, vytáhněte pistole a ukažte mu, kdo je tu pán (tedy paní, vy perfekcionisté…)
Tahle lokace nabízí tři levely:
Streets of Venice (Benátské ulice)
Via Carminati (zde jde o skutečný název, nepřekládá se - tedy alespoň já nemám tušení, co to znamená)
Markus Mansion (Markusovo sídlo)

A co vám mohu říci k této lokaci? Celkem dost. Dávejte si pozor na tahací bedny - chci říci, nejlépe si pozorně prohlédněte terén, kam chcete bednu táhnout. Já si pozor nedala a mé nervy na to ošklivě doplatily - po dvou takových incidentech, že jsem nějakou bednu přetáhla přes polovinu levelu na špatnou stranu, jsem si málem zlikvidovala klávesnici. Plavba úzkými uličkami bývá někdy dosti krkolomná, ale klid. A dávejte si pozor na to, kolik máte lékáren - nemusíte ale zásobami nějak moc šetřit, ba je spíš všechny využijte, protože…


…Až druhý artefakt změní majitele a ocitne se ve vaší kapse, poletíte do Kavkazu, kde se podle legend ukrývá poslední část. Jenže ouha, jak už to zákony příběhů kážou, když se má něco zvrtat, tak se to prostě zvrtá - Lařino letadlo havaruje nedaleko kavkazkého vrcholu Elbrusu. Při nehodě Lara přišla o všechny zásoby, dokonce se kamsi ztratily i oba artefakty. Jak se dá čekat, je tu pořádná zima - ještě štěstí, že se Lara důkladně oblékla. Je podvečer a vítr ledově fouká. K zemi se zvolna snášejí sněhové vločky a Laru čeká dlouhá cesta zasněženým údolím mezi
vznešenými velehorami. A když objeví tajnou základnu a pronikne dovnitř, sveze se důlním vozíčkem a projde hrobkou plnou záhad, probojuje se ztraceným chrámem plným tvorů, které v zoologické zahradě rozhodně nepotkáte, dojde až do cíle své dlouhé cesty. Na místo a k artefaktu, který - dáte-li dohromady jeho tři části - vám umožní nahlédnout do budoucnosti. V cestě k němu vám ale stojí ještě jeden nepřítel, respektive nepřítelkyně: mocná Nina, která se zmocnila obou kousků, které jste našli a dala dohromady celou trojici - a teď jej využívá proti vám. Porazíte ji, nebo z vás udělá kousek uhlí?

To už je na vás.

Kavkazká lokace vám nabídne čtyři levely:
Elbrus Valley (Údolí u Elbrusu)
Tomb of Mysteries (Tajuplná hrobka)
Tron's Temple (Tronův chrám)

Vision of Future (Vize budoucnosti)


A co vám já můžu poradit? Dávejte si pozor na to, kam jdete, a často si ukládejte hru (to ale platí pro celý TRVoF). Šetřte lékárnami, můžete-li - na konci budete rádi, že jich máte víc. A pamatujte - v něčem má LHC docela zvrácený smysl pro humor.



Myslíte si, že to je všechno? Máme pro vás ještě speciální bonus! Tentokrát jsme totiž ke hře vytvořily i Lařin dům. Na tomto levelu jsme s LHC pracovaly obě - i já, Charlie. Chcete-li vidět víc,
tak neváhejte a navštivte Lařino nové sídlo… Doufáme, že se vám bude líbit.

A doufáme, že vám padne do noty i celá hra…



Vaše Charlie - a také LaraHCroft


Pozn.: Víme, že vydání hry už vám slibujeme dlouho. Teď už ale záleží jen na Sakulovi - jak dlouho ji bude testovat.


A ještě jedna malá poznámečka: spolu s LHC už pracujeme na dalším projektu. Máte se na co těšit:)




Že by se chystal film Tomb Raider III s novou tváří?

25. ledna 2009 v 15:17 | Charlie |  Tomb Raider Film 2001
Od posledního (tedy druhého) filmového zpracování Tomb Raideru už uběhlo šest let. O tom, jestli se natočí další díl, se zatím hlavně spekuluje. Objevila se ale informace, která přímo říká: že by se konečně už začalo něco jasnějšího dít? Ano, mluvím o tom, že Angelinu Jolie by ve filmu nahradila jiná - a mladší herečka, Megan Fox. Tu zatím známe třeba hlavně z filmů Transformers nebo Sestry na Bahamách. Kromě herectví se hodně věnuje modelingu.
Tak co, líbila by se vám taková změna?



Dodatek k TRU - Beneath The Ashes

23. ledna 2009 v 20:50 | Charlie |  Tomb Raider 8
TOMB RAIDER UNDERWORLD: BENEATH THE ASHES

Pod popelem
Outfity LC


Beneath The Ashes - informace

23. ledna 2009 v 20:39 | Charlie |  Tomb Raider 8
TOMB RAIDER UNDERWORLD: BENEATH THE ASHES

chystané datum vydání: 24. února 2009, ke stažení na Xbox Live Marketplace

První ze dvou dodatkových levelů k osmému dobrodružství Lary Croftové. Špatnou zprávou pro velkou část fanoušků je to, že oba tyto díly vycházejí pouze pro jednu konzoli - a to Xbox 360.
Lara se vrací do ruin svého domova - Croftovy vily, kde odkrývá dosud neobjevené labyrinty chodem a krypt. Těšit se můžete na spoustu nepřátel - kromě Thrallů (oživlých mrtvol válečníků) se prý setkáte i se starověkým rytířem. Tvůrci slibují také spoustu nových hádanek a puzzlů...



Nový Artwork

15. ledna 2009 v 21:30 | Charlie |  Historie blogu
V galerii TR Underworld, konkrétně ve složce Rendery ostatních postav přibyl nejnovější artwork Doppelgangera.

Trailer a další novinky

15. ledna 2009 v 21:21 | Charlie |  LHC
Tak se opět hlásím. Tentokrát vám chci oznámit hlavně to, že LaraHCroft dokončila další trailer ke svému TR: Vision of Furure, který byl uveřejněn na hlavní stránce hry. Zároveň vám mohu prozradit, že na opravách TR VoF se horečně pracuje a podle všeho by mohl spatřit světlo světa už o tomto víkendu... Já osobně už hru dohrála a mé dojmy se tu objeví co nevidět.

Charlie

Shrnutí novinek ze světa Tomb Raider

13. ledna 2009 v 21:30 | Charlie |  LHC
Takže, chvilku jsem bloudila po internetu. Bloudila, protože jsem pár dní nedávala moc pozor - a teď jsem, popravdě řečeno, byla trochu mimo. Snad už ale mohu konečně shrnout to, co se poslední dobou kolem TR děje...

  • Nová Lara Croft v TR: Underworld prodala 1,5 milionu kusů. Úctyhodné číslo, ale Eidosu to nestačí - očekávali prý mnohem víc. Lara tedy podle nich právě neuspěla.
  • Snad proto taky počet vývojářů pěkně prořídl. Ať už kvůli neúspěchu nebo kvůli finanční krizi, na dlažbě se ocitlo 30 vývojářů. A to včetně Erica Lindstroma!
  • Podle všeho plánují velké, velké změny... zatím se nejvíc mluví o Lařině ehm, popředí a celkovém stylu hry. (Ouvej, ouvej! Co ten Eidos s chudinkou Larou ještě provede?)
  • Bonusové díly k Underworldu zřejmě budou ke stažení pouze na Xbox360, a to někdy na konci ledna.
To by zatím mohlo stačit. Až se zase něco stane, dozvíte se to...

Lokace TR: Indie

12. ledna 2009 v 17:23 | Charlie |  Tomb Raider

Indie

Půvabná a tajuplná. Země barev, okouzlující už jen svou vzdáleností. Sedmá největší země světa a druhá nejlidnatější. Zabírá celý poloostrov Přední Indie a zakusuje se i do samotného asijského kontinentu.

Zároveň jde i o mou nejoblíbenější lokaci z TR...

TR Lokace: Nevada

11. ledna 2009 v 9:15 | Charlie |  Tomb Raider

Nevada

Stát v západní oblasti USA. Z Tomb Raideru známe hlavně její pouštní oblasti, které Lara navštívila v TR III: Adventures of Lara Croft. Někde v poušti se tu nalézá i tajuplná oblast 51, kterou si Lara samozřejmě nenechala ujít. Kromě ní jsme si proběhli poušť a vězení.

Lokace TR: Antarktida

10. ledna 2009 v 18:30 | Charlie |  Tomb Raider

Antarktida

Brr. Zamrzlý kontinent kolem jižního pólu. Vlastně nejchladnější místo na Zemi vůbec. Oblast věčného ledu a zimy, která - překvapivě - nemá žádné obyvatelstvo a nepatří k žádnému státu.

Lokace TR: Andamanské moře

10. ledna 2009 v 17:41 | Charlie |  Tomb Raider

Andamanské moře

Jde o severovýchodní část Indického oceánu, západně od Thajska.

Lokace TR: Aljaška

10. ledna 2009 v 14:03 | Charlie |  LHC
Aljaška

Největší z padesáti států tvořících USA; také z nich leží nejseverněji. Nemá zas tak daleko k severnímu pólu, takže je tu celkem chladno. Známá je hlavně její divoká příroda.


Tomb Raider: Všechny lokace

10. ledna 2009 v 11:44 | Charlie |  Tomb Raider
Takže - vyšetřila jsem si trochu času a pro přehlednost jsem sestavila přehled (víceméně) všech míst, kam se kdy Lara dostala. Časem ke každému přidám nějaký stručný popis.

Ano, Lara už obcestovala pěkný lán světa...


Aljaška - Beringovo moře, Aleutské o., Melnikovův o.
Arktida (Arktické moře - podsvětí)

Bolívie
Boston

Česká Republika - Praha
Čína

Egypt - Káhira, Údolí Králů, Karnak, Alexandrie, Gíza, Abu Simbel, Asuán

Francie - Paříž, La Manche

Ghana

Hawaii
Himaláje
Hong Kong

Indie - Ganga, Kalkatta
Irsko
Itálie - Benátky, Řím

Japonsko
Jan Mayen (ostrov) - Valhalla
Jaderské moře (Maria Doria)

Kambodža
Kazachstán
Keňa

Mauritius
Mexiko - Xibalba

Nepál
Nevada - Las Vegas
New York
Nový Zéland - Dunedin

Ostrovy Jižního Pacifiku - Velikonoční o.?

Peru

Rusko - Ponorka
Řecko

Středozemní moře
Sudán

Thajsko
Tibet
Turecko

Velká Británie - Anglie: Bath, Dover, Londýn, Cornwall, Surrey, Wimbledon; Skotsko

Lara Croft opět v televizi!

6. ledna 2009 v 19:21 | Charlie |  LHC
Možná, že už jste prolistovali nejnovější TV program a svým dychtivým zrakem jste ten pořad zaznamenali, ale možná taky, že ne. Pro ty, co o tom zatím ještě nevědí, tu mám (pro jistotu) dopředu upozornění: v sobotu 17. ledna na tv nova ve 22.05 poběží druhý díl filmového zpracování Lara Croft Tomb Raider: Kolébka života. Samozřejmě opět s A. Jolie v hlavní roli, ale to už asi víte:)

Takže pokud jste příznivci tohoto snímku, nenechte si jej utéct:)